در دنیای امروز، این که بدانید در طول روز زمان خود را صرف چه کارهایی می‌کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. مخصوصا اگر دورکاری کرده یا وقت خود را به صورت آزادانه روی پروژه‌های مختلف صرف می‌کنید یا حتی می‌خواهید مدیریت بهتری روی روزهای خود داشته باشید.

خوشبختانه برای این کار نیز برنامه‌های مختلفی ارائه شده که نه تنها زمان‌های صرف شده‌ی شما را به صورت خودکار بررسی می‌کنند، بلکه امکان تخمین هزینه‌ها و همچنین مدیریت پروژه‌ها را نیز در اختیار شما قرار خواهند داد.

دو برنامه‌ای که امروز قصد بررسی آن‌ها را داریم، در کنار قابلیت‌هایی که گفته شد، هم ابزارهای تحت وب دارند و هم برای گوشی‌های موبایل عرضه شده‌اند تا بتوانید، کارهای خود روی پلت‌فرم‌های متفاوت را زیر نظر داشته باشید. پس با این حساب بیایید به مقایسه این دو برنامه بپردازیم تا ببینیم کدام یک برای مدیریت زمان ما بهتر هستند:

  • مقایسه رابط کاربری

هر دوی این برنامه‌ها تقریبا رابط کاربری و ظاهری شبیه به هم دارند. ما به طور کلی نسخه‌های مربوط به سیستم عامل iOS را بررسی کرده‌ایم، اما نسخه‌های مربوط به سیستم عامل اندروید نیز دقیقا همین شکل هستند. رابط کاربری آن‌ها ساده بوده و به خوبی در صفحه‌ی اصلی، اطلاعات به شما داده می‌شود. حتی قرار گیری آیکون‌ها مربوط به تنظیمات و چیزهای مختلف نیز مثل یکدیگر در پایین صفحه قرار داده شده تا به راحتی به بخش‌هایی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید.

با این حال یک تفاوت کوچک نیز وجود دارد و آن هم این که Harvest به شما این امکان را می‌دهد تا نگاهی جامع‌تر به تقویم و زمان‌بندی‌های خود داشته باشید و همچنین هزینه‌ها و فاکتورها را نیز به راحتی مرور کنید، چیزی که در Timecamp شما را وارد منوها می‌کند. اما واقعیت این است که در نهایت این برنامه خیلی از نظر رابط کاربری شبیه به هم هستند.

  • وارد کردن اطلاعات و ورودی‌ها

سادگی رابط کاربری هر دو برنامه باعث می‌شود تا شروع تسک‌های جدید نیز ساده باشد. کافی است روی آیکون + در Harvest لمس کنید تا فعالیتی جدید را وارد نمایید.

وقتی تسک مورد نظر را وارد کردید، تایمر به کار می‌افتد و شما می‌توانید هر زمان که کارتان به اتمام رسید تایمر را خاموش کنید یا این که در گوشی آیفون از سیری بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. خوشبختانه Harvest از دیگر فرامین سیری نیز پشتیبانی می‌کند.

در Timecamp ‌یک دکمه اختصاصی برای شروع تسک وجود ندارد اما شما می‌توانید Start را بزنید و در آخر اطلاعات تسک را وارد کنید. برای وارد کردن تسک‌های مختلف نیز باید به برگه Projects بروید.

سادگی و سرعت، چیزی است که سعی شده در هر دو برنامه گنجانده شود تا شما وقتی برای خود برنامه خرج نکنید.

  • قابلیت‌های متفاوتی که این دو برنامه دارند

به غیر از قابلیت‌های مربوط به مدیریت زمان، هر دو این برنامه کاربردهای دیگری نیز دارند. برنامه‌های موبایلی Timecamp و Harvest هر دو بیشتر روی قابلیت‌ها مدیریت زمانی تمرکز دارند و این کار را نیز به خوبی انجام می‌دهند. Timecamp در نمایش آمارهای عالی است و با رنگ‌بندی بسیار خوب و آمارهای ریز، می‌تواند به خوبی به شما نمایش دهد که چه میزان زمان برای چه کارهایی صرف کرده‌اید.

Harvest از طرفی در استفاده از کاربرهایی همچون فاکتورها و مخارج، دست شما را باز می‌گذارد. این مهم مخصوصا برای آن‌ها که به صورت آزاد روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنند، بسیار مهم است چون جزییات بیشتری را شامل می‌شود.

این را در نظر داشته باشید که فاکتورها در نسخه موبایل Harvest وجود ندارد و تنها در نسخه تحت وب در دسترس است. یکی دیگر از برترین‌های Harvest اضافه کردن اطلاعات تقویم‌های گوگل و Outlook است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، اطلاعات تقویم برنامه را به صورت خودکار پر کنید.

  • ارائه برنامه‌ها برای پلت‌فرم‌های مختلف

Harvest و Timecamp هر دو برای اندروید، iOS، ویندوز و مرورگر ارائه شده‌اند و همچنین افزونه‌ای برای کروم هم دارند. همانطور که پیش‌تر مشخص کرده‌ایم، اگر چه نسخه‌های موبایلی راحت‌تر و در دسترس‌تر هستند، اما نسخه‌های تحت وب قابلیت‌های بیشتری را به شما ارائه می‌کنند.

  • قیمت

Timecamp چند نسخه‌ی مختلف دارد. نسخه‌ی رایگان، نسخه‌ی پایه و نسخه‌ی‌ حرفه‌ای که برای نسخه‌ی پایه باید 5.25 دلار و نسخه‌ی حرفه‌ای 7.50 دلار برای هر ماه هزینه کنید. خیلی از عملکردهای پایه که به دنبالش هستید، در نسخه‌ی رایگان وجود دارند.

Harvest اما دو پلن دارد که رایگان و حرفه‌ای بوده و مبلغ نسخه‌ی حرفه‌ای آن 12 دلار به ازای هر ماه است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که در زمینه‌ی نسخه‌ی رایگان Harvest بهتر از Timecamp باشد، اما نسخه‌ی حرفه‌ای آن خیلی گران‌تر Timecamp است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *