ریپورتاژ آگهی یکی از روش‌های بسیار موثر تبلیغاتی است که با استفاده از آن قادر به معرفی محصولات یا خدمات سایت خود در سایت‌های دیگر در قالب مقالات و مطالب سایت هستید. اگر از روش ریپورتاژ آگهی استفاده کنید، از مزایای زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برخوردار خواهید بود که مهم‌ترین آنها همیشگی بودن آن در سایت‌های دیگر است و هیچوقت از سایت تبلیغ‌گیرنده حذف نخواهد شد. در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم‌ترین مواردی که سبب می‌شود تا کاربران از ریپورتاژ آگهی به جای تبلیغات اینترنتی استفاده کنند خواهیم پرداخت تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید و بازخوردهای مثبت بیشتری را دریافت کنید. در مقاله قبلی به بررسی برخی از مزایای استفاده از روش تبلیغاتی ریپورتاژ آگهی پرداختیم که در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی برخی دیگر از مزایای این روش خواهیم پرداخت.

گوگل به رسانه‌ها و وب‌سایت‌های معتبر اهمیت زیادی می‌دهد!

تاکنون دقت کرده‌اید که وب‌سایت‌هایی که دارای رتبه‌ها و مخاطبان زیادی هستند در گوگل نیز حضور پر رنگ‌تری دارند؟ این موضوع به این معنی است که اگر مخاطبان یک سایت بیشتر باشند، آن سایت معمولا رتبه‌های بسیار خوبی در موتور جستجو دارد؛ البته این موضوع را تخصصی‌تر بررسی کنیم، زیاد بودن بازدید یک سایت به معنای رتبه یک بودن آن سایت در تمامی کلمات کلیدی نیست اما احتمال حضور آن در لینک‌های اول صفحه یک نسبت به سایت‌هایی که مخاطبان کمتری دارند بسیار بیشتر است.

هنگامی که شما در یک سایت که اعتبار زیادی در گوگل دارد، ریپورتاژی را منتشر می‌کنید، گوگل آن سایت را به عنوان یک رسانه قبول دارد و هنگامی که ریپورتاژ شما به عنوان یک رسانه در گوگل ثبت می‌شود و گوگل اعتماد زیادی به آن سایت‌ها دارد! سایت شما نیز با آن کلمات کلیدی که در آن مقاله لینک کرده‌اید در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود که البته این موضوع ممکن است زمان‌بر باشد. این مسئله را می‌توان در زندگی روزمره خود نیز مشاهده کنید.

فرض کنید بخواهید کاری را انجام دهید که کارفرما به شما اعتماد لازم را نداشته باشد! حال اگر یک فرد با اعتبار برای آن کارفرما مورد اعتماد باشد و از اعتبار کافی برخوردار باشد شما را سفارش کند، کارفرما نیز به راحتی کار خود را به حساب حرف فرد مورد اعتماد به شما می‌سپارد! گوگل نیز چنین کاری را در پس‌زمینه کاری خود انجام می‌دهد و با مشاهده ریپوتاژ شما در آن سایت و ثبت آن به راحتی می‌تواند به سایت شما اعتماد کند و سایت شما را متناسب با آن کلمات کلیدی لینک شده در صدر نتایج گوگل نمایش دهد.

ریپورتاژ آگهی شما برای همیشه در سایت کارفرما باقی خواهد ماند!

یکی از مزایای ریپورتاژ آگهی نسبت به سایت‌های دیگر پایداری و ماندگاری آن در سایت میزبان است. اگر بخواهید سایت خود را با یک بنر تبلیغاتی در سایت دیگری منتشر کنید، این بنر به اندازه هزینه‌ای که خرج می‌کنید در سایت باقی خواهد ماند و پس از آن از سایت حذف خواهد شد. ریپورتاژ آگهی به معنای یک بار هزینه کردن برای همیشه است و مقاله شما که حاوی لینک‌های مربوط به کلمات کلیدی است برای همیشه در سایت باقی خواهند ماند و برای همیشه از آن سایت بک‌لینک دریافت خواهید کرد! حال اگر رتبه آن سایت به مرور زمان بهتر شود، بر روی سایت شما نیز به صورت مستقیم تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما بوجود بیاید، این است که آیا بازدهی ریپورتاژ آگهی نسبت به روش‌های دیگر تبلیغات کمتر نیست؟

این موضوع را از دو دیدگاه‌ می‌توان مورد بررسی قرار داد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

بازدهی ریپورتاژ آگهی بستگی به محتوا منتشرشده دارد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در زمینه بازدهی ریپورتاژ آگهی وجود دارد، این است که محتوای تولیدشده برای انتشار در سایت از کیفیت لازم برخوردار است؟ اگر محتوای شما از کیفیت کافی برخوردار باشد، بازدهی بسیار خوبی از ریپورتاژ دریافت خواهید کرد اما اگر ریپورتاژ شما جذاب نباشد، ممکن است کاربران سایت شما حتی حاضر به خواندن کامل آن مقاله نباشند و از خدمات یا محصولات شما استفاده نکنند.

ریپورتاژ آگهی به مرور زمان تاثیرگذار خواهد بود اما همیشگی است: یکی دیگر ازمسائلی که باید در مورد ریپورتاژ آگهی در نظر گرفت این است که حتی اگر محتوای شما باکیفیت نباشد و نتواند تاثیر زیادی در فروش شما داشته باشد، اما همیشگی است و به عنوان یک بک‌لینک همیشگی در سایت باقی خواهد ماند. بنابراین هرچه آن سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل رتبه بهتری را کسب‌ کنند، تاثیر مستقیم در سایت شما نیز خواهد داشت و باعث می‌شود سایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

بنابراین اگر مدیریت یک کسب‌وکار تازه‌کار را بر عهده دارید و می‌خواهید این کسب‌وکار شما از دیدگاه‌های مختلف پیشرفت کند بهترین راه‌کار خرید ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و رنک‌ بالا است؛ چنین سایت‌هایی سبب می‌شوند تا محتوای شما در کمترین زمان ممکن در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد و از این طریق بتوانید ترافیک بیشتری را برای سایت خود جذب کنید.

یکی از مزایای استفاده از ریپورتاژ آگهی این است که اگر در یک سایت با رتبه متوسط نیز مقاله‌ای را منتشر کنید، هرچقدر که آن سایت برای افزایش رتبه خود زحمت بکشد و فعالیت‌هایی را انجام بدهد که گاهی با هزینه‌های سنگین مواجه است، این موضوع به نفع سایت شما نیز خواهد بود و هنگامی که رتبه آن سایت به یک رتبه قابل قبولی رسید سایت شما نیز بازخورد مناسبی دریافت خواهد کرد. در این مقاله و چند مقاله قبلی به بررسی مزایای استفاده از ریپورتاژ آگهی بجای تبلیغات اینترنتی پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *