توییتر شبکه‌ای سریع و همیشه فعال است که هیچ گاه خواب ندارد که در بعضی از مواقع این ویژگی آن می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. به همین خاطر شما می‌توانید با استفاده از لیست‌ها، سازماندهی بهتری روی اکانت خود ایجاد کنید و در هر زمان توییت‌هایی که می‌طلبید را مشاهده کرده، همه‌ی فید اصلی را نبینید.

چرا باید از لیست‌ها استفاده کنید؟

در اولین روزهای توییتر احتمالا هر کسی که می‌شناختیم یا هر کسی که تنها از یک توییتش خوشمان می‌آمد را دنبال کرده‌ایم و حالا تعداد زیادی اکانت مختلف را دنبال می‌کنیم و همین باعث می‌شود بسیاری از توییت‌هایی که شاید برای ما مهم هستند، در خیل پیغام‌های مختلف از نظرمان پنهان بمانند.

به وسیله لیست‌ها در توییتر شما می‌توانید توییت‌هایی از اکانت‌هایی محدود را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهید و به جای اینکه تمامی فید را یک جا تماشا کنید، توییت‌ها به صورت دسته‌ای در لیست‌های مختلف به شما نمایش داده شود. حتی می‌توانید اکانت‌هایی که شخصی (پرایویت) نیستند را بدون اینکه دنبال کنید به لیست خود اضافه کنید و توییت‌هایش را در لیست مورد نظر مشاهده کنید. به این ترتیب اگر مثلا بخواهید توییت‌های بازیکن‌های تیمی خاص را ببینید، نیازی نیست آن‌ها را دنبال کنید و فید خود را شلوغ کنید، لیستی درست کنید، آن‌ها را به آن لیست اضافه کنید و هر وقت که خواستید تنها توییت‌های آن‌ها را مشاهده کنید.

چند مثال معمول برای استفاده از لیست‌ها در توییتر:

  • ورزش: احتمال اینکه شما چندین اکانت فوتبالی داشته باشید زیاد است. به جای اینکه تمامی پست‌های آن‌ را در فید اصلی خود ببینید، یک لیست ورزشی درست کرده و همه را در آن‌ لیست اضافه کنید. به جای اینکه یک فید شلوغ داشته باشید، یک لیست ورزشی عالی را دنبال کنید.
  • مناسبت‌ها: یکی از پربازدیدترین اکانت‌های توییتر مربوط به کسانی است که مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف شهر را اعلام می‌کنند، بهتر است همیشه لیستی از آن‌ها به صورت جدا گانه داشته باشید، که این برنامه‌ها در فید شما گم نشده و بتوانید همه را یک جا ببینید.
  • اشخاص معروف: همه‌ی ما بازیگران و هنرمندانی مورد پسند داریم که آن‌ها را در توییتر دنبال می‌کنیم. اگر تعداد این اشخاص معروف در توییتر ما زیاد شود، فید ما بیش از حد شلوغ خواهد شد. با توجه به اینکه اکثر این اکانت‌ها عمومی هستند، بهتر است به جای اینکه توییت‌های آن‌ها را روانه فید کنید، به لیست هدایتشان نمایید.
  • رغیب‌های کاری: اگر هم اکانت‌هایی هستند که رغیب کسب و کار شما به حساب می‌آیند، نباید از نظر پنهان بمانند و حتما باید بدانید که چه می‌کنند، پس لیستی برای آن‌ها نیز درست کنید.
  • بهبود جایگاه کسب‌وکارهای اینترنتی در صفحه توییتری شما

توییتر به شما این اجازه را می‌‌دهد که ۱۰۰۰ لیست درست کنید که هر کدامشان می‌توانند ۵ هزار اکانت داشته باشند.

چطور یک لیست در توییتر درست کنیم

روش کار در نسخه وب و اپلیکیشن‌ها تقریبا یکی است، پس ما از مسیر وب می‌رویم اما تفاوت‌های نسخه‌ی موبایل را نیز به شما خواهیم گفت. twitter.com را باز کنیدو روی آیکون پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک نمایید. در لیست باز شونده روی Lists کلیک کنید. اگر در اپلیکیشن موبایل این کار را می‌کنید، آیکون پروفایل شما در سمت چپ و لیست در زیر منوی آن قرار گرفته است.

روی گزینه Create New List در سمت راست صفحه کلیک کنید. این کلید در نسخه موبایل، پایین صفحه قرار دارد.

اسم لیست خود را در بالا و یک متن دلخواه در پایین آن وارد کنید. حالا با تعیین اینکه این لیست پابلیک (برای عموم به نمایش در بیاید) یا پرایویت (کسی آن را نبیند)، وضعیت لیست را مشخد کنید و در نهایت Save List را بزنید. در موبایل این گزینه آخر با Done مشخص شده است.

حالا لیست شما ساخته شد و باید اکانت در آن اد کنید.

اضافه کردن یا پاک کردن اکانت در لیست توییتر

به پروفایل کسی که می‌خواهید آن را به لیست خود اضافه کنید رفته و روی سه نقطه زیر بنرش کلکیک کنید و سپس روی Add/Remove from Lists بزنید.

لیستی که می‌خواهید در آن اکانت را وارد کنید، انتخاب نمایید و سپس روی Create a List بزنید. در موبایل این گزین با اسم New مشخص شده است. اگر می‌‌خواهید کسی را از لیست پاک کنید، در این مرحله تیکی که روی لیست خورده را برداشته و روی Create a List کلیک نمایید.

چطور لیست را ببینیم

خیلی ساده است، روی آیکون پروفایل کلیک کرده و سپس دوباره لیست‌ها را انتخاب کنید. می‌بینید که لیست‌های شما به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید روی هر کدام که می‌خواهید کلیک کنید تا آن را مشاهده نمایید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *