محصولات مایکروسافت چنان شهرتی در جهان یافته که وقتی نام آن را می‌شنویم، حس کنجکاوی ما را به این سمت می‌کشد که ببینیم تکنولوژی جدید چه مشخصاتی دارد. در میان این محصولات سرفیس گو کوچک‌ترین سرفیسی است که این کمپانی به بازار عرضه کرده است. اگر چه اولین سرفیسی که مایکروسافت به جهان معرفی کرد سرفیس پرو بود اما با توجه به توسعه و کاربردهای فردی سرفیس‌ها یکی از پس از دیگری بهبود پیدا کردند و با ویژگی‌های جدید در دسترس کاربران قرار گرفتند.

تفاوت‌های‌ سرفیس گو با سرفیس پرو

شاید از نظر ظاهر سرفیس‌ها تفاوت زیادی را احساس نکنید اما مشخصاتشان کاملا با هم فرق دارد. در طراحی نیز می‌توان گفت در بدنه‌ سرفیس گو نسبت به سرفیس پرو گوشه‌ها و لبه‌های گردتری دارد که باعث می‌شود نگه داشتن آن را در دست راحت‌تر باشد. چرا که سرفیس گو معمولا به صورت تبلت به کار برده می‌شود و به همین دلیل اندازه آن کوچک‌تر و سبک‌تر از سرفیس پروست. به همین دلیل اگر حمل دستگاه برای شما مهم‌ است و دایما در حال جابجایی هستید و یا آن را با خود به دانشگاه، محل کار یا کافی‌شاپ می‌برید، سرفیس گو گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

از تفاوت‌های اصلی و سخت‌افزاری سرفیس‌ها می‌توان به قسمت اتصالات آنها اشاره کرد. در سرفیس گو، نوع  ۳.۱ پورت‌ USB ، به کار رفته است اما در سرفیس پرو فقط نوع ۳.۰ پورت‌ USB را دارد. هر دو دستگاه دارای یک پورت سرفیس کانکت و یک درگاه microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی هستند. همچنین در سرفیس پرو یک پورت Mini DisplayPort نیز قرار داده شده که می‌توانید توسط آن با سرفیس پرو به نمایشگرهای اکسترنال متصل شوید.

در مورد اتصال دستگاه‌ها به اینترنت نیز باید بگوییم اگر می‌خواهید به شبکه‌های موبایل دسترسی پیدا کنید، همه مدل‌های سرفیس پرو امکان پشتیبانی از نسل‌های جدید فناوری و LTE را دارند اما در سرفیس گو فقط جدیدترین مدل آن یعنی سرفیس گو ۳ که به تازگی وارد بازار شده، از این فناوری پشتیبانی می‌کند که این مدلش ۱۰۰ دلار از مدل‌های سرفیس‌ وای‌فای‌دار گران‌تر است.

در تفاوت نمایشگر دستگاه‌ها، نمایشگر سرفیس پرو  ۱۲.۳ اینچ و بزرگ‌تر از سرفیس گو به اندازه ۱۰.۵ اینچ است. رزولوشن نمایشگر سرفیس پرو ۱۸۲۴*۲۷۳۶ و سرفیس گو ۳ ، ۱۲۸۰*۱۹۲۰ است و در نتیجه نمایشگر سرفیس گو در دقت رنگ بر سرفیس پرو برتریت دارد. در مورد عملکرد سرفیس‌ها نیز می‌توان گفت پردازنده‌ پنتیوم در سرفیس گو از پردازنده‌ سرفیس پرو ضعیف‌تر و به همین علت از نظر گرافیکی سرفیس پرو از سرفیس گو قوی‌تر است.

شباهت‌های سرفیس گو با سرفیس پرو

از نظر ظاهری آن قدر سرفیس گو و سرفیس پرو با یکدیگر شباهت‌ دارند که ممکن است در نگاه اول نتوانید این دو دستگاه را از هم تشخیص دهید. سرفیس گو مانند سرفیس پرو دارای یک کاور تایپ، نمایشگر لمسی با نسبت دو در سه بوده و یک پایه‌ نگه دارنده شبیه به آن دارد که تا ۱۶۵ درجه قابل چرخش است و شما می‌توانید آن را طوری در رو به روی خود قرار دهید که برای تایپ یا دیدن فیلم قابل استفاده باشد. هر دو دستگاه دارای دوربین جلو و پشت با کیفیت عکاسی ۵ و ۸ مگاپیکسل و دوربین مادون قرمز با قابلیت تشخیص چهره هستند. علاوه بر این هر دو سرفیس امکان ورود به ویندوز از طریق Windows Hello را به کاربران می‌دهند. همچنین قطعات جانبی هر دو دستگاه نیز مشابه‌ هستند. در مورد باتری این دستگاه‌ها هم می‌توان اینطور گفت که هر دوی سرفیس‌ها دارای عمر باتری یکسان هستند و به اندازه‌ یک روز کامل شارژ نگه می‌دارند.

سرفیس پرو برای شما مناسب‌تر است یا سرفیس گو

اگر می‌خواهید بدانید که کدام یک از سرفیس‌ها برای شما مناسب‌تر است، می‌بایست پس از خواندن مشخصات سخت‌افزاری هر یک همچون پردازنده، حافظه، پورت‌ها و… با توجه به نیازتان و کارایی این دو دستگاه اندازه نمایشگر دلخواهتان را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. در کل سرفیس گو برای کاربرانی توصیه می‌شود که آن را برای کاربردهای عادی و روزمره استفاده می‌کنند و ممکن است بیشتر آن را با خود به همراه ببرند. در این صورت این دستگاه همانند تبلت، سبک‌تر از سرفیس پرو است. اما می‌توانید آن را با قیمت مناسب‌تری بخرید. از طرفی هم اگر به دستگاه حرفه‌ای تری نیاز دارید، سرفیس پرو امکانات بیشتری را به شما ارائه می‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *