برخلاف آنچه که افراد زیادی به آن معتقدند، هیچ فرمولی برای موفقیت در تولید محتوا وجود ندارد. به همین دلیل، تفاوت در حجم و فرمت محتوا است که می‌تواند آن را به جذاب‌ترین شکل ممکن برای خوانندگان مختلف ارائه کند. مطالب متفرقه و کوتاه، پست‌های بخش وبلاگ که بیشتر درمورد موضوعات خبری هستند همراه با مطالب طولانی به صورت ویدیو، اینفوگرافی‌ها و انیمیشن‌هایی که داده های مختلفی را منتشر می‌کنند، بیشترین تاثیر را بر جذب مخاطب خواهند داشت. در واقع شما باید بتوانید انواع محتوا را در انواع کانال‌ها نظیر سایت، اینستاگرام و… منتشر کنید و در اختیار کاربران قرار دهید. به عبارتی شما با داشتن یک مقاله یا محتوای مناسب و جذاب و به روز می‌توانید بیشترین ترافیک را در عصر حاضر بدست بیارید پس فراموش نکنید که همیشه انواع محتوا را با بالاترین کیفیت در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از بازاریابی محتوای خود بگیرید! ویدیو را فراموش نکنید؛ ویدیوها می‌توانند بیشترین تاثیر را بر روی کاربران داشته باشند.

برای وفادار کردن مشتریان بهتر است از تخفیف‌ها در بازه‌های زمانی مختلف و همچنین ارسال هدیه به صورت ماهانه به ایمیل آن‌ها استفاده کنید؛ هدیه شما می‌تواند یک کتاب الکترونیک ۱۰ صفحه‌ای با محتویات بسیار ارزشمند باشد! این روش همیشه نتیجه مثبت داده است. همچنین در سایت خود شرایطی را فراهم کنید که مخاطبان معمولی سایت‌تان هم کم کم به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند. مثلاً برای اولین خرید یک تخفیف خوب ارائه کنید، برای خریدهای بعدی مقداری از مبلغ خرید را در کیف پول کاربر شارژ کنید. همچنین خیلی خوب است که در سایت مربوط به کسب‌وکارتان قسمتی برای سوال و جواب در سایت داشته باشید. قسمتی به عنوان سوالات متداول یا راهنمای خرید از سایت که واقعی و کاربردی باشند، در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد. فراموش نکنید جذب مشتری جدید هزینه خیلی بیشتری از نگهداری از مشتریان فعلی دارد. پس بهتر است بیشترین هزینه خود را صرف نگهداری از مشتریان جدید خود کنید.

عنوان‌های بسیار جذاب و قوی برای پست‌های سایت خود بنویسید!

عنوان‌ها یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین قسمت‌های هر محتوایی هستند! منظور ما در اینجا عنوان پست‌های سایت است که کاربر پس از جستجوی کلمات کلیدی خاص، آن را در گوگل می‌بیند. هر چقدر عنوان یک محتوا جذاب‌تر باشد، کاربر بر روی همان پست کلیک می‌کند و شما با داشتن عنوان جذاب شانس این را خواهید داشت که کاربر را به سایت خود هدایت کنید. اگر در نوشتن تمرین زیادی کرده باشید و خوب بنویسید اما باید بدانید که بدون داشتن یک عنوان مناسب و جذاب، نوشته شما حتی اگر در محبوب ترین وبلاگ ها هم باشد خوانده نخواهد شد. نویسندگان زیادی اغلب بیش از بیست عنوان مختلف می‌نویسند و در نهایت از میان آنها عنوانی که به نظر افزایش بازدید سایت را بالا می‌برد انتخاب می‌کنند. بنابراین پیش از انتشار محتوا به این فکر کنید که آیا عنوان انتخاب شده می‌تواند نظر کاربران را جلب کند یا خیر؟ سپس اقدام به انتشار محتوا کنید.

به گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت نمی‌دهید؟

محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها است! بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو و به خصوص گوگل، یک اقدام ارزشمند و مهم به شمار می‌آید. مثلاً شما باید برای تصاویر سایت خود توضیحات یا همان تگ alt را تکمیل کنید تا اگر کاربری در بخش image یک کلمه کلیدی را جستجو کند، تصاویر سایت شما نمایش داده شود. یا مثلاً آیا لینک داخلی برای مطالب جدیدتان ایجاد می‌کنید؟ و همچنین در مورد متای توضیحات چطور؟ بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو صفحات هیچگاه قدیمی نمی‌شود بلکه به افزایش ترافیک سایت ، نیز کمک می کند. جالب است بدانید هر ساله الگوریتم‌های گوگل برای سئو تغییر می‌کنند که باید متناسب با آن محتوای خود را هم بروزرسانی کنید. بهتر است بدانید از محبوب ترین روش های افزایش ترافیک سایت سازگار کردن محتوا برای موتورهای جستجو می باشد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای رقابت با دیگران!

پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به حوزه فعالیتی یا کسب‌وکارتان و همچنین استفاده از آن در سایت بسیار مهم است. اگر چنین اقدامی را انجام داده‌اید، اکنون زمان استفاده از کلمات کلیدی طولانی‌تر است تا بتوانید شانس خود را برای حضور در صفحه اول گوگل و همچنین لینک‌های اول آن افزایش دهید. کلمات کلیدی طولانی، مورد توجه بیشتر جستجوگران وب است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند با جستجوی یک کلمه کلیدی طولانی، به نتیجه دقیق‌تر برسند. اگر این دسته از کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از اهداف سئوی سایتتان قرار ندهید، به این معنا است که مخاطبانی که در جستجوی این کلمات کلیدی هستند را از دست خواهید داد.

در سایت‌های دیگران به عنوان مهمان بنویسید و لینک سایت خود را درج کنید!

برای ﺳﺎﺧﺖ وب ﺳﺎﯾﺖ ﺣﺮﻓﻪ‌ای پیش از آن که بخواهید به گذاشتن متن در وبلاگ ها بسیار قدیمی و فراموش شده است فکر کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که این سبک وبلاگ نویسی، فراموش شده و قدیمی نیست؛ بلکه اهمیت بسیار زیادی برای موتورهای جستجو دارد. البته در برخی از سایت‌ها از شما انتظار دارند که یک مطلب بنویسید و این در حالی است که نمی‌خواهند لینک شما را درج کنند! سعی کنید در ارسال یک پست از یک مهمان در یک سایت معتبر، از سایت‌هایی استفاده کنید که لینک شما را قرار می‌دهد و همچنین می‌توانند در زمینه افزایش ترافیک سایت شما، برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل کمک کنند. این کار به بالابردن ارزش برند شما بدون داشتن هیچ هزینه ای کمک می‌کند. توجه داشته باشید که در مطالب مهمان کمی در مورد برند خود هم بنویسید تا در ذهن کاربران جای بگیرید.

اشتراک‌گذاری مطالب سایت در لینکدین!

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده و همچنین ابزاری برای یافتن کسب‌وکار و متخصصان مختلف در زمینه‌های کاری متفاوت تبدیل شده است. در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای در جهان است که به عنوان یک پلتفرم انتشار مطالب عمل می‌کند. یعنی شما باید مطالبی را به صورت منظم در Linkedin  خود پست کنید تا بتوانید بیشترین تاثیر را بر روی دنبال‌کنندگان خود داشته باشید. البته توجه داشته باشید که هنگامی که مطلب را در پروفایل تجاری خود که مربوط به کسب‌وکارتان است، منتشر می‌کنید، بیشترین بازخورد را از کاربران می‌گیرید و آن‌ها را تشویق به ایجاد تعامل با پروفایل خود می‌کنید. انجام چنین کاری در نهایت منجر به افزایش ترافیک سایت شما می‌شود و همچنین زمانی که تعداد متوسطی از مخاطبان و دنبال‌کنندگان را در صفحه خود داشته باشید، چهره ی شما حوزه فعالیتی برجسته‌تر و شناخته تر خواهد شد که در نهایت بر روی برندسازی و افزایش فروش شما تاثیر دارد.

در این مقاله به بررسی کسب‌وکار آنلاین و بخش‌های مختلف آن پرداختیم تا اگر قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را داشتید، بتوانید جنبه‌های مختلف آن را ببینید. در مقاله بعدی به بررسی بخش‌های مختلف دیگر کسب‌وکار آنلاین می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به موفق‌ترین شکل ممکن راه‌اندازی کنید و اشتباهات دیگران را تکرار نکنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *