اگر یکی از صاحبان کسب‌وکار آنلاین مانند یک فروشگاه کالا هستید و فکر می‌کنید که کسب‌وکار شما رونق زیادی ندارد و در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است با شکست مواجه شوید، باید بدانید که در سایت خود از اصول مارکتینگ به طرز صحیح استفاده نکرده‌اید! دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای بسیار فعال در دنیای وب است که با ارائه اصولی در زمینه تبلیغات اینترنتی، به افزایش فروش و در نهایت درآمد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. در مقالات قبلی به بررسی نقش تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی دیگر از مفاهیم کلیدی این حوزه بپردازیم که برای بخش تبلیغات آنلاین سایت شما مفید خواهد بود.

بستن قرارداد تبلیغاتی یا Insertion Order میان نمایش‌دهنده و آگهی‌دهنده

یکی از مسائل بسیار مهمی که در امور اداری باید رعایت شود، بستن قرارداد میان مجری و کارفرمای یک پروژه است. بستن قرارداد به شما کمک می‌کند تا بتوانید وظایف طرفین را به صورت کامل مطرح کنید و در صورت بروز مشکل بتوانید به صورت قانونی اقدام کنید. در حوزه تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ نیز بستن قرارداد میان آگهی‌دهنده و نمایش‌دهنده آگهی به آنها کمک می‌کند تا بتوانند وظایف طرفین را در ابتدای کار مشخص کنند و در ادامه مسیر، در صورت برخورد با مشکل بتوانند حق خود را بگیرند. این بحث با عنوان Insertion Order در دیجیتال مارکتینگ یاد می‌شود که اصول خود را دارد.

کلمات کلیدی یا Keywords

اگر به عنوان یک کاربر وارد موتورهای جستجو نظیر گوگل شوید و به دنبال یک محتوای خاص باشید، اولین موردی که به ذهن شما می‌رسد این است که برای رسیدن به هدف خود باید چه کلمه یا اصطلاحی را جستجو کنیم؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از کاربران بوجود بیاید اما اکثریت کاربران به کلماتی مشابه به هم می‌رسند که متخصصان بحث دیجیتال مارکتینگ به دنبال چنین کلماتی هستند. کلمات کلیدی یا Keyword دقیقا همان موارد کلیدی هستند که اکثریت کاربران در موتور جستجو، به جستجو آن می‌پردازند. در بحث تبلیغات آنلاین نیز استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد بسیار مهم است و باید بتوانید از طریق ابزارها و سرویس‌های در دسترس کلمات کلیدی مهم خود را پیدا کنید.

بهینه‌سازی و انتخاب بهینه کلمات کلیدی یا Keyword Optimization

در اصلاح قبلی گفتیم که به هر آنچه کاربران در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، کلمات کلیدی گفته می‌شود که برخی از کلمات کلیدی از ترافیک بیشتری نسبت به بقیه آنها برخوردار هستند آشنایی شما با تراکم و استانداردهای کلمات کلیدی کمک زیادی به بازاریابی آنلاین کسب وکار شما می‌کند اما بحث دیگری که در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، بهینه‌سازی و انتخاب آگاهانه کلمات کلیدی است تا بتوانید نهایت بازدهی را از هزینه‌های صرف شده برای بحث تبلیغات آنلاین بدست آورید. این موضوع با عنوان Keyword Optimization در مسائل دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شود که شاید مهم‌ترین بخش یک کمپین تبلیغاتی را شامل شود.

اصطلاحات و کلمات گروهی جستجو شده در موتوهای جستجو یا Key Phrase

بسیاری از اوقات تنها یک کلمه نمی‌تواند کاربران را به هدف خود برساند و برای رسیدن سریع‌تر به مقصد خود سعی می‌کنند از دو یا چند کلمه استفاده کنند. به استفاده از دو یا چند کلمه برای رسیدن به هدف خود Key Phrase گفته می‌شود که یکی از کلمات انتخاب شده در آن را همان کلمه کلیدی شامل می‌شود.

استفاده از سرنخ‌های موجود یا Lead

در کسب‌وکارهای خود باید سعی کنید از تمامی ابزارهای در دسترس خود برای افزایش مشتریان خود استفاده کنید. سرنخ یا Lead می‌توانید شماره موبایل یا ایمیل کاربران باشد و طی فرآیند‌های مختلفی نظیر ارسال ایمیل‌های باکیفیت، ارائه خدمات رایگان یا هدیه به آنها و همچنین دقت در عدم ارسال اسپم می‌توانید آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. جمع‌آوری چنین اطلاعاتی از روش‌های مختلفی نظیر ایجاد فرم در سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و… صورت می‌پذیرد.

استفاده از عبارات کلیدی با بیش از ۴ کلمه یا Long Tail Key Phrases

یکی دیگر از مسائلی که گاهی در انتخاب عنوان یا عبارت کلیدی رعایت نمی‌شود، استفاده از عبارات کلیدی با بیش از ۴ حرف است! معمولا کاربران کمتر با استفاده از یک جمله یا اصطلاحاتی با بیش از ۴ حرف به دنبال چیزی می‌گردند که این امر سبب کاهش ترافیک دریافتی شما از آن کلمه کلیدی می‌شود. بنابراین سعی کنید در انتخاب اصطلاحات و کلمات کلیدی خود از ۴ کلمه یا کمتر استفاده کنید تا بتوانید بیشترین ترافیک ممکن را دریافت کنید.

برچسب‌های اصلی سایت یا Meta Tags

متاتگ‌ها تقریبا پایه و اساس سئوی یک سایت را شکل می‌دهند و در واقع شناسنامه و هویت یک وب‌سایت محسوب می‌شوند. بدون استفاده از متاتگ‌ها نمی‌توان یک سایت را موتورهای جستجو شناساند و انتظار رسیدن به صفحات اول گوگل را داشت! در واقع یک سایت بدون داشتن هویت مشخص نیست که قصد دارد به چه کلمات کلیدی‌ای به صفحات اول راه پیدا کند. این تگ‌ها در html وجود دارند که مقاله‌ای دیگر به شرح کامل آنها خواهیم پرداخت. در متاتگ‌ها، عنوان سایت، توضیحات سایت، برچسب‌ها و… وجود دارند که باید برای آنها اهمیت زیادی قائل شوید.

بررسی ارتباط میان کلمات کلیدی یا Natural Search

تاکنون فکر کرده‌اید که موتورهای جستجو چگونه کلمات کلیدی پیشنهادی ارائه می‌دهند؟ آنها با بررسی رفتار کاربران سعی می‌کنند تا ارتباط میان موتورهای جستجو را با استفاده از مفاهیم هوش مصنوعی پیدا کنند که به آن Natural Search گفته می‎شود. اگر بخواهیم مترادفی که در برخی از سیستم‌ها از آن یاد شده است استفاده کنیم، می‌توان از اصطلاح Organic Search استفاده کنیم. گاهی نیز نتایج جستجو شده بر اساس ترافیک آنها ارائه می‌شود که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط برای پیشنهاد به کاربران بسیار رایج‌تر است.

در مقالات بعدی به بررسی مفاهیم دیگری از دنیای مفید و جذاب دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت که امیدواریم مفید واقع شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *