استفاده از درگاه های بانکی یکی از مهم ترین موارد در کسب و کار آنلاین محسوب می شود! در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله هم ادامه این بحث را بررسی می کنیم.

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کنیم؟

اگر تا الان متوجه شده اید که درگاه پرداخت اینترنتی چقدر می تواند مفید باشد و به کسب و کارتان سرعت ببخشد، حتماً تصمیم گرفته اید که از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید. در این بخش قصد داریم به بررسی مراحل و نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بپردازیم. نحوه دریافت درگاه اینترنتی بستگی به نوع آن دارد و مدارک مورد نیاز برای هرکدام از آن ها کاملاً متفاوت است. در این بخش به بررسی هر دو نوع درگاه و نحوه دریافت آن ها می پردازیم:

درگاه بانکی مستقیم

درگاه پرداخت آنلاین مستقیم، به درگاهی گفته می شود که بدون نیاز به واسط، پرداخت های خود را انجام می دهید. این درگاه های پرداخت مستقیماً به بانک های اصلی کشور متصل می شوند. هنگامی که کاربران سایت شما پرداختی را انجام می دهند، پول آن مستقیماً وارد حساب شما می شود و نیازی به درخواست تسویه حساب نیست. البته باید توجه داشته باشید دریافت درگاه بانکی مستقیم کمی سخت تر از درگاه بانکی غیر مستقیم است و شرایط دریافت آن برای هر بانک متفاوت است.

همچنین لازم است بدانید که برای دریافت درگاه بانکی مستقیم، نیازمند دریافت ای نماد هستید تا درگاه پرداخت به شما ارائه شود. در روش استفاده از درگاه بانکی مستقیم شما نیازی به پرداخت کارمزد ندارید و مبلغ دریافتی از کاربران، عیناً به حساب شما واریز می شود. استفاده از این روش برای کسب و کارهای بزرگ که در روز چندین میلیون تومان تراکنش دارند، بسیار مناسب است اما شاید برای کسب و کارهای کوچک با توجه به مدارک مورد نیاز آن، خیلی به صرفه نباشد.

مراحل دریافت درگاه بانکی مستقیم

اگر قصد دریافت درگاه بانکی مستقیم را گرفته اید، باید با مراحل دریافت آن آشنا شوید. همان طور که در بالاتر هم گفتیم، دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم نسبت به درگاه واسط، هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد و اگر فروش کسب و کار شما از همین حالا آغاز شده است، پیشنهاد می کنیم تا زمان فعال شدن درگاه بانکی مستقیم، از درگاه پرداخت واسط استفاده کنید و پس از فعال شدن آن، درگاه بانکی مستقیم را روی سایت خود فعال کنید. مراحل دریافت درگاه بانکی مستقیم عبارتند از:

مرحله اول) دریافت ای نماد

برای دریافت درگاه بانکی مستقیم، نیاز به دریافت ای نماد دارید؛ ای نماد، یک نماد الکترونیکی است که توسط صنعت و معدن برای سایت ها صادر می شود. در واقع این نماد به کاربران نشان می دهد که کسب و کار شما قابل اطمینان است. همچنین هنگام دریافت ای نماد، از شما مدارکی خواسته می شود که محل کار و شماره تماس را احراز هویت می کند. در صورت بروز مشکل کاربران می توانند به راحتی اقدام کند و به صورت مستقیم یا حتی از راه قانونی، مشکل را پیگیری کنند.

مرحله دوم) درخواست درگاه از بانک

پس از دریافت ای نماد و فعال شدن آن در سایت، شما می توانید درخواست خود را برای دریافت درگاه از بانک ثبت کنید. برای دریافت درگاه از بانک، ابتدا به سایت همان بانک مراجعه کنید؛ درخواست درگاه مستقیم بسیاری از بانک ها از طریق سایت انجام می شود اما برای دریافت درگاه از برخی بانک ها، باید به صورت مستقیم مراجعه کرده و فرم های مربوط به آن را پر کنید. اگر سایت شما واجد شرایط برای دریافت درگاه مستقیم از بانک مورد نظر باشد، وارد مرحله بعدی خواهید شد. البته اگر بانک مورد نظر به شما درگاه مستقیم ارائه نکرد، می توانید از طریق بانک دیگری اقدام کنید؛ گاهی اوقات قوانین و شرایط دریافت درگاه بانکی برای بانک های مختلف متفاوت است.

مرحله سوم) ارسال مدارک مورد نیاز برای درگاه بانکی

پس از ارسال درخواست دریافت درگاه بانکی مستقیم، درخواست شما تایید شود، از شما مدارک مربوط به کسب و کارتان همچنین پر کردن برخی فرم ها را درخواست می کنند. بسیاری از بانک هایی که درگاه مستقیم ارائه می کنند، نیازی به مراجعه حضوری تا زمان تایید ندارند اما برخی از بانک ها، فرم هایی در اختیار شما قرار می دهند که با مراجعه حضوری به شعبه بانک شهر خودتان باید آن را تایید کنید. اگر مدارک شما مورد تایید بانک باشد، پس از چند روز شماره ترمینال مربوط به درگاه پرداخت آنلاین، نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می شود که می توانید درگاه پرداخت اینترنتی سایت خود را فعال کنید.

مرحله چهارم) نصب پلاگین پرداخت بر روی سایت

مرحله آخر برای داشتن یک درگاه پرداخت مستقیم، نصب پلاگین های مورد نیاز بر روی سایت است. معمولاً خود بانک پلاگین ها را ارائه نمی کند اما بسیاری از سایت های پشتیبانی مربوط به CMS ها، پلاگین آن را ارائه می کنند. به عنوان مثال اگر از وردپرس استفاده می کنید، به راحتی می توانید از سایت های پشتیبانی وردپرس پلاگین آن را دریافت کنید تا پس از نصب و وارد کردن اطلاعات ترمینال در آن، در سایت شما فعال شود. یک نکته را که باید در نظر بگیرید، این است که پلاگین را از سایت های مطمئن تهیه کنید؛ زیرا اطلاعات پرداخت کاربران در آن قرار می گیرد و در صورت بروز مشکل، حریم شخصی کاربران به خطر می افتد.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *