در دهه اخیر کسب و کارها از روش های مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. برخی از این روش ها چندین سال است که مورد استفاده کسب و کارهای مختلف قرار می گیرند و برخی دیگر جدیداً در استراتژی بازاریابی کسب و کارها جای گرفته اند. یکی از روش های قدیمی که در حال حاضر هم استفاده می شود، ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارسال ایمیل انبوه و مزایایی که می تواند برای یک کسب و کار اینترنتی داشته باشد، بپردازیم. پس اگر قصد استفاده از ارسال ایمیل انبوه را دارید، در این مقاله ما را همراهی کنید.

ارسال ایمیل انبوه چیست؟

ارسال ایمیل برای کاربران یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کارتان است. اما این کار را نمی توان به صورت دستی انجام داد! به عنوان مثال فرض کنید شما بیش از ده هزار مخاطب دارید و ایمیل آن ها را هم دریافت کرده اید. اگر بخواهید به همه آن ها به صورت دستی ایمیل ارسال کنید، باید بیش از چندین روز زمان بگذارید؛ اگر سرویس دهنده ایمیل شما را به عنوان اسپم شناسایی نکند، ایمیل شما به دست مخاطبان می رسد. حال فرض کنید بخواهید همین کار را چندین بار در هفته انجام دهید؛ قطعاً زمان کافی برای این کار وجود ندارد!

همین مسئله باعث شده تا سرویس هایی تحت عنوان ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی به وجود بیایند که کمک زیادی به کسب و کارها برای ارسال ایمیل کنند. با استفاده از سرویس های ارسال ایمیل انبوه به راحتی می توانید یک محتوا که حاوی تبلیغات، اطلاع رسانی، رویداد و… را تنها با یک کلیک به هزاران کاربر ارسال کنید. شاید شما هم در خبرنامه سایت های مختلف عضو شده و چنین ایمیل هایی از طرف سایت ها و کسب و کارهای مختلف دریافت کرده باشید. بنابراین استفاده از سرویس ارسال ایمیل انبوه برای هر کسب و کاری یک ضرورت است؛ به خصوص اگر کاربران با رضایت خودشان ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده باشند! این مورد را در ادامه بیشتر بررسی می کنیم.

ارسال ایمیل انبوه چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

تا این جا با ارسال ایمیل انبوه آشنا شده اید و حتماً این سوال برایتان پیش می آید که ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟ هر کسب و کاری با استفاده از روش های مختلف به دنبال افزایش مخاطبان و ترافیک سایت خود است. راه های مختلفی هم برای آن وجود دارد که اکثر آن ها، یک طرفه هستند و هیچ تعاملی میان کاربر و کسب و کار برقرار نمی شود. ارسال ایمیل انبوه هم یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت است که بر خلاف اکثر روش های دیگر، دو طرفه است و می توانید به راحتی با کاربران خود در تعامل باشید. مثلاً می توانید یک آدرس ایمیل برای دریافت پاسخ آن ها در نظر بگیرید تا اگر سوال یا مشکلی وجود داشته باشد، پاسخگوی آن ها باشید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ارسال ایمیل انبوه، امکان آنالیز آن است. با استفاده از این روش می توانید متوجه شوید که چه تعداد از ایمیل ها برای کاربران ارسال شده اند، چه تعداد کاربر آن را دیده اند، چند نفر ایمیل را باز کرده اند و در نهایت، چند نفر از آن ها وارد سایت شما شده اند. بنابراین استفاده از ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی کمک زیادی به کسب و کارتان می کند و می توانید فروش بسیار بالایی را تجربه کنید.

مزایای ارسال ایمیل انبوه چیست؟

علاوه بر مواردی که در بخش قبلی به بررسی آن پرداختیم، ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی مزایای بسیار زیادی دارد. پیشنهاد ما برای هر کسب و کاری استفاده از ارسال ایمیل انبوه است. البته توجه داشته باشید که مرز ایمیل انبوه تبلیغاتی با هرزنامه بسیار نزدیک است و نباید برای کاربران ایمیل اسپم ارسال کنید! زیرا همه کاربران روزانه با ده ها ایمیل اسپم روبرو هستند و اگر شما هم جزء این دسته از ارسال کنندگان ایمیل باشید، متن پیام شما توسط کاربران خوانده نمی شود. در ادامه به بررسی 4 مورد از مزایای مهم ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی می پردازیم:

  • استفاده بیش از 50 درصد کاربران از ایمیل

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود تا کسب و کارهای زیادی از ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی استفاده کنند، این است که بیش از 50 درصد کاربران ایمیل های خود را می خوانند. البته این درصد در ارسال پیامک انبوه بالاتر است اما مزیت ایمیل این است که می توانید انواع محتوا نظیر تصاویر را برای کاربران ارسال کنید.

  • امکان دسته بندی کاربران برای ارسال ایمیل به صورت هدفمند

یکی دیگر از مزایای ارسال ایمیل این است که می توانید مخاطبان خود را دسته بندی کنید و ایمیل را به صورت کاملاً هدفمند ارسال کنید. البته این دسته بندی را باید خودتان انجام دهید که ابزارهای ایمیل مارکتینگ این کار را برای شما ساده تر می کنند.

  • هزینه بسیار کم این روش نسبت به سایر روش های بازاریابی و تبلیغاتی

مزیت بسیار مهم دیگر که برای هر کسب و کاری اهمیت دارد، هزینه آن است. ارسال ایمیل تبلیغاتی انبوه هزینه پایینی دارد! بسیاری از کاربران به فکر این هستند که با خرید پنل اس ام اس به جای ارسال ایمیل، از بازاریابی پیامکی استفاده کنند که هزینه آن بسیار بیشتر از ایمیل مارکتینگ است.

  • سرعت بسیار بالای این روش در ارسال پیام کسب و کار به کاربران

سرعت ارسال محتوای بازاریابی یا تبلیغاتی برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی سرعت بسیار بالایی دارد و می تواند نیاز هر کسب و کاری را رفع کند.

هر کسب و کاری باید توجه داشته باشد که هر روش بازاریابی مزایای خاص خود را دارد و نمی توان ارسال پیامک انبوه با سیم کارت را جایگزین ارسال ایمیل انبوه دانست یا برعکس! بلکه هر دوی آن ها باید در کنار هم استفاده شوند تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. مثلاً در روش بازاریابی پیامکی امکان ارسال کد تایید صوتی وجود دارد که این امکان در ایمیل وجود ندارد. بنابراین هیچ روشی جایگزین روش دیگر نیست و بهتر از همه آن ها را در کنار یکدیگر استفاده کنید.

  • امکان استفاده از سرویس دهنده های ارسال ایمیل

بسیاری از کسب و کارها به دلیل آن که از ارسال پیامک به کاربران استفاده کرده اند و معمولاً این کار به کمک وب سرویس پیامک انجام شده است، به دنبال روشی هستند که بتوانند از وب سرویس آن استفاده کنند. بسیاری از سرویس دهنده های ایمیل از وب سرویس پشتیبانی می کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل ارسال ایمیل انبوه و مزایای آن در سال 2021 پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم. همچنین اگر در این زمینه تجربه ای دارید، می توانید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید تا ما هم از تجربه های شما کاربران گرامی استفاده کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *