اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

قرار دادن قوانین شبکه های اجتماعی در بیو

در شبکه های اجتماعی بعضی از اکانت ها دارای قوانینی مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال در متن بیوی اکانت رسمی مسابقات هاکی روی یخ آمریکا (NHL)، لینکی از قوانین شبکه های اجتماعی قرار گرفته، با اینکه این کار موجب استفاده از تعداد زیادی از کاراکترها شده اما این کار آنها در نظر خودشان یک موضوع قانونی مهم تلقی می شود! یا مثلا در بیوی یک پیج درج شده که برای استفاده و دنبال کردن این پیج محدودیت سنی وجود دارد و باید فرد به سن قانونی برسد تا بتواند آن را دنبال کند.

اکانت های رسمی اینستاگرام از چه بیویی استفاده می‌کنند؟

در برندهای شناخته شده و مشهور که با احتمال خطر کپی شدن روبرو هستند، برای گریز از این خطر از تیک آبی در کنار اکانت رسمی خود استفاده می کنند. برای نمونه در اکانت رسمی شبکه نشنال جئوگرافی همراه با تیک آبی، در بیو اینستاگرام آن یک عبارت کوتاه با هدف جذب مخاطب درج شده و در انتهای بیو نیز لینک وب سایتشان قرار داده شده است.

  • نباید‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کار‌ها
  • استفاده کردن از شعار تبلیغاتی در بیو اینستاگرام: برند معتبری مانند نایک که شهره به تولید و ارائه محصولات ورزشی با کیفیت است، در بیو اینستاگرام خود از یک متن کوتاه یا به عبارتی از یک شعار تبلیغاتی کوتاه (Just Do It) استفاده کرده است. در تگ لاین با بکار بردن کمترین مقدار کاراکتر، ویژگی اکانت و برند شما برای مخاطب نشان داده می شود. شما نیز برای توصیف و تعریف فعالیت خود می توانید از جملات کوتاه و موثر در متن بیو اینستاگرامتان استفاده کنید.
  • کوتاه نویسی در بیو اینستاگرام: در این میان برخی نیز هستند که از روش مختصر نویسی برای نگارش بیو اینستاگرامشان بهره می برند. به عنوان مثال اکانت دیجی کالا از متنی کوتاه و گزیده برای معرفی حساب رسمی خود استفاده کرده و لینک کانال تلگرامی اش را در بیو اینستاگرام درج کرده است. گاها این متن کوتاه بیو در صورت جذاب و گیرا بودن می تواند هدف برند را به مخاطب خود به خوبی منتقل کند.
  • قرار دادن سایر حساب های شبکه های اجتماعی در بیو اینستاگرام: گوچی یکی دیگر از برندهایی است که ترجیح داده بیوی اکانت خود را ساده بنویسد. برند گوچی همچنین با گذاشتن یک ایموجی در بیوی خود به مخاطبان خود اعلام می نماید که می توانند گوچی را در اسنپ چت نیز دنبال کنند. در سایر برندها امکان دارد آدرس فیسبوک، توییتر یا اکانت تلگرامشان را جایگزین اسنپ چت در بیوی خود کنند.
  • میزان موفقیت طرح شبکه‌های اجتماعی خود را چگونه اندازه بگیریم؟

  • قابلیت خرید بوسیله اپلیکیشن اینستاگرام: Serena & Lily در متن بیوی خود از مخاطبانش درخواست می کند تا در اینستاگرام به قسمت خرید این اکانت مراجعه نمایند. به این دلیل که قسمت بیو تنها بخش لینک دار در اینستاگرام است، شرکت ها قادرند در این بخش از مشتریان و مخاطبان خود درخواست نمایند تا برای مشاهده خدمات و دریافت آنها به قسمت خرید اینترنتی اینستاگرام مراجعه کنند. البته لازم به ذکر است که این بخش بخصوص تنها برای برخی از شرکت های خاص آمریکایی فعال بوده و قابلیت استفاده دارد. وقتی شما از لینک مربوطه بازدید می کنید، در اصل شما به یک نسخه کپی شده از اکانت اینستاگرام آن شرکت هدایت می شوید، ولی شما می توانید در این زمان بر روی تصاویر کلیک کرده و به قسمت خرید کالای مورد نظر انتقال پیدا کنید.
  • دنبال کردن لینک‌ها: در این خصوص مثلا اکانت اینستاگرامی زومیت از کاربرانش درخواست می کند که با کلیک کردن روی لینک موجود در متن بیو، به مطالعه ترفندهای استفاده بهتر از گوشی با مدل مورد نظرشان بپردازند. بکار بردن لینک با این روش می‌تواند به ایجاد ترافیک بالا در وب سایت شما منتهی گردد. لینک مربوطه توسط زومیت در طول هفته به طور مرتب آپدیت می شود تا بدین طریق بتوانند کاربران مشتاق را به وب سایت خود منتقل نمایند.
  • ابزارهای مناسب برای آنالیز هشتگ در اینستاگرام – بخش اول
  • استفاده کردن از هشتگ های مشهور در بیو اینستاگرام: حساب های اینستاگرامی که بوسیله استفاده از محتوای تولید شده از طرف کاربر به فعالیت مشغول هستند، از یک هشتگ معروف در بیوی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال شرکت بزرگ اپل در متنی که در بیو اینستاگرام خود درج کرده از کاربرانش درخواست می کند تا در تصاویر ارسالی خود از هشتگ ShotoniPhone# استفاده کنند. کاربرانی که قصد مشارکت در چنین حساب هایی را دارند، تنها بایستی هشتگ مربوطه را در پست ارسالی خود بگنجانند.
  • قرار دادن لینک دانلود در بیو اینستاگرام: به این خاطر که لینک وب سایت اهمیت بالایی دارد، بعضی از اکانت ها از لینک وب سایت خود به منظور ارجاع دادن شما به آخرین خدماتشان استفاده می کنند. به عنوان مثال در متن بیوی پیج اینستاگرام اسنپ، شما دعوت به دانلود اپلیکیشن آن می شوید.
  • معرفی ۴ سایت برای حذف محدودیت‌های بیو اینستاگرام
  • استفاده کردن از ایموجی: در واقع کاربران با مراجعه با بیوی شما می توانند بهتر و بیشتر با شخصیت شما آشنا شوند. ایموجی ها اکثرا برای بیان حال و به منظور نشان دادن ویژگی های شخصیتی افراد همراه با کلمات استفاده می شوند. می توانید در اکانت اینستاگرامی دیرین دیرین به روشنی نمونه ای از این ایموجی ها را مشاهده کنید. حتی گاها ایموجی نقش یک عبارت کوتاه را برای آسانتر رساندن پیام و درک بهتر آن برای مخاطب ایفا می کند. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *