یکی از بزرگ‌ترین معضلات حریم شخصی در حال حاضر، ذخیره شدن تمامی اطلاعات شما در مرورگر و همچنین سیستم‌های ابری است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها نیز گوگل بوده که تقریبا هر اتفاقی که در مرورگر شما انجام می‌شود را ثبت و ضبط می‌کند. از تاریخچه‌ی مروری که داشته‌اید، تا اطلاعات مکانی از جاهای مختلفی که از سرویس‌های گوگل استفاده کرده‌اید.

اما گوگل این امکان را به شما می‌دهد که به صورت دستی اطلاعات را پاک کنید، اما این کار برای شما زمان بر خواهد بود، پس باید به صورت روش خودکار بروید. برای این که بتوانید تنظیم کنید که گوگل در بازه‌های زمانی 3 یا 18 ماهه این اطلاعات را پاک کند، باید به تنظیمات مربوط به فعالیت‌ها در گوگل بروید و آن را فعال کنید.

اگر قبلا این تنظیمات را تغییر نداده‌اید، با هم قدم به قدم پیش می‌رویم تا بتوانید آن را فعال نمایید. برای کسانی که حریم شخصی برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، این امکان کمک شایانی خواهد کرد.

ابتدا از این آدرس به صفحه Activity Controls بروید و با اکانت گوگل خود لاگین کنید. این صفحه را می‌توانید روی مرورگر موبایل یا کامپیوتر باز کنید. حالا در زیر مجموعه Web & App Activity گزینه‌ی Auto-delete را انتخاب نمایید.

حالا یکی از گزینه‌هایی که در صفحه می‌بینید را باید انتخاب کنید. اولی در دوره‌های 3 ماهه اطلاعات را پاک می‌کند و دومی در دوره‌های 18 ماهه. سپس گزینه‌ی Next را بزنید تا مراحل را ادامه دهید. البته فراموش نکنید که دوره‌های 3 ماهه باعث می‌شود تا اطلاعات شما از جمله اطلاعات مربوط به تاریخچه‌ی مرور شما در مرورگر از بین برود، اطلاعاتی که برای بسیاری ارزشمند بوده و کار آن‌ها را راحت می‌کند. پس قبل از انتخاب، ابتدا خوب فکر کنید. البته هر زمان که بخواهید می‌توانید برگردید و این گزینه را تغییر دهید، اما اطلاعات شما دیگر باز نخواهد گشت.

شما می‌توانید همین پروسه را برای بخش‌های دیگر نیز در نظر بگیرید. Location History جایی است که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی شما ضبط می‌شود و شما می‌توانید آن را هم در دوره‌ها مختلف برای پاکسازی تنظیم کنید. برای مثال، در زیر می‌بینید که ما تاریخچه یوتیوب را برای دوره‌های سه ماهه جهت پاک کردن اطلاعات تنظیم کرده‌ایم.

همچنین شما می‌توانید با خاموش کردن بخش‌های مختلف در این صفحه از جمله Location History به صورت کامل ذخیره‌ی اطلاعات را متوقف کنید. هر کدام از گزینه‌ها که آبی هستند یعنی فعالند و رنگ طوسی به منزله خاموش بودن آن گزینه است.

در نظر داشته باشید که همیشه با رفتن به صفحه My Activity page می‌توانید از طریق نوار کناری به Delete activity by رفته و اطلاعات مختلفی که از شما در گوگل ذخیره شده است را به صورت دستی پاک کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *