هر سال که به هالووین می‌رسیم، تب بازی‌های ترسناک بیش از هر زمان دیگری اوج می‌گیرد و این دوره که به سال‌های بعد از همه گیری شهرت پیدا کرده و خیلی بیشتر در خانه هستیم تا در جمع‌های بزرگ، بازی‌های کامپیوتری هم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در طول تاریخ‌ بازی‌های ترسناک فوق‌العاده‌ای بوده‌اند که این ژانر را به جایی که حالا هست رسانده‌اند. ما در دو لیست مجزا، 20 مورد از برترین‌های تاریخ بازی‌های ژانر ترس را به شما معرفی می‌کنیم.

Silent Hill 2

احتمالاً همه این موضوع را قبول دارند که بازی Silent Hill 2 بهترین نسخه از این مجموعه بود. با این که Konami توجه کمتری به ورژن PC بازی‌های خود دارد، با در نظر گرفتن مادها و اصلاحاتی که برای بافت و رزولوشن تصاویر این بازی منتشر شده، می‌توان نسخه‌ی PC بازی Silent Hill 2 را بهترین راه برای تجربه‌ی این بازی فوق العاده در نظر گرفت. این بازی اولین نمونه‌ای بود که استفاده از ایده‌های ذهنی و روانشناختی را به داستان‌های بازی های ترسناک وارد کرد. داستان این بازی، می‌تواند برای اشخاص مختلف تفاسیر متفاوتی داشته باشد.

Resident Evil 4

شینجی میکامی با رزیدنت اویل 4 کلاس درسی ترتیب داد برای سازندگان شوترهای سوم‌شخص و تأثیری که این بازی و او بر عناوین آینده سری و حتی دنیای بازی‌های ویدیویی گذاشتند غیرقابل انکار است. ناگفته نماند که بسیاری از بازی های ترسناک و همچنین عناوین ژانرهای دیگر امروزه نیز نوع و زاویه دوربین و بسیاری از مکانیک‌هایشان را مدیون رزیدنت اویل 4 و لیون کندی هستند.

Bloodborne

میازاکی در همکاری دوباره‌اش با سونی و پلی استیشن، یک بازی جدی دیگر با تمرکز بر گیم‌پلی ساخت که لایه‌هایی از ترس لاوکرفتی را با خود همراه می‌کند. در شهری نفرین شده، یارنام که در آن واحد ارتقای منابع و تجهیزات خون است و شخصیتی که بدون آنکه چیزی از او بدانیم، هم‌سفر تنهای او در بدترین لحظات زندگی‌اش می‌شویم. انسان‌ها و هیولاهایی که نمی‌توان تفاوتشان را از یکدیگر تشخیص داد و فضاسازی و اتمسفری دلهره‌آور و به‌شدت ترسناک که به ترس و استرس ناشی از مقابله با باس‌فایت‌های بی‌رحم و غیرقابل پیش‌بینی میازاکی اضافه می‌شوند.

Resident Evil 2

Capcom با ساخت بازی Resident Evil 2 remake دست به کاری زد که بعد از گذشت چند دهه از موفقیت بازی های ترسناک تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید؛ آن‌ها بار دیگر زامبی‌ها را به موجودات ترسناکی تبدیل کردند. موجودات رقت انگیز دنیای این بازی، با شکستن درها و ورود از پنجره‌ها مدام به سمت شما حمله ور می‌شوند و به نظر می‌رسد که چیزی جلودار آن‌ها نیست.

Returnal

Returnal ممکن است یک بازی تماما ترسناک به نظر نرسد، اما رگه‌هایی قوی از ترس کیهانی در جای جای محیط Returnal دیده می‌شوند. Returnal معجونی است که از ترکیب المان‌های سبک روگ لایک، خرابه‌هایی که گویی از دل داستان‌های لاوکرفتی بیرون آمده‌اند، هیولاهایی با ظاهر متناقض و وحشتی که از تلاش برای زنده ماندن به وجود آمده است، ساخته شده. شاید تصور کنید اکثریت روند بازی در مورد مبارزه با باس فایت‌ها و موج‌های هیولاها است، ولی این موضوع را فراموش نکنید که اتمسفری عالی و یک داستان زیبا و در عین حال آزاردهنده، بازی را به جلو پیش می‌برند و با کنار هم قرار دادن تمام این عناصر است که می‌توانیم بیشتر به دلایل موفقیت Returnal پی ببریم.

Little Nightmares

باندای نامکو با پذیرفتن وظیفه انتشار محصول جدید استودیو Tarsier یکی از متفاوت‌ترین بازی های ترسناک متفاوت را در سبک وحشت و بقا و پازل معرفی کرد که با ترکیب معما و ترس و فضاسازی مثال‌زدنی، یکی دیگر از اعضای پرافتخار این لیست را تشکیل می‌دهد. این بازی در سال 2017 برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر شد و بعدها شاهد عرضه آن روی پلتفرم استدیا نیز بودیم.

Dead By Daylight

اگر حالا دیگر از ترسیدن به‌صورت تک‌نفره و تنهایی خسته شدید، بازی Dead By Daylight و استودیو Behaviour Interactive کاری می‌کنند که دسته‌جمعی بترسید و طعم جامپ‌اسکرها و ضربان‌قلب بالا و ناگهانی را در گروه‌های چهارنفره تجربه کنید. داستان از این قرار است که بازیکنان باید در گروهی چهارنفره، از دست یک قاتل دیوانه فرار کنند و جان سالم به‌در ببرند.

Prey

در حالی که سفر مورگان یو (Morgan Yu) در ایستگاه فضایی به ترسناکی بازی Dead Space نیست، اما بسته الحاقی Mooncrash نشان می‌دهد که Prey، پتانسیل ترسناک بودن را دارد. اما بازی روند داستانی اصلی Prey (بدون DLC)، نیز به نوبه خود ترسناک است. Prey جدا از اینکه یک بازی درخشان با مواردی زیاد برای کشف کردن است، اما درست مانند سایر بازی‌های استودیو Arkane، آزادی عمل زیادی برای پیشبرد بازی به شما می‌دهد.

The Walking Dead : A Telltale Games Series

بازی‌های تل‌تیل همیشه به قدرت زیادشان در داستان‌گویی معروف بودند و بازی The Walking Dead، استودیو تل‌تیل امضای ماندگار خودش را در دنیای بازی‌ها برای همیشه ثبت کرد. داستانی احساسی که به دنبال لی، شخصیت تنها و جان‌سخت بازی، روایت‌گر دورانی آخرالزمانی است که روی زشت خودش را نیز دارد.

Metro 2033

سری مترو که از روی رمانی با همین نام ساخته و پرداخته شده است و یکی از بهترین بازی های ترسناک ساخته شده از روی کتاب است، داستان آرتیوم را دنبال می‌کند. مردی جوان که در دنیای پس از انفجارهای اتمی و جهش‌های ژنتیکی در روسیه زندگی میکند و سعی دارد با اندک انسان‌های باقی‌مانده که حالا در مترو و زیرزمین زندگی می‌کنند، رویاهای گذشته را دوباره زنده کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *