در دو نوشته‌ی قبل، ما ابتدا در مورد شروع کار به عنوان استریمر صحبت کردیم و سپس از سخت‌افزاری گفتیم که به عنوان کسی که به بازی‌های حرفه‌ای و پخش زنده‌ی آن‌ها خواهد پرداخت، احتیاج دارید. اما بعد از همه‌ی این‌ها، شما باید فردی موفق در زمینه‌ی استریم شوید تا هزینه‌هایی که انجام دادید و وقتی که گذاشتید، ارزش آن را داشته باشد.

چگونه استریمری موفق شویم

بسیاری بر این عقیده هستند که در شروع کار استریم در توییچ و یوتیوب، بهتر است به سراغ بازی‌های خیلی معروف و پرطرفدار بروید. با این حال نمی‌توان این دستور را برای همه پیچید و در واقع این کار خیلی اوقات هم اصلا جواب نمی‌دهد. دلیلش هم لیست بلندبالایی از استریمرها روی توییچ است که در حال بازی فورتنایت هستند و تنها 1 یا 2 بازدیدکننده دارند. در واقع بازی‌های بزرگ آنقدر شلوغ هستند که یک تازه‌کار، به سختی بتواند در آن‌ها سری برای خود بلند کند.

به همین دلیل، بهترین راه موفقیت برای شما پیدا کردن بازی‌هایی منحصر به فرد و همچنین زمینه‌هایی خاص است. مثلا اسپیدران یا طی کردن بازی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، موضوعی پرطرفدار است. برای مثال اگر عنوانی مثل رزیدنت اویل 2 را به صورت اسپید ران بروید، احتمال موفقیت شما بیشتر از بازی کردن چندین ساعته فورتنایت است.

اما اگر اصرار به بازی‌های آنلاین پرطرفدار مثل فورتنایت دارید، باید به سراغ ایجاد ارتباط با استریمرهایی بروید که کاربرانی برای خود دست و پا کرده‌اند. بازی کردن با آن‌ها می‌تواند کاربران بیشتری برای شما پیدا کند.

از دیگر کارهایی که حتما باید به عنوان استریمر انجام دهید، تماشای بازی دیگر استریمرهای معروف است. این کار هم به شما کمک می‌کند تا بازیکن بهتری شوید، هم این که ایده‌های جدیدی برای تولید ویدیو به شما می‌دهد. فراموش نکنید که از استریم‌های خود کلیپ‌های کوتاه و بلند تهیه کنید و روی یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا بتوانید از چند جهت به بالا بردن کاربران خود بپردازید. در آخر این نکته هم از اهمیت زیادی برخوردار است که شما رفتار حرفه‌ای و یک شخصیت خاص جلوی دوربین داشته باشید. این مهم به برندینگ اکانت شما کمک شایانی می‌کند.

پر درآمدترین استریمر‌های دنیا

سال 2019 سالی عجیب برای استریمرها بود. ناگهان رقم درآمدها تغییر بسیار زیادی کرد، استریمرهای معروف زیادی پلت‌فرم‌های خود را تغییر دادند و استریمرهای جدیدی به این دنیا اضافه شدند. اما با توجه به اطلاعاتی که تا این جای کار از استریمرهای مختلف در دنیا داریم، بیایید اول نگاهی بندازیم به پرطرفدارترین استریمرهای دنیا در توییچ:

تعداد دنبال کننده استریمر
8.48 میلیون Tfue
6.58 میلیون Myth
5.35 میلیون Summit1g
5.02 میلیون Pokimane
4.98 میلیون Rubius
4.93 میلیون TimTheTatman
4.42 میلیون Dr DisRespect
4.41 میلیون Dakotaz
4.01 میلیون Dr Lupo

ممکن است در نگاه اول جای نینجا و چند استریمر دیگر همچون Shroud خالی باشد. به خاطر این که این استریمرها با قردادی سنگین از توییچ به پلت‌فرم رغیب Mixer رفتند و در حال حاضر در حال زیاد کردن کاربران خودند، البته هنوز رقم دنبال کننده‌هایشان به اندازه سابق و حتی این لیست نرسیده است. همچنین این رقم‌ها تفاوت زیادی با دنبال کننده‌های آن‌ها در یوتیوب دارد. یوتیوب پلت‌فرمی برای ارائه کلیپ‌ها و ویدیوهای آن‌هاست و تعداد چند ده میلیونی کاربران در این شبکه، خیلی بر مبنای استریم‌های آنلاین نیست.

اما مهم‌تر از همه، به سراغ رقم‌هایی که این استریمرها در سال در آمد دارند برویم. رقم‌هایی که ترکیبی از درآمد آن‌ها بابت استریم‌ها و افرادی است که سرویس‌های پولی برای دنبال کردن آن‌ها را پرداخت کرده‌اند بعلاوه درآمدی که آن‌ها از شبکه‌های دیگر همچون یوتیوب دارند:

درآمد سالانه (دلار) استریمر
5.4 میلیون Ninja
4.4 میلیون Shroud
2.7 میلیون TimTheTatman
1.9 میلیون DrLupo
1.8 میلیون DrDisRespectLIVE
1.8 میلیون MOONMOON_OW
1.45 میلیون GeekandSundry
1.4 میلیون Summit1g
1.3 میلیون Lirik

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *