شاید با خود فکر می‌کنید، برای پنهان کردن نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ای خاص، باید کل بخش نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنید، اما شما می‌توانید مشخص کنید که نوتیفیکیشن کدام برنامه‌ها در نوار وضعیت اندورید به نمایش در بیاید تا این بخش از گوشی شما خلوت‌تر باشد و راحت‌تر بتوانید موارد مهم را پیدا کنید.

اندروید امکانات زیادی دارد تا شما بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها، بخش نوتیفیکیشن‌ها را به صورت دلخواه تنظیم کنید و خیلی از آموزش‌ها نیز مربوط به خاموش کردن یا روشن کردن هر بخش می‌شود. اما محدود کردن خیلی بهتر از غیر فعال کردن است و به این ترتیب ما جلوی نمایش تمام محتوا را خواهیم گرفت و بقیه را پنهان می‌کنیم.

برای شروع از بالا صفحه را به سمت پایین بکشید و روی آیکون تنظیمات بزنید. این آیکون به صورت یک چرخ دنده است که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم.

در این بخش باید Notifications را انتخاب کنید. در بعضی گوشی‌ها این بخش با نام Apps & Notifications مشخص شده است.

شما لیستی از برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود را در این‌جا می‌بینید که نوتیفیکیشن روی گوشی شما به نمایش می‌گذارند. این لیست بسته به تعداد برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید، در هر گوشی متفاوت است. در آخر لیست روی گزینه‌ی See All بزنید تا تمامی برنامه‌ها را مشاهده کنید.

وقتی لیست کامل را مشاهده کردید، روی برنامه‌ای که مد نظر دارید، نمایش نوتیفیکیشن‌های آن‌ محدود شود، لمس کنید.

در ادامه شما لیستی از نوتیفیکشین‌هایی که برنامه برای شما ارسال می‌کند، مشاهده خواهید کرد. در بعضی برنامه‌ها این گزینه فقط یکی است اما در بعضی دیگر خیر. شما می‌توانید گزینه‌هایی که می‌خواهید را پنهان کرده و هر کدام را که خواستید بگذارید بماند. البته ممکن است در بعضی از گوشی‌ها این گزینه‌ها در زیر مجموعه Notifications باشد و در واقع یک پله باید بیشتر پیش بروید.

روی هر کدام که بزنید، بعد باید Silent را انتخاب نمایید.

وقتی Silent را انتخاب کردید، گزینه‌ی Minimize برای شما به نمایش در می‌آید که باید آن را روشن کنید.

در مثال زیر شما می‌بینید که وقتی از قابلیت Minimize استفاده می‌کنید، نوتیفیکیشن‌ها به چه صورت نمایش داده خواهند شد.

البته اگر می‌خواهید نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ای را به طور کامل ببندید، می‌توانید در همان ابتدا که لیست برنامه‌ها به نمایش در می‌آید، هر کدام که خواستید را خاموش کنید. به این ترتیب کلا از آن برنامه هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد. اما با روشی که به شما معرفی کردیم، انعطاف بیشتری در تنظیمات برای شما مهیا خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *