وردپرس پرکاربردترین پلتفرم وب سایت در جهان به شمار می‌رود که هم رایگان است، هم قابل تنظیم و هم برای شروع آسان است. همچنین منابع زیادی برای کمک به یادگیری وردپرس وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. پس اگر به دنبال ساخت یک وب سایت هستید، چرا آن را بر روی وردپرس نسازید؟ ما در این مقاله دلایل مهمی را که باعث محبوبیت این پلتفرم شده به شما می‌گوییم.

۱-منبع باز و رایگان

وردپرس یک پروژه منبع باز است که از سال ۲۰۰۳ وجود دارد. با گذشت نزدیک به ۲۰ سال، این پروژه هنوز قوی است. منبع باز بودن به این معنی است که شما برای دانلود، استفاده و تغییر آن برای مطابقت با نیازهای خود آزاد هستید و این یکی از جذاب‌ترین نکات برای استفاده از وردپرس است. هرکسی می‌تواند وردپرس را دانلود و نصب کند و طبق دیدگاه خود یک وب‌سایت بسازد. این امر به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک و وبلاگ‌نویسان بسیار مهم است.

۲. محبوب و مقیاس‌پذیر

همان طور که می‌دانید هر نوع وب سایتی را می‌توان با وردپرس طراحی کرد. از وبلاگ‌های شخصی گرفته تا سایت‌های بزرگ شرکتی. سایت‌هایی مانند Sony Music، The Next Web، Time Magazine، Microsoft News همگی بر روی وردپرس اجرا می‌شوند. با زیرساخت‌ها و منابع مناسب، وب سایت شما می‌تواند به هزاران کاربر خدمات‌رسانی کند و میلیون‌ها بازدید ماهانه صفحه را حفظ کند.

۳. وجود جامعه بزرگی از کاربران و توسعه‌دهندگان

وردپرس بدون جامعه توسعه‌دهندگان و کاربرانش، شگفت‌انگیز و دوستانه نخواهد بود. آنها از سراسر جهان با هم کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که وردپرس برای همه قابل دسترسی باشد. همکاری و فعالیت‌های اجتماعی فقط به صورت آنلاین انجام نمی‌شود و رویدادهای آفلاین زیادی نیز وجود دارد. نگاهی به WordCamp بیندازید. این مانند یک کنفرانس در مورد وردپرس است که در آن با دیگر علاقه‌مندان و مشارکت‌کنندگان ملاقات می‌کنید و به صحبت‌های باتجربه‌ترین افراد در این زمینه گوش می‌دهید. مقیاس WordCamp  از گردهمایی‌های محلی در شهر شما به رویدادهای بزرگ با حضور گسترده می‌رسد.

علاوه بر این، داشتن چنین پایگاه بزرگی از جامعه همچنین به معنای وجود اطلاعات زیاد به صورت رایگان و در دسترس است. اگر در مورد جنبه‌های مختلف این پلتفرم سوالی دارید، افراد زیادی خواهید داشت که می‌توانید برای پاسخ به آنها مراجعه کنید. به احتمال زیاد باگ‌ها یا مشکلاتی که در وب‌سایت خود با آن مواجه می‌شوید، برای دیگران رخ داده است. بنابراین آنها می‌توانند به شما در رفع مشکل شما کمک کنند.

۴. سازگاری وردپرس

به لطف طیف گسترده‌ای از تم‌ها و افزونه‌ها، شما کنترل کاملی بر وب سایت خود دارید. اگر تازه کار هستید، احتمالا با مفهوم تم‌ها و افزونه‌ها آشنایی ندارید.

  • تم‌ها قالب‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای تغییر طراحی اولیه وب سایت خود استفاده کنید. مواردی مانند طرح‌بندی وب‌سایت، رنگ، فونت و استایل متن توسط مضامین کنترل می‌شوند.
  • پلاگین‌ها یا افزونه‌ها را بر روی وردپرس خود نصب می‌کنید تا ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی را به وب سایت خود اضافه کنید. طیف باورنکردنی از افزونه‌های وردپرس برای برنامه‌های مختلف وجود دارد. از افزونه‌ها برای اهداف امنیتی، ذخیره‌سازی، مدیریت فرم تماس، ادغام رسانه‌های اجتماعی و هر ویژگی و عملکردی که فکرش را بکنید، استفاده می‌شود.

به دلیل همین تم‌ها و افزونه‌ها بخش مهمی از وردپرس به شمار می‌آید که آن را به یک پلتفرم ساخت وب سایت قدرتمند تبدیل می‌کند. شما می‌توانید یک وب سایت را به هر شکلی که می‌خواهید بسازید. ممکن است بخواهید یک وبلاگ غذا، یک گالری عکاسی، یک سایت نمونه کارها، یا یک انجمن تشکیل دهید یا شاید یک فروشگاه آنلاین باز کنید که در این صورت می‌توانید با نصب افزونه ووکامرس WooCommerce این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید گزینه‌های پرداخت بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید، افزونه‌های زیادی برای آن وجود دارد.

۵. سئوی عالی

وردپرس برای سئو عالی است. گوگل و سایر موتورهای جستجو وردپرس را به دلیل کد باکیفیت و نشانه‌گذاری معنایی آن دوست دارند. همچنین افزونه‌هایی مانند افزونه Yoast SEO  وجود دارد که کد و نشانه‌گذاری اضافی را به وب سایت شما اضافه و به آن کمک می‌کند تا با موتورهای جستجو ارتباط بهتری برقرار کند. علاوه بر این، سایت وردپرس مقیاس‌پذیر و برای بسیاری از دستگاه‌ها از دسکتاپ تا موبایل بهینه شده است. بنابراین می‌توانید ترافیک را از منابع مختلف ارائه دهید.

سرعت وب سایت یکی دیگر از عوامل مهم برای سئو سایت است. این که منتظر بارگذاری یک سایت باشید، تجربه خوشایندی نیست. اگر سایت کندی داشته باشید قطعاً ترافیک و فروش را از دست خواهید داد. اما بیشتر قالب‌های وردپرس سبک وزن هستند تا زمان بارگذاری را کاهش دهند. در کنار آن، بسیاری از کارهای دیگری همچون استفاده از افزونه‌های ذخیره‌سازی و استفاده از شبکه تحویل محتوا برای سرویس دهی به رسانه‌ها وجود دارد که می‌توانید در وردپرس برای بهبود سرعت وب سایت انجام دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *