سری فیلم‌هایStar Wars ، فراز و نشیب‌های فراوانی در طول تاریخ خود به چشم دیده. طی چند دهه‌ی مختلف 3 سری سه گانه و چندین فیلم مستقل و انیمیشن‌های متفاوت از آن منتشر شده و طرفداران نسبت به هر کدام نظرهای متفاوتی دارند.

اما دنیای بزرگ استاروارز، آنقدر جا داشته که بازی‌های زیادی نیز از آن اقتباس کنند. بازی‌هایی که در سال‌های مختلف و بر روی پلت‌فرم‌های متفاوت ارائه شده‌اند و اگر چه بعضی‌هایشان کیفیت بسیار پایینی دارند، اما بعضی از عناوین آن نیز طرفداران پرو پا قرصی دارند. با این اوصاف، بد نیست که 5 بازی برتر در سری استاروارز را با هم مرور کنیم.

  1. Knights of the Old Republic

Knights of the Old Republic

هر وقت به BioWare برای ساخت بازی‌هایی بر اساس دنیای استاروارز اعتماد شده، این کمپانی بهترین عناوین را برای آن ساخته است. اما “شوالیه‌های جمهوری قدیم” از نظر بسیاری بهترین بازی استاروارز است که داستان آن هزاران سال قبل از افسانه اسکایواکر روایت می‌شود.

Knights of the Old Republic

شما هدایت شخصیتی را بر عهده دارید که در زمان وجود هزاران جدای زندگی می‌کند و در داستان فوق‌‌العاده‌اش، به رازهای باستانی سیث‌ها پی خواهید برد. داستان و شخصیت پردازی Knights of the Old Republic بسیار عالی است و بعضی از این شخصیت‌ها همچون دروید HK-47 به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در دنیای استار وارز لقب گرفته‌اند. اگر چه شاید گرافیک قدیمی بازی کمی توی ذوق بازیکن‌های جدید بخورد، اما کمی که به گرافیکش عادت کنید، مطمئن باشید داستان آن شما را به وجد خواهد آورد.

  1. Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron 2

Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron 2

این عنوان از استاروارز یکی از پرفروش‌ترین عناوین کنسول گیم کیوب بود. این بازی واقعا در زمان خود فوق‌العاده بود و هنوز هم هدایت سفینه‌های مختلف درآن برایتان لذت بخش خواهد بود.

بسیاری از سفینه‌های دنیای استاروارز و مبارزات مهم در این بازی وجود دارد. حتی ستاره مرگ و همچنین جنگ معروف بالای اندور نیز در بازی است که شما می‌توانید وارد آن‌ها شده و به مبارزات هوایی مشغول شوید. این بازی به قدری گرافیک خوبی در زمان خود داشت که هنوز هم از نظر بصری چشم نواز به نظر می‌آید. به زودی بازی جدیدی از نبردهای هوایی استار وارز ارائه می‌شود، اما تا آن زمان Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron 2  بدون هیچ شکی بهترین بازی در این دسته خواهد بود.

  1. Jedi Knight 2: Jedi Outcast

اگر عاشق این هستید که در نقش جدای بازی کنید و در کهکشان به نبرد با امپراطوری خبیث بپردازید، Jedi Knight 2: Jedi Outcast بهترین گزینه برای شماست. عناوین زیادی در داستان استاروارز ارائه شده که قصد داشتند چنین تجربه‌ای برایتان داشته باشد، اما این بازی به خوبی توانسته آن حسی که باید را به بازیکن انتقال دهد.

Jedi Knight 2: Jedi Outcast

شخصیت‌های زاید همچون لوک اسکایوایکر و لندو در بازی حضور دارند و گیمپلی آن نیز واقعا عالی‌ست. همچنین شما این امکان را دارید تا به صورت چند نفره نیز در ان به بازی بپردازید.

  1. Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

یکی دیگر از بازی‌هایی که در دنیا جمهوری قدیم و هزاران سال قبل از دارث ویدار و امپراطوری جریان دارد. این بازی که یک عنوان چند نفره جهان باز آنلاین محسوب می‌شد، سعی داشت تا موفقیت‌های بازی دنیای وارکرفت را با استفاده از محبوبیت استاروارز تکرار کند.

دنیای بازی بسیار بزرگ و با جزییات بسیار بالا بود و شخصیت‌های جذابی نیز در آن وجود داشتند. در حال حاضر هم می‌توانید این بازی را انجام دهید. Star Wars: The Old Republic رایگان است و شما به راحتی می‌توانید ان را تجربه کنید، اما برای تجربه داستان کامل آن، حتما باید مبلغی را به صورت ماهانه پرداخت کنید.

  1. Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars: The Old Republic

جدیدترین بازی در این لیست، “فرقه سقوط کرده” است که یکی از بهترین بازی‌هایی سری استاروارز در سال‌های اخیر بوده. داستان بازی درست بعد از “فرمان66” جریان دارد، جایی که یک پدوان سعی دارد تا هویت خود را مخفی کند تا از پاکسازی جدای‌ها به دست امپراطوری در امان بماند.

بازی گیم پلی فوق‌العاده جذابی دارد و شما کاملا حس و حال یک جدای را خواهید داشت که به مرور رشد می‌کند و قابلیت‌های جدیدی را به دست می‌آورد. در کنار این گیم پلی، یک داستان بسیار خوب نیز برای بازی نوشته شده که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *