شاید زمانی فاصله‌ی بین گوشی‌های آیفون و اندروید زیاد بود، اما این روزها با پیشرفت روزافزونی که گوشی‌های اندرویدی در مدل‌های مختلف داشته‌اند، در بسیاری موارد پرداخت پول بیشتر برای مدل‌های جدید آیفون خیلی معقول به نظر نمی‌رسد.

البته هنوز آیفون در بعضی زمینه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری گوشی بهتری است، اما در خیلی زمینه‌ها نیز گوشی‌های اندرویدی بهتر هستند و این مواردی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، تنها بخشی از این برتری به حساب می‌آیند.

  1. انتخاب‌های زیادی که پیش رو دارید

وقتی قرار باشد گوشی آیفون بگیرید، انتخاب‌های شما آنقدر محدود است که در واقع اپل است که به شما می‌گوید چطور گوشی با چه امکاناتی، چه هزینه‌ای و چه قیافه‌ای داشته باشید. در صورتی که شما وقتی یک گوشی اندرویدی می‌خرید، می‌توانید بر اساس بودجه و امکاناتی که مد نظر دارید، گوشی مورد نظر خود را بگیرید.

ممکن است نیازهای شما بیشتر مربوط به عکاسی باشد یا این که می‌خواهید با گوشی خود بازی کنید و بر همین اساس گوشی با امکانات و چهره متفاوت انتخاب می‌کنید. حتی از نظر قیمتی نیز، در بسیاری از موارد گوشی‌های پرچمدار و بسیار خوب اندرویدی، قیمت پایین‌تری از آیفون دارند.

  1. USB-C استاندارد جهانی

آن‌هایی که قبلا آیفون داشته‌اند می‌دانند که کابل‌های لایتینگ اپل، بسیار راحت‌تر از کابل‌های دیگر خراب می‌شوند، قیمت بالایی دارند و برای استفاده از آن‌ها روی ابزارهای مختلف باید چند دانگل دیگر نیز خریداری کنید. اما استاندارد USB-C در گوشی‌های جدید اندرویدی کاملا مناسب بوده و خیلی دستگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

  1. هنوز روی خیلی گوشی‌ها جک هدفون وجود دارد

خیلی از کاربران گوشی‌های هوشمند، هنوز ترجیح می‌دهند از هدفون‌های سیم دار استفاده کنند و به همین خاطر نیاز به جک هدفون دارند. البته بعضی مدل‌های پرچم‌دارهای اندروید در حال حاضر این درگاه را حذف کرده‌اند، اما اکثر گوشی‌های اندرویدی هنوز جک هدفون دارند و شما به راحتی می‌توانید از از آن‌ها بهره ببرید.

  1. تنظیمات و شخصی سازی

در بسیاری موارد تنظیمات کلی و میانبرهای iOS و اندروید شبیه به هم هستند، اما با توجه به ماهیت iOS، تنظیمات و شخصی سازی آن بسیار محدود است . در صورتی که شما در اندروید به راحتی می‌توانید تنظیمات مختلف را عوض کنید و نمایش خیلی چیزها را تغییر دهید. مخصوصا با امکاناتی که در اندروید 11 گنجانده شده، شما می‌توانید بخش نوتیفیکیشن‌ها را به شکلی جذاب شخصی سازی کنید.

  1. استفاده از لانچرها

در آیفون شما با یک ظاهر اصلی گوشی گیر کرده‌اید و تقریبا هیچ راه فراری ندارید. اما در اندروید از گذشته این امکان برایتان وجود داشته تا با نصب لانچرهای مختلف، ظاهری کاملا متفاوت به سیستم عامل خود بدهید. این لانچرها آیکون‌ها، چینش و حتی انیمیشن‌های جدیدی به ظاهر اندروید می‌دهند تا به از نظر بصری، تنوع ایجاد کنند.

  1. ویجت‌ها روی صفحه خانگی

هم اندروید و هم iOS دارای یک صفحه خانگی مخصوص هستند که با کشیدن صفحه به سمت راست نمایان می‌شوند. جایی که شما می‌توانید ویجت‌های مختلف را فعال کنید تا در آن به نمایش در بیایند. با این وجود در اندروید شما می‌توانید ویجت‌ها را در صفحات مختلف خانگی به صورت مستقیم به کار بگیرید و البته مجموعه‌ای بسیار بزرگ‌تر از ویجت‌ها را در اختیار خواهید داشت.

  1. پاک سازی نوتیفیکیشن‌ها با یک لمس

این چیزی است که خیلی از کاربران iOS آن را درک نمی‌کنند. در آیفون شما باید بخش به بخش نوتیفیکیشن‌ها را پاکسازی کنید و عموما این امکان را ندارید تا همه را یک جا پاک کنید، مگر این که به تنظیمات رفته و از طریق منو آن را انجام دهید. در اندروید اما کافی است در بخش نوتیفیکیشن‌ها، یک لمس ساده روی دکمه Clear All داشته باشید تا همه چیز پاک شود!

  1. امکان تغییر مرورگر پیش فرض

انحصار گرایی اپل باعث می‌شود که سافاری مرورگر پیش فرض آیفون باشد و اگر چه شما می‌توانید یک به یک بعضی برنامه‌ها و لینک‌ها را تنظیم کنید تا در مرورگر دیگری باز شوند، اما در نهایت مرورگر اصلی گوشی سافاری باقی خواهد ماند. در صورتی که اگر از اندروید استفاده کنید، می‌توانید هر مرورگری که خواستید را به عنوان برنامه پیش فرض باز کردن لینک‌های اینترنتی در نظر بگیرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *