اگر بازی‌خور هستید یا عملکرد گوشی در بازی‌های سنگین برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید در یک صفحه نمایش بزرگ رقابت کنید، Black Shark 3 Pro محصولی مخصوص شماست. این گوشی با توجه به طراحی و خصوصیاتی که دارد، برای استریمرها نیز پیشنهاد می‌شود. یک گوشی کاملا متفاوت از نظر ظاهر و باطن که ما امروز قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم.

مهم‌ترین ویژگی‌ها

  • پردازنده Snapdragon 865
  • باتری 5 هزار میلی آمپر
  • اندروید 9 با پوسته اختصاصی Black Shark
  • نمایشگر 7.1 اینچی AMOLED با رزولوشن 4120 × 1440 ، 90 هرتز
  • 8 یا 12 گیگ رم
  • 256 گیگابایت حافظه داخلی

طراحی

قبل از هر چیز باید بدانید که Black Shark 3 Pro عملا برای بازی‌خورها طراحی شده است. این را می‌توان از ترکیب خاص پشت گوشی و اندازه 7 اینچی صفحه نمایشش به خوبی فهمید. طراحی پشت این محصول با نورپردازی RGB می‌تواند به رنگ‌های مختلف در آمده یا حتی در بازی‌ها نیز عکس‌العمل نشان دهد. از نظر ابعاد نیز نمی‌توان آن را گوشی نازکی به حساب آمد، چون با توجه به سخت افزار و خنک کننده‌ای که برایش در نظر گرفته شده، این ابعاد کاملا قابل درک است.

یک دکمه خاص برای تغییر مود دستگاه در نظر گرفته شده که گوشی را به حالت  Master Triggers می‌برد. این حالت جدا از تغییرات نرم‌افزاری هنگام بازی‌های مختلف که پروفایل آن‌ها را از پیش طراحی می‌کنید، می‌تواند از نظر ظاهری نیز بر اساس پروفایل طراحی شده، رنگ چراغ‌های پشت گوشی را نیز تغییر دهد. در بعضی از بازی‌ها همچون PUBG نیز این گزینه خود بعد از اجرای بازی فعال می‌شود.

سیستم خنک کننده مایع که در این گوشی استفاده شده، با استفاده از انتقال دهنده‌های گرما، از جاهایی خنک می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود کم‌ترین تماس را هنگام بازی با گوشی در آن‌جاها داشته باشید. حتی طراحی پشت گوشی نیز تنها برای زیبایی نیست و بخشی از این سیستم خنک کننده به حساب می‌آید.

صفحه نمایش

7.1 اینچ صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 4120 × 1440 یعنی یکی از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش‌ها در بین گوشی‌های بازار که Black Shark 3 Pro برایتان به ارمغان خواهد آورد. این صفحه نمایش با رفرش ریت 90 هرتز اگر چه به پای سرعت 120 هرتز سامسونگ گالکسی S20 نمی‌رسد، اما با این حال یکی از سریع‌ترین صفحه‌ نمایش‌های بازار را دارند. در واقع اگر برای بازی بخواهید گوشی خود را به سامسونگ تغییر دهید تا تنها رفرش ریت بیشتری داشته باشید، بسیاری از امکانات دیگر Black Shark 3 Pro را از دست می‌دهید. در مجموع صفحه نمایش بسیار خوب است و از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند و اگر بخواهید می‌توانید سرعت رفرش ریت را در مواقع انجام کارهای معمولی، برای کم کردن مصرف باتری، به حداقل برسانید. حتی یک مود ویژه برای تماشای فیلم در تنظیمات گوشی با اسم cinema mode هم در نظر گرفته شده که موقع تماشای فیلم می‌توانید آن را فعال کنید.

سخت افزار و نرم‌افزار Black Shark 3 Pro

به عنوان پردازنده، Black Shark 3 Pro از  Snapdragon 865 استفاده می‌کند که در بسیاری از پرچم‌دارهای نسل حاضر، آن را می‌بینید. برای رم شما می‌توانید بین 8 تا 12 گیگ را انتخاب کنید که در هر دو حالت شما یک گوشی سریع و عالی خواهید داشت. مجموعه‌‌ی این‌ها از Black Shark 3 Pro یک گوشی قدرتمند ساخته است که بازی‌های موبایلی را با بهترین کیفیت اجرا می‌کند.

عموما از نظر نرم‌افزاری، گوشی‌های مخصوص بازی خصوصیات خوبی ندارند. از نظر ظاهری  JoyUI 11 که در واقع پوسته‌ای برای اندروید 10 است، خیلی زیبا نیست، اما اپلیکیشن‌هایی برای این گوشی در نظر گرفته شده که خیلی به کار می‌آیند. مثل Shark Space که خیلی کارآمد است.

دوربین

در دوران حاضر، حتی برای گوشی مخصوص بازی نیز، دوربین از اهمیت بالایی برخوردار است. در پشت گوشی، شما یک دوربین سه گانه متشکل از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 13 مگاپیکسلی و لنز 5 مگاپیکسلی بوکه خواهید داشت. با توجه به گوشی‌های دیگر مخصوص بازی، عملکرد دوربین Black Shark 3 Pro بسیار خوب است، اما در مقابل گوشی‌های دیگر همچون گالکسی S20 یا OnePlus 8، عکس‌ها خیلی چنگی به دل نمی‌زنند. در زیر نمونه‌هایی از عکس‌های Black Shark 3 Pro را می‌بینید:

 

 

باتری

باتری 5 هزار میلی آمپری با شارژ سریع 54 واتی، بهترین گزینه‌ای است که شما می‌توانید در یک چنین گوشی داشته باشید. همچنین امکان سفارش سیستم دو باتری نیز برایتان مهیا است.

آیا خرید این گوشی به صرفه است؟

اگر استریمر هستید یا خیلی زیاد به بازی‌های موبایلی علاقه دارید، احتمالا داشتن این گوشی فوق‌العاده شما را خوشحال خواهد کرد. امکانات ویژه بازی و همچنین ظاهر این دسته افراد عالی است. اما اگر خیلی اهل بازی نیستید، با این قیمت می‌توانید گوشی‌هایی که بیشتر به کارتان بیاید و دوربین بهتری دارند را تهیه کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *