دنیای فایل‌های تورنت دنیای پیچیده‌ای اس که همیشه پیشنهاد می‌شود، کاربران تازه‌کار وارد آن نشوند. یک دنیای زیرزمینی که در آن کاربران فایل‌های خود را به اشتراک گذاشته و شما از طریق سیستم تورنت، آن‌ها را دانلود و خود نیز به اشتراک می‌گذارید.

اولین معضلی که در مورد فایل‌های تورنت وجود دارد این است که اغلب این فایل‌ها نظارت درستی نداشته و امکان این که دارای ویروس یا بدافزار باشند، وجود دارد. به همین دلیل یک سری نکات عمومی است که باید حتما قبل از دانلود، آن‌ها را رعایت کنید.

  1. از ویروسی شدن دستگاه خود جلوگیری کنید

اولین نکته برای کسانی که به دنبال فایل‌های تورنت هستند، نصب آنتی ویروس است. با توجه به این که بزرگ‌ترین چیزی که شما را در مسیر دانلود فایل‌های تورنتی تهدید می‌کند، ویروسی شدن دستگاه است، وجود یک آنتی ویروس خوب و همچنین به روز، می‌تواند مشکلات شما را به حداقل برساند. در حال حاضر برنامه‌های خوبی در این زمینه هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی وجود دارند که از بهترین‌های آن‌ها می‌توان به BitDefender یا Kaspersky اشاره کرد.

  1. سیدهای بیشتر، دردسر کم‌تر

یکی دیگر از مواردی که باید در موقع انتخاب فایل لحاظ کنید، تعداد سیدهای یک فایل است. تعداد بالای سیدها عموما به این معنی است که کاربران زیادی آن را دانلود کرده‌اند و بدون مشکل در حال اشتراک گذاری آن هستند. چنین فایل‌هایی ریسک بسیار کم‌تری برای شما خواهند داشت.

  1. قبل از دانلود، نظرات را بخوانید

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید در مورد تورنت‌ها در نظر بگیرید، خواندن نظرات کاربران دیگر در مورد فایل‌ها است. مخصوصا اگر به جای فیلم و یا موزیک، در حال دانلود فایل‌های اجرایی و یا فشرده هستید، نگاهی به نظرات کاربران بندازید. عموما اگر مشکلی با این فایل‌ها وجود داشته باشد، کاربران دیگر قبل از شما در مورد آن‌ سخن گفته‌اند.

  1. تا جای ممکن از فایل‌های مشکوک فاصله بگیرید

یک سری فرمت‌ها بیشتر به عنوان هدفی برای بدافزارهای قرار می‌گیرند. برای مثال اگر فایل mkv یا mp3 دانلود می‌کنید، احتمال این که درگیر بدافزار شوید، بسیار کم‌تر از زمانی خواهد بود که در حال دانلود یک فایل EXE یا BAT هستید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار باشد برنامه‌ای را دانلود کنید، حتما به صورت فایل فشرده آن را دانلود کنید تا بهتر بتوانید با برنامه‌های آنتی ویروس آن را کاوش کنید. همچنین از دانلود فایل‌های ناشناس یا چیزهایی که با عقل جور در نمی‌آیند خودداری کنید. برای مثال ورژن جدیدی از برنامه‌ای که هنوز وارد بازار نشده، بعید است یک فایل سالم باشد!

  1. به جمع‌های خصوصی تورنت بپیوندید

بعضی از سایت‌ها به خاطر محدودیت‌هایی که دارند و نظارتی که روی فایل‌هایشان دارند، تنها به صورت خصوصی و با تعداد محدودی از کاربران فعالیت می‌کنند و شما برای عضویت در آن‌ها باید دعوتنامه داشته باشید. چنین سایت‌هایی عموما با نظارت بهتر، درصد آلوده شدن شما به بدافزارها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *