اگر اهل دانلود از سایت‌هایی باشید که فایل‌های APK می‌گذارند، حتما به این سوال برخورد کرده‌اید که پردازنده موبایلی شما کدام است تا فایل متناسب با گوشی خود را دانلود کنید. در واقع این روزها گوشی‌ها از تنوع بالایی در پردازنده‌ برخوردارند و با توجه به تفاوت معماری این پردازنده‌ها، برنامه‌های سنگین برای کارایی بهتر، نسخه‌های متفاوت متناسب با هر کدام از آن‌ها ارائه می‌کنند.

به همین دلیل است که شما باید فایل‌های نصبی متناسب با پردازنده خود را دانلود کنید تا اپلیکیشن به درستی روی گوشی شما کار کند.

در این بین دو پردازنده وجود دارد که بر اساس آن‌ها باید فایل مناسب را دریافت کنید. یکی پردازنده گرافیکی است و دیگری پردازنده اصلی گوشی. اما سوال این جاست که از کجا بفهمیم گوشی ما از چه سخت‌افزاری استفاده می‌کند. برای این کار شما باید از برنامه‌های مختلفی که به این منظور ارائه شده استفاده کنید که ما در نوشته‌ی امروز به سراغ یکی از بهترین‌های آن‌ها رفته‌ایم.

دانلود Inware

برای این که بتوانید رایگان و راحت مشخصات سخت‌افزاری گوشی خود را پیدا کنید، بهتر است از برنامه‌ی Inware استفاده کنید که از طریق گوگل پلی هم قابل دانلود است. این عبارت را در گوگل پلی استور جستجو کرده و بر اساس آیکون آن که در تصویر زیر می‌بینید، اقدام به دانلود و نصبش کنید.

کار با این برنامه بسیار ساده بوده و ما در ادامه‌ی پست امروز، به بخش‌های مختلف آن نگاهی خواهیم انداخت. ابتدا Inware را اجرا کنید و ابتدا دسترسی‌هایی که از شما می‌خواهد را با زدن روی Allow بدهید. 3 دسترسی در مجموع مورد نیاز است

بعد از این، Inware کاملا آماده است تا مشخصات مختلف دستگاه را به شما بدهد. بر این اساس اپلیکشین در چند بخش مشخصات کاملی از گوشی را به شما نشان می‌دهد که شما آن‌ها را در برگه‌های مختلف مشاهده خواهید کرد.

در برگه System اطلاعات کلی در مورد نسخه اندروید، زبان و مدل گوشی داده می‌شود.

اما در برگه Device اطلاعات سخت افزاری آغاز می‌شود. در این بخش شما اطلاعاتی مربوط به مدل، مشخصات نمایشگر و  … را می‌بینید و در برگه Hardware نیز از میزان رم و همچنین مدل پردازنده باخبر می‌شوید.شما می‌توانید با زدن روی آیکون چرخ دنده، نمایش بخش‌های مختلف از برنامه را روشن یا خاموش کنید تا دقیقا چیزی که می‌خواهید را مشاهده نمایید. اما در مجموع اطلاعاتی که شما به دنبال آن هستید در بخش Hardware واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است.

همچنین از آیکون قطره دو رنگ که کنار چرخ دنده می‌بینید، می‌توانید تم برنامه را نیز تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *