اگر از مخاطبان بخش توسعه وب سایت پرشین‌تولز هستید، حتما مقالاتی را که در زمینه فریلنسری و شرایط کاری چنین افرادی منتشر شده است را خوا‌نده‌اید یا حتی ممکن است مطالبی را راجع به چنین افرادی شنیده باشید. در مقاله قبلی به بررسی فریلنسری و شرایط کاری آن در اجتماع پرداختیم . در این بخش می‌خواهیم به بررسی مزایای فریلنسری بپردازیم که بتوانید در تصمیم‌گیری خود، تصمیمات صحیحی را بگیرید و در آینده به مشکل برنخورید.

کارفرمای خودتان را، خودتان انتخاب کنید!

در مقاله قبلی گفتیم که در حوزه فریلنسری خودتان رئیس خودتان هستند که البته مشکلاتی را نیز برای شما بوجود می‌آورد؛ البته اینکه خودتان رئیس باشید مزایایی نیز دارد که در این بخش آن را بیان می‌کنیم. در انتخاب پروژه و کارفرما شاید دستتان بسیار باز است و می‌توانید پروژه یا کارفرمای موردعلاقه خود را انتخاب کنید! این امر به این معنی است که کسی از شما در زمینه قبول کردن یا قبول نکردن پروژه یا کارفرما بازخواست نمی‌کند و با این موارد به راحتی می‌توانید به کارفرمای خود “نه” بگویید! در زندگی کارمندی چنین مواردی وجود ندارد و اگر رئیس شما از شما چیزی بخواهد، مجبور به انجام آن هستید.

انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی زندگی خود بر اساس نیاز و سلیقه!

اگر یک کارمند را در نظر بگیرید، باید در راس ساعت مقرر که در ایران معمولا قبل از ساعت ۸ است سرکار حاضر شوید! حال در نظر بگیرید با توجه به بحث ترافیک باید چندساعت قبل از آن بیدار شود و برای رفتن به سر کار آماده شود. در زندگی کارمندی شما نمی‌توانید تا هروقت که خستگی‌تان به صورت کامل رفع نشده است استراحت کنید و بسیاری از زمان شما صرف رفتن به محل کار و بازگشت از آن است.

فریلنسران گرامی با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی‌کنند؛ در این بخش به بررسی رضایت‌های آنها نسبت به زندگی کارمندی خواهیم پرداخت. فریلنسر هیچ تعهدی نسبت به زمان بیدار شدن از خواب صبح‌گاهی ندارند و هروقت که بخواهند می‌توانند به کار خود بپردازند اگر در ساعتی بیدار شوند و احساس نیاز بیشتر به خواب کنند می‌توانند زمان بیداری را به تاخیر بیندازند.از طرفی آنها دیگر دغدغه رفت و برگشت از محل کار را ندارند و حتی در محل خواب خود می‌توانند کارهای خود را پیش ببرند!

هر انسانی معمولا دارای زمان خاصی است که در آن زمان بازدهی کار بسیار بیشتر است! بسیاری از افراد در صبح زود این بازدهی را ندارند و بازدهی آنها در شب بسیار بیشتر می‌شود! از طرفی در زندگی کارمندی شما نمی‌توانید در زمان دلخواه کار خود را انجام دهید اما در زندگی فریلنسری می‌توانید هر زمانی که راحت‌تر هستید کارهای خود را پیش ببرید که بسیار امر مهمی است. بنابراین دومین مزیت فریلنسری انعطاف زمانی و مکانی آن است که اهمیت زیادی در پیشرفت فرد خواهد داشت.

البته نباید نظم و برنامه‌ریزی را با این قضیه اشتباه گرفت! برنامه‌ریزی و داشتن نظم برای افراد بسیار مهم است و اگر نتوانید مرز مشخصی میان نظم و انعطاف‌پذیری فریلنسری تعیین کنید، قطعا فاصله زیادی تا موفقیت پیدا خواهید کرد که شاید هیچگاه به مقصد خود نرسید.

انعطاف موقعیت مکانی شما نیز امری است که بسیار مهم است! برخی از افراد کافی‌‍شاپ و برخی منزل خود را جهت انجام کار ترجیح می‌دهند که انتخاب محل برای افراد تنها برای فریلنسران امکان‌پذیر است و افراد کارمند ملزم به انجام کار خود تنها در محل کار خود هستند. فریلنسران نیازی به مرخصی گرفتن برای رفتن به مسافرت نیستند؛ زیرا کار آنها تنها با یک رایانه شخصی و اینترنت قابل انجام است و حتی لب ساحل نیز می‌توانند پروژه خود را به پیش ببرند.

خودتان، رئیس خودتان هستید!

در دنیای آزادکاری دیگر کسی نیست که به شما دستور بدهد و سود بیشتر کار را به جیب بزند! در این حوزه شما مستقیما با کارفرما در ارتباط هستید و تمام سود پروژه را می‌توانید متعلق به خودتان بدانید. شما دیگر نیازی به اجازه گرفتن برای ترک محل یا منتظر به پایان رسیدن زمان کاری خود نخواهید داشت و در هر زمانی که بخواهید می‌توانید به ملاقات‌های خود بپردازید و یا کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید. از طرفی با توجه به این موارد معمولا بازدهی کار در فریلنسری بیشتر است و اگر احساس خستگی کنید می‌توانید انجام کار خود را به تعویق بیندازید. این‌ موارد تنها بخشی از مزایای دنیای فریلنسری هستند که در دنیای کارمندی شما به آن دسترسی نخواهید داشت.

نیازی به پاسخگویی یا دادن گزارش به افراد دیگر نخواهید داشت!

فرض کنید شما کارمند یک شرکت هستید که مسئول اجرای یک پروژه یا بخشی از آن هستید؛ در هر مرحله از کار شما ملزم به دادن گزارشاتی به رئیس یا افراد بالادست خود هستید که امری بسیار خسته‌کننده و دل‌سردکننده است! در دنیای فریلنسری دیگر نیازی به کاغذبازی‌های اداری نخواهید داشت و می‌توانید در صورت نیاز، در کمترین زمان ممکن گزارشی را به کارفرما بدهید. همچنین می‌توانید در ساعات دلخواه خود با کارفرما ملاقات کنید و یا برای امضای قرارداد، آنها را به کافی‌شاپ یا رستوران دعوت کنید تا علاوه بر پیش‌برد کار خود، بازخوردی مثبتی از خود در ذهن آنها ایجاد کنید.

در مقاله بعدی به بررسی سایر مزیت‌های دنیای فریلنسری خواهیم پرداخت که مطمئنا با دنیای جذاب فریلنسری بیشتر آشنا خواهید شد.

نتیجه‌گیری: در دنیای فریلنسری مزیت‌ها و لذت‌های بسیار زیادی وجود دارد که اگر بخواهید به نحو احسنت با آنها ارتباط برقرار کنید و حتی شغل دوم خود را چنین کاری قرار دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *