هاروست مون یکی از عناوین خاص و نمادین در دنیای بازی‌های کامپیوتری است. بازی متفاوتی که مزرعه داری را با المان‌های نقش‌آفرینی تلفیق کرده و فضایی منحصر به فرد را پدید آورد تا سال‌های سال به عنوان یکی از برترین بازی‌های ژاپنی شناخته شود.با این که این روزها عنوان خاصی از این بازی ارائه نمی‌شود، اما هنوز هستند بازی‌های خوبی که شبیه هاروست مون هستند و شما می‌توانید روی پلت‌فرم‌های مختلف آن را تجربه کنید.

  1. Stardew Valley

Stardew Valley
Stardew Valley

Stardew Valley اگر چه از نظر ظاهری عنوانی با گرافیک ۱۶ بیتی است، اما در باطن، این بازی شبیه‌ترین عنوان بازار بازی‌های کامپیوتری به هاروست مون است. در واقع سازندگان خود بازی نیز از علاقه خود به هاروست مون می‌گویند و برداشت‌های آزادی که از آن بازی کرده‌اند. شیوه‌ی انجام بازی نیز درست به همان شکل است. شما مزرعه‌ای دارید که باید به آن رسیدگی کنید و به کشت و زرع بپردازید و همچنین مردم دهکده‌ای که با آن‌ها باید مراوده داشته باشید.

Stardew Valley
Stardew Valley

ماهیگری، مزرعه‌داری، جمع آوری چیزهای مختلف از سراسر نقشه و در بعضی موارد مبارزه هم جزو کارهایی است که باید به انجام برسانید. حتی همچون هاروست مون، گاهی با موجودات افسانه‌ای و جادو نیز سر و کله خواهید زد. البته پیچیدگی زراعت در این عنوان بسیار بیشتر بوده و همچنین امکانات بازی آنلاین نیز Stardew Valley را به بازی بسیار جذابی بدل می‌کند که حتما ارزش انجام دارد. این بازی تقریبا برای تمامی کنسول‌ها، PC و حتی موبایل عرضه شده است.

  1. Rune Factory 4

Rune Factory 4
Rune Factory 4

یکی دیگر از بازی‌هایی که شباهت زیادی به هاروست مون دارد اما المان نقش آفرینی آن بیشتر است، Rune Factory  بوده که از جمله بازی‌های محبوب کنسول‌های دستی نینتندو نیز محسوب می‌شود. Rune Factory 4 برای نینتندو ۳DS عرضه شده و جدا از مباحث مربوط به مزرعه داری، در گیم پلی این بازی شما باید به سراغ سیاه‌چاله‌ها بروید، سنگ‌های قیمتی به دست بیاورید و با دیگر مردم دهکده دوست شوید و در نهایت ازدواج هم بکنید.

Rune Factory 4
Rune Factory 4

البته بازی بیشتر روی مبارزه و طی کردن مراحل تکیه دارد تا مزرعه داری، همچنین ساختن چیزهای مختلف از مواد اولیه و پیشرف شخصیت اصلی نیز اهمیت زیادی داشته که به بازی بعدهای متفاوتی می‌دهد. بعد از ازدواج، شبیه به چیزی که در هاروست مون معروفِ Back to Nature دیده بودیم، می‌توانید صاحب بچه شوید و از تجهیزاتی که به دست آورده‌اید، برای او استفاده کنید.

  1. Farm Up

Farm Up
Farm Up

Farm Up یک بازی مخصوص موبایل است که هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده است. از اسمش پیداست که شما در این بازی وظیفه‌ی مزرعه داری داشته و همچنین باید به پرورش حیوانات مختلف بپردازید. بازی چون یک عنوان موبایلی است، پیچیدگی‌های بسیار کم‌تری نسبت به بازی‌های کنسولی یا PC دارد.

Farm Up
Farm Up

شما با ۳۰ محصول مختلف و همچنین حیواناتی همچون گاو، مرغ و زنبور باید سر و کله بزنید و محصولاتی که از شما خواسته شده را فراهم کنید. این بازی کاملا در مورد مزرعه داری است و خبری از هیولاها و فرشته‌ها در آن نیست.

  1. World’s Dawn

World’s Dawn
World’s Dawn

World’s Dawn یکی دیگر از عناوینی است که بسیار به هاروست مون شباهت داشته و با گرافیک بامزه‌ای که دارد، شما را ترغیب خواهد کرد که ساعت‌ها آن را بازی کنید. بازی روی استیم با قیمت پایینی به فروش می‌رسد و از بسیاری جهات، گیم‌پلی آن شبیه به هاروست مون است.

World’s Dawn
World’s Dawn

مزرعه داری، فروش محصولات، نگهداری از حیوانات، غذا درست کردن، ایجاد دوستی با اهالی دهکده و … همه آن چیزی هستند که در هاروست مون می‌بینید. خوشبختانه پیشرف در بازی به شکلی است که به سادگی از آن خسته نخواهید شد و دوست دارید روند خود را در بازی ادامه دهید.

  1. Animal Crossing: New Leaf

Animal Crossing: New Leaf
Animal Crossing: New Leaf

مشخص است که سازندگان این بازی، درون مایه‌ی هاروست مون را برداشت کرده و با آن یک عنوان خلاقانه و بسیار جذاب ساخته‌اند. عنوان‌های مختلفی از سری Animal Crossing برای کنسول‌های مختلف نینتندو منتشر شده که Animal Crossing: New Leaf بهترین آن محسوب می‌شود.

Animal Crossing: New Leaf
Animal Crossing: New Leaf

شما جدا از مزرعه داری، کارهای زیادی باید در دهکده و در مزین خود انجام دهید. همچنین با برداشت محصولات، جمع آوری چیزهای مختلف و ماهیگیری و فروش تمامی آن‌ها، پول کافی برای خرید لوازم و ساختن چیزهای مختلف را خواهید داشت. اگر کنسول نینتندو دارید، حتما این بازی را برایش تهیه کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *