در هر سایت، صفحات مختلف وجود دارد ، در انتهای هر صفحه شما باید اطلاعاتی از قبیل منبع مطلب، نام نویسنده، لینک صفحه یا منبع مطلب، حق کپی رایت و… بیان شد. از آنجایی که این بخش در انتهای هر صفحه لحاظ می شود، به همین دلیل به آن فوتر سایت می‌گویند. یک وبسایت استاندارد و حرفه‌ای از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و تمامی سایت‌های استاندارد برخی از بخش‌های اصلی را دارا هستند. این بخش‌ها شامل سربرگ (Header)، محتویات (Body) و پابرگ (Footer) می‌شود که تمامی این بخش‌ها از نظر موتورهای جستجو و دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف سایت شما حائز اهیمت زیادی هستند. بخش پابرگ سایت که یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت وردپرسی را تشکیل می‌دهد، دارای بخش‌های مختلفی نظیر لینک‌ها، متن کپی‌رایت، اطلاعات تماس و هر اطلاعات دیگری متناسب با کسب‌وکار شما است. بعضی اوقات نیاز به ایجاد تغییرات در متن‌های ثابت فوتر است اما به دلیل عدم داشتن دانش کدنویسی و آشنایی قادر به اعمال تغییرات در فایل فوتر خود نیستند. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی برای وردپرس ر اداریم که با استفاده از آن قادر به تغییر متن دلخواه خود در بخش فوتر وردپرس خواهید بود.

افزونه Remove Footer Credit

افزونه Remove Footer Credit یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به تغییر متن دلخواه خود در بخش فوتر وردپرس به متنی دیگر خواهید بود. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۳۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نصب و راه‌اندازی افزونه Remove Footer Credit

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به دانلود افزونه و نصب آن در سایت وردپرسی خود کنید. پس از نصب بخشی به نام Remove Footer Credit در پیشخوان وردپرس نمایان می‌شود که از طریق بخش ابزار در منو قابل دسترسی است. با ورود به این بخش می‌توانید بخشی از فوتر سایت وردپرسی خود را تغییر دهید. تصویر زیر نمایان‌گر حالت اول و پیش از اعمال تغییرات در سایت است که قصد تغییر آن به متن دلخواه خود را داریم:

اکنون با ورود به بخش تنظیمات افزونه می‌توانید متن دلخواه خود را با متن قبلی جایگزین کنید. در این بخش آیتم‌های مختلفی در دسترس است که به بررسی آنها می‌پردازیم.

Step 1: Enter text/HTML to remove (one per line)

در این بخش باید متن فعلی فوتر خود را وارد کنید که قصد تغییر آن به متنی دیگر را دارید؛ توجه داشته باشید که این متن یا کلمه باید دقیقا همان متنی که در فوتر شما موجود است، باشد.

Step 2: Enter your own footer credit (one per line)

در این بخش باید متن موردنظر خود جهت جایگزین شدن با متن فعلی موجود در فوتر خود را وارد کنید که قصد تغییر آن به متنی دیگر را دارید.

Step 3: Please support my work and spread the word (optional)

با فعال‌سازی این بخش می‌توانید یک لینک را جهت حمایت از توسعه‌دهنده افزونه به فوتر سایت خود اضافه کنید؛ در صورتی که می‌خواهید لینکی از توسعه‌دهنده افزونه در سایت شما مشاهده نشود کافی است گزینه No, thanks را انتخاب کنید.

در تصویر بالا متن تغییر یافته نسبت به تصویر ابتدای کار کاملا قابل مشاهده است و به راحتی می‌توانید متن دلخواه خود را با متن فعلی فوتر خود جایگزین کنید.

نتیجه‌گیری

اجزای فوتر یکی از مهم‌ترین عناصری هستند که در سایت‌های وردپرسی مشاهده می‌شوند و از نظر موتورهای جستجو نیز لینک‌هایی که در فوتر یک سایت قرار می‌گیرند، اهمیت بسیار زیادی دارند. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به تغییر متن دلخواه خود در بخش فوتر وردپرس به متنی دیگر خواهید بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *