Nord یک برند موفق از طرف OnePlus بود که توانست با قیمت رقابتی، بازار کشورهایی مثل هند را به تسخیر در بیاورد. از نظر کارایی نیز امتیازهای خوب نسخه اول این سری، کاملا نشان از کیفیت بسیار خوبش می‌داد. بعد از آن ریز نسخه‌های مختلفی از Nord ارائه شد و حالا  OnePlus Nord 2 چند وقتی است که به بازار آمده و امیدوار است همان موفقیت‌ها را دوباره تکرار کند.

در این گوشی شما می‌توانید نگاهی به سیستم عامل ColorOS و OxygenOS بندازید. در ادامه نگاهی به سخت‌افزار و عملکرد این گوشی می‌اندازیم و می‌بینیم که آیا ارزش خرید دارد یا نه:

قیمت

OnePlus Nord 2 مجموعا در 30 کشور به فروش رسید و بعدتر برای کشورهای دیگر نیز ارائه می‌شود. گوشی در مدل‌های 8 گیگ رم با 128 گیگ ظرفیت و 12 گیگ رم با 256 گیگ حافظه  ارائه شده و البته در هند یک نسخه 6 گیگی نیز دارد. نسخه 8 گیگی 399 یورو و نسخه 12 گیگی 499 یورو قیمت دارد.

طراحی و نمایشگر

اولین چیزی که در مورد OnePlus Nord 2 متوجه خواهید شد این است که به شدت شبیه به نسخه قبلی این گوشی است. حتی از نظر کلی می‌توان آن را کاملا شبیه به شمار آورد و تنها تفاوت مهم در موردشان، دوربین اصلی است که به خاطر تفاوت تکنولوژی در این مورد است. OnePlus Nord 2 را از نظر ظاهر می‌توان متوسط، زیبا اما بدون نوآوری به حساب آورد. گوشی در پشت از شیشه ساخته شده که از محافظت Gorilla Glass 5 بهره می‌برد و فریم میانی آن از پلاستیک است.

Nord 2 184 گرم وزن دارد و پورت USB-C آن در پایین گوشی واقع شده است، همان جایی که اسپیکرها واقع شده‌اند. در دو طرف نیز می‌توانید کلیدهای خاموش روشن و کم و زیاد کردن صدا را ببینید و همچنین درگاه سیم کارت را مشاهده کنید. در این گوشی شما می‌توانید، دو سیم کارت را به صورت همزمان متصل کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب در مورد Nord 2 باتری 4500 میلی‌آمپری‌اش بوده که می‌توان آن را با شارژ سریع 65 وات شارژ کرد. درون پکیج گوشی نیز یک شارژر گذاشته شده اما خبری از هندفری نیست. گوشی از یک نمایشگر 6و4 اینچی 90 هرتزی بهره می‌برد که AMOLED  بوده و Gorilla Glass 5 نیز دارد و از هر نظر برای بازی کردن -حتی بازی‌های رقابتی- عالی است.

عملکرد

Nord 2 اولین گوشی OnePlus است که از پردازنده‌ای معمول MediaTek استفاده نکرده و نسخه تغییر یافته Dimensity 1200 روی آن نصب شده است و عملکردی بسیار عالی از خودش به نمایش می‌گذارد. گفته شده که این پردازنده به خاطر قابلیت‌های خوب و شخصی سازی شده برای این گوشی، به خوبی از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از 5G مطمئنا برای یک گوشی به روز از اهمیت بالایی برخوردار است و Nord 2 نیز از این قابلیت بهره می‌برد. این گوشی برای دوربین اصلی از سه سنسور 50 مگاپیکسلی f1.8، سنسور 8 مگاپیکسل عریض f2.2 و سنسور مونو 2 مگاپیکسلی f2.4 بهره می‌برد. عکس‌ها گرفته شده با این گوشی بسیار خوب بوده و از سیستم یادگیری هوش مصنوعی در آن استفاده شده تا کیفیت عکس‌ها بهتر نیز شود. دوربین جلو نیز 32 مگاپیسکلی است و کیفیت خیلی خوبی دارد.

نمونه عکس گرفته شده:

در زمینه بازی‌های موبایل، عملکرد گوشی بسیار عالی بوده و همان تغییراتی که در پردازنده از آن یاد کردیم، به بهتر شدن آن نیز کمک کرده است و به راحتی می‌توانید بازی‌های روز را با کیفیت خیلی خوبی انجام دهید. مخصوصا این که نمایشگر نیز 90 هرتز هست و همه چیز فوق‌العاده جذاب به نظر می‌آید.

در مجموع این گوشی واقعا خوب بوده و از هر نظر عالی است. امکان تصویر برداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه، عملکرد باتری خیلی خوب، دوربین سلفی عالی و خیلی ویژگی‌های دیگر هستند که باعث می‌شوند، خرید این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 مزایا:

  • سخت‌افزار قدرتمند و عالی برای بازی
  • نمایشگر 90 هرتز AMOLED
  • دوربین اصلی بسیار خوب
  • باتری قوی با شارژ سریع
  • نرم‌افزار بسیار خوب و با سه سال گارانتی به روز رسانی

معایب:

  • از نظر نرم‌افزاری کمی متفاوت و بدقلق به نظر می‌آید
  • بدون شارژ بدون سیم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *