یکی از مهم‌ترین ابزارهای موردنیاز برای برنامه نویسی یک سیستم خوب و درست است. ممکن است در ابتدای راه باشید و از خود بپرسید: « حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید چگونه باید باشد؟» در این مقاله همراه ما باشید تا درباره سخت افزار یک سیستم کامپیوتری لازم برای یک برنامه‌نویس بخوانیم.

برای برنامه نویسی اندروید چه پردازنده‌ای بهتر است؟

در این مقاله در مورد حداقل‌ها یا بهترین‌ها صحبت نمی‌کنیم. می‌خواهیم بخوانیم که چه چیزی مناسب‌تر و ایده‌آل است. به همین خاطر، شما به سیستمی با یک پردازشگر i5 یا i7  اینتل با حداقل فرکانس ۲ تا ۲.۵ گیگاهرتز در ثانیه نیاز دارید. این را به خاطر داشته باشید که پردازنده نقش اساسی در سیستم شما بازی می‌کند و به عنوان مغز کامپیوتر شما به حساب می‌آید. پردازنده (CPU) در برنامه‌نویسی نقش محاسبات و کنترل‌ را بر عهده دارد و هر چه قوی‌تر باشد، محاسبات سریع‌تر انجام می‌شود. پس بودجه مورد نظر را کنار بگذارید و پس از اتمام خواندن مقاله برای تهیه یک لپ‌تاپ یا کامیپوتر شخصی اقدام کنید.

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویس اندروید چه مقدار رم داشته باشد؟

یک سوال مهم دیگر در خرید یک سیستم کامپیوتری مقدار رم است. اندروید استدیو نرم‌افزاری است که نیاز به حافظه بالا دارد و بهتر است آن را کمتر از ۸ گیگابایت در نظر نگیرید تا سرعت اجرای نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و در نهایت دیدن نتیجه کارتان مورد قبول باشد. برخی از برنامه‌نویس‌ها به خاطر اینکه از نرم‌افزارهای دیگری هم در کنار اندروید استودیو استفاده می‌کنند، رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت را انتخاب می‌کنند. توجه داشته باشید که در کنار یک رم خوب بهتر است کارت گرافیک مناسب هم خریداری کنید.

چقدر هارد مناسب یک سیستم برای برنامه‌نویسی است؟

بهترین گزینه برای سیستمی که می‌خواهید با آن برنامه‌نویسی انجام دهید، یک هارد SSD  است که سرعت آن نسبت به هارد معمولی بسیار بالاتر و تاثیرگذار است. به همین دلیل شما می‌توانید اندروید استودیو را با سرعت بیشتری در سیستم خود لود کنید تا منابع کافی در اختیارش قرار بگیرد. ظرفیت یک هارد بهتر است حداقل ۱۲۸ گیگ همراه با یک هارد دیسک  HHD باشد. در نهایت وظیفه هردوی آن ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات است. اما اگر از ترکیب این دو هارد SSD با فضای کمتر و HHD با فضای بیشتر در نظر بگیرید می‌تواند نتیجه خوبی به همره داشته باشد. نرم‌افزارها و کدهای شما روی این دیسک‌ها ذخیره می‌شود. پس در صورتی که هارد خود را مناسب سیستمتان انتخاب کنید، پس از نصب نرم‌افزارها، می‌توانید آنها را با سرعت بالاتری اجرا کنید.

نکات مهم برای انتخاب یک سیستم کامپیوتری در برنامه نویسی:

علاوه بر یک پردازنده خوب، مقدار رم بالا و هارد مناسب، یک مانیتور خوب هم نیاز دارید. برخی از برنامه‌نویس‌ها حتی از بیش از یک مانیتور استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید در ابتدا به یک مانیتور خوب، بزرگ و باکیفیت بسنده کنید تا از برنامه‌نویسی لذت کافی را ببرید. به عنوان مثال مانیتور ۲۲ اینج با وضوح تصویر Full HD می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. در صورتی که بخواهید تصویر را بهتر ببینید، مانیتورهای بزرگ نمایش بهتری خواهند داشت.

کیبورد و ماوس ابزار دیگری است که لازم است به کیفیتشان توجه کنید. به هیچ عنوان یک ماوس ارزان تهیه نکنید. کیبورد هم که اولین ابزاری است که دستان شما به هنگام برنامه‌نویسی آن را لمس می‌کند. پس مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت، آن را دوست داشته باشید. ابتدا به نرم و روان بودن آن دقت کنید. سپس در صورتی که بک‌لایت داشته باشد، راحت‌تر می‌توانید دکمه‌های آن را در نور کم هم ببینید و چشمتان به وقت کدنویسی اذیت نشود.

در نهایت، یک برنامه نویس و توسعه دهنده برای شروع کار از اندروید استدیو (Android Studio) استفاده می‌کند و داشتن یک کامپیوتر پیشرفته و حرفه‌ای جزو نیازهای اولیه اوست. محیط توسعه اندروید استودیو به خاطر قابلیت‌هایی که دارد، منابع سخت افزاری بیشتری را به کار می‌گیرد. گاهی لازم است از یک شبیه‌ساز برای تست برنامه استفاده کنید. در این صورت باید سیستم خود را متناسب انتخاب کنید تا پاسخگوی نیازهای شما باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *