اگر چه قبل از نتفلیکس هم سرویس‌هایی بودند که سعی کردند تا دنیای برنامه‌های تلویزیون را به عنوان یک سرویس استریم ارائه کنند، اما این موفقیت نتفلیکس بود که محبوبیتی جهانی پیدا کرد و این بازار را برای همیشه تغییر داد. اما حالا که نتفلیکس از دوران اوج خود به مرور فاصله می‌گیرد، شرکت‌های بزرگ در این زمینه به موفیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده‌اند.

در ادامه‌ی این نوشته ما به مرور بهترین سرویس‌های استریم دنیا خواهیم پرداخت و ویژگی‌های هر کدام را مرور می‌کنیم و در نهایت، چند گزینه رایگان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

Netflix

بسیاری نتفلیکس را مترادف استریم فیلم‌ها و سریال‌ها می‌دانند و اگر چه این موضوع دیگر حقیقت ندارد اما با این همه از ارزش آن کم نمی‌کند. نتفلیکس کار خود را از سال 1997 و با فعالیت‌های متفاوت آغاز کرد اما حالا و در سال 2022 دارای بیش از 222 میلیون مشترک بوده که تنها 73.3 میلیون آن در آمریکا هستند و کاربران پرتعدادی در سراسر جهان دارد. نتفلیکس به غیر از تولیدات خود، تولیدات شبکه‌های دیگر را نیز به صورت دوره‌ای پخش می‌کند و یکی از مشخصه‌های محبوب آن، پخش تمامی قسمت‌های یک فصل از سریال به صورت همزمان است.

Netflix

  • قیمت: از 9.99 دلار

Amazon Prime Video

آمازون بزرگ‌ترین رقیب برای نتفلیکس به حساب می‌آید که خیلی سریع هم در حال رشد بوده و آثار مهمی دارد. این کمپانی آثار مهمی ساخته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سریال‌هایی از قبیل ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، پسران، ترمینال لیست و … اشاره کرد. تنوع فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلوزیونی در کنار پرداخت 4 دلار اضافی جهت بهره بردن از امکانات پرایم ویدیو، از دیگر ویژگی‌های این سرویس استریم است.

Amazon Prime Video

  • قیمت: از 8.99 دلار

Disney+

دیزنی پلاس از بسیاری جهات، یکی از مهم‌ترین سرویس‌های استریم در جهان به شمار می‌آید. دیزنی حق پخش تمام انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار را دارد، محصولات مارول و جنگ ستارگان بر روی آن پخش می‌شود و حتی برنامه‌های نشنال جئوگرافی نیز روی آن استریم خواهد شد. برنامه‌های دیزنی تمامی نداشته و برای تمام سنین مناسب هستند و این روزها نیز با سریال‌های جدیدی که برای جنگ ستارگان و مارول می‌دهد، به شدت طرفدار پیدا کرده.

Disney+

  • قیمت: از 7.99 دلار

HBO Max

یکی از دلایل برتری HBO Max نسبت به بسیاری از سرویس‌های استریم که کاربران بیشتری دارند، کیفیت بالای محصولات این شبکه تلویزیونی است. تمامی محصولات HBO از جمله سریال‌های مهمی همچون بازی تاج و تخت بر روی این سرویس قرار داشته و تمامی فیلم‌ها و سریال‌های وارنر نیز روی آن پخش می‌شوند. همچنین شما می‌توانید با تماشای تبلیغات، 5 دلار کم‌تر در ماه بپردازید.

HBO Max

  • قیمت: از 4.99 دلار

Apple TV+

نظرات در مورد تلوزیون اینترنتی اپل کمی متفاوت است و اگر چه بعضی از سریال‌های آن همچون تد لاسو توانسته هم دل هواداران را به دست بیاورد و هم جوایز زیادی از آن خود کند، اما از آن طرف اپل سریال‌های بد زیادی هم ساخته است. با این اوصاف، ماه‌های رایگانی که موقع خرید تجهیزات اپل دریافت می‌کنید و قیمت پایین آن، این سرویس استریم را به محبوبیت مقبولی مخصوصا میان دارندگان آیفون و آیپد رسانده است.

Apple TV+

  • قیمت: 4.99 دلار

Hulu

در میان سرویس‌های استریم برتر دنیا به هیچ وجه نباید به سادگی از کنار هولو گذشت که توانسته، مجموعه‌ای بزرگ و ارزشمند از فیلم‌ها و سریال‌های محبوب را گرد هم آورد و همچنین برنامه‌های تلوزیونی زیادی نیز از طریق این سرویس پخش می‌شوند. به غیر از حالت 6.99 دلاری، پلن‌های ارزان‌ترین نیز برای هولو در نظر گرفته شده که البته شامل تبلیغات می‌شود که با در نظر گرفتن این پلن‌ها، هولو یک استریم ارزان‌ قیمت با محتوای متنوع در دسته‌بندی‌های متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

Hulu

  • قیمت: از 6.99 دلار

Acorn TV

بسیاری از سرویس‌های استریم در حال حاضر روی محتوای آمریکایی تمرکز دارند در صورتی که آکرون، بیشتر روی محتوای اروپایی یا استرالیایی متمرکز بوده و سریال‌های بسیار زیادی را استریم می‌کند که بسیاری از آن‌ها، محصولات جدید خود این تلویزیون هستند. تنوع سریال‌ها و فیلم‌ها از کشورهای مختلف در کنار قیمت مناسب در صورت خرید یک ساله و همچنین اپلیکیشن‌های متنوع برای پلت‌فرم‌های مختلف، از جمله ویژگی‌های این سرویس استریم به حساب می‌آیند.

Acorn TV

  • قیمت: از 6.99 دلار

Peacock

این سرویس متعلق به کمپانی  NBC است و بسیاری از سریال‌های معروف سیتکام مثل آفیس بر روی آن استریم می‌شود. همچنین سریال‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های خانوادگی متنوع و خیلی زیادی روی آن پیدا می‌کنید. جدا از آن‌ها، برنامه‌های ورزشی نیز به صورت زنده و آرشیوی بر روی پیکاک وجود دارند. امکان دانلود آفلاین و تماشا بدون نیاز به اینترنت، قیمت پایین، تنوع بسیار بالا و امکان ساخت پروفایل‌های مختلف برای اعضای خانواده و ایجاد محدودیت، از جمله ویژگی‌های پیکاک هستند.

Peacock

  • قیمت: از 4.99 دلار

Tubi

تنها گزینه‌ی رایگان خوب در میان سرویس‌های استریم قانونی، توبی بوده که اتفاقا سریال‌ها و فیلم‌های زیادی در خود دارد. البته همیشه گزینه‌های غیر قانونی روی اینترنت برای استریم وجود دارند، اما توبی به صورت رایگان و قانونی، انتخاب‌های بسیاری از کمپانی‌های همچون پارامونت یا لیانزگیت را پخش می‌کند. همچنین استریم رایگان توبی برای پلت‌فرم‌های مختلف از جمله کنسول‌های بازی نیز ارائه شده است.

Tubi

  • قیمت: رایگان

در میان گزینه‌های رایگان می‌توان از Pluto TV، Plex و Vudu نیز نام برد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *