اگر کاربری هستید که به صورت توامان با مرورگر خود از اینترنت استفاده می‌کنید و خیال می‌کنید که تنها داشتن یک مرورگر برای شما کافی‌ست، به نظر باید تا پایان این نوشته همراه ما باشید، چون به شما ثابت خواهیم کرد که بهتر است حتما از چند مرورگر برای کارهای خود استفاده کنید.

جدا کردن مسائل شغلی از امور شخصی

استفاده از چند مرورگر به شما کمک خواهد کرد که مسائل شغلی را از امور شخصی خود جدا کنید. برای مثال وقتی وارد خانه می‌شوید و می‌خواهید بعضی کارها را از طریق اینترنت کامل کنید، از یک مرورگر استفاده خواهید کرد و مثلا Google Workspace را با اکانت کاری خود اجرا می‌کنید، ایمیل‌های کاری می‌زنید و کارهایی از این دست را به انجام می‌رسانید.

در صورتی که وقتی از مرورگر دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید ایمیل شخصی خود را داشته باشید، با اکانت‌های خصوصی وارد سایت‌ها شوید و تمام تاریخچه و پسوردهایی که ذخیره می‌کنید نیز، همواره با اکانت شخصی شما صورت خواهد گرفت.

افزونه‌هایی مجزا از هم

یکی دیگر از خوبی‌های استفاده از چند مرورگر، افزونه‌هایی هستند که از آن‌ها استفاده می‌کنید. همانطور که مسائل شغلی و شخصی را از هم جدا می‌کنید، ممکن است نخواهید که چند افزونه بر روی اکانت شغلی و مرورگری که از آن استفاده می‌کنید، داشته باشید. همچنین بعضی از افزونه‌ها ممکن است ریسک‌های امنیتی داشته باشند و شاید استفاده از آن‌ها با اکانت‌های شخصی خیلی اهمیتی نداشته باشد، اما برای مسائل مالی یا کاری، داشتن چنین افزونه‌هایی خطر فراوانی خواهد داشت.

استفاده از چند مرورگر یا چند اکانت بر روی یک مرورگر

کار کردن با چند مرورگر خیلی ساده است چون هر کدام برنامه‌هایی جداگانه هستند و وقتی به صورت مجزا نصب شوند، جداگانه اجرا شده، افزونه‌های مخصوص به خود را دارند و اگر از اکانت‌های یکتا در هر کدامشان استفاده نکرده و آن‌ها را به هم سینک نکنید، هیچ وقت تاریخچه مرور شما در اینترنت، به دیگری دخلی نخواهد داشت.

از بهترین مرورگرهایی که در حال حاضر پیشنهاد می‌شود، گوگل کروم، مایکروسافت اج، مرورگر فایرفاکس، داک داک گو و کرومیوم است.

بسیاری از این مرورگرهای مدرن حالا دارای قابلیت پروفایل هستند که شما می‌توانید با اکانت‌های مختلف در هر کدامشان ورود کرده و وقتی پروفایل را تغییر می‌دهید، دیگر اطلاعات مرور شما در اکانت قبلی رصد و ضبط نخواهد شد. به این ترتیب اطلاعات پسوردها و خیلی چیزهای دیگر جدا می‌شوند که گویی دارید از دو مرورگر استفاده می‌کنید. با این حال، باز هم استفاده از مرورگرهای مختلف از نظر امنیتی انتخاب بهتری خواهد بود.

تغییر آیپی در مرورگرهای مختلف

دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید آی پی خود را به کشورهای دیگر تغییر دهید و بسیاری از افراد این کار را با استفاده از برنامه‌های مختلف و سپس تغییر آی پی در مرورگر انجام می‌دهند. با استفاده از چند مرورگر مجزا، شما این امکان را دارید که در یک مرورگر آی پی را تغییر دهید و در مرورگر دیگر نه و به این ترتیب نیاز به قطع و وصل برنامه‌ها نیز نیست.

البته استفاده از دو مرورگر مزایای زیادی دارد. بعضی از مرورگرهای افزونه‌هایی دارند که در مرورگری دیگر ارائه نشده، بعضی حتی قابلیت‌های خاص به خود را دارند و خیلی نکات ریز و درشت دیگری وجود دارد که باعث می‌شود، داشتن چند مرورگر، به نفع شما باشد، پس خود را محدود به یک محصول نکنید!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *