همچون خیلی از شبکه‌های اجتماعی، در اینستاگرام نیز این امکان گنجانده شده تا بعد از فرستادن پیام، ارسال آن را لغو کنید. به این ترتیب، اگر پیامی را اشتباه ارسال کرده باشید یا این که نظر خود را درباره‌اش تغییر دادید، می‌توانید ارسال آن را لغو نمایید. اما دقیقا بعد از لغو ارسال چه اتفاقی می‌افتد؟ بیایید تمام نکاتی که در این باره باید بدانیم را با هم مرور کنیم.

نکاتی که درباره لغو ارسال پیام در اینستاگرام باید بدانید

لغو ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام

وقتی پیامی را در دایرکت اینستاگرام پاک می‌کنید، به طور کلی هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند. بر خلاف واتساپ که پیغامی با عنوان ” این پیام با استفاده از واتساپ پاک شده”را نمایش می دهد، در اینستاگرام پیام به طور کامل حذف شده و هیچ اطلاع رسانی نیز به مخاطب نخواهد شد. انگار که به هیچ وجه چنین پیامی ارسال نشده است.

همچنین شما می‌توانید، هر گونه پیامی اعم از نوشته، عکس، ویدیو، ایموجی و پیغام‌های صوتی را لغو و پاک کنید. همچنین هیچ محدودیت زمانی نیز برای این کار در نظر گرفته نشده است. برای لغو ارسال ابتدا به دایرکت کاربر مورد نظر می‌روید، روی پیام مورد نظر خود لمس طولانی می‌کنید.

سپس Unsend را انتخاب کنید.

فقط در نظر داشته باشید که راهی برای برگرداندن آن پیغام وجود ندارد.

آیا می‌توان پیامی که دیده شده را پاک کرد؟

یکی از مزیت‌های دایرکت اینستاگرام نسبت به صفحه چت واتساپ، نداشتن محدودیت زمانی برای لغو ارسال و پاک کردن پیام‌ها است. شما هیچ محدودیت زمانی برای لغو ارسال پیام‌ها در دایرکت ندارید و حتی اگر این پیام از طرف مخاطب دیده شد نیز می‌توانید آن را لغو و پاک کنید.

اگر می‌خواهید، پیامی را بعد از مدتی در دایرکت اینستاگرام حذف کنید، باید در نظر بگیرید که امکان دارد، کاربر مقابل رسید دریافت پیغام یا همان تیک دوم را غیر فعال کرده باشد، پس همیشه پیام خود را خوانده شده فرض کنید.

اعلان‌ها و برنامه‌های جانبی

شاید شما خیلی سریع پیامی که ارسال کرده‌اید را پاک کنید اما این بدین معنی نیست که کاربر مقابل، پیغام شما را نمی‌خواند! اگر نوتیفیکیشن گوشی کاربر برای دایرکت اینستاگرام فعال باشد، در تاریخچه اعلان‌های وی، پیش نمایش پیغام‌های شما قابل خواندن است و حتی اگر شما ارسال را لغو کنید، این اعلان‌ها سر جای خود باقی می‌مانند. البته این موضوع در مورد پیام‌های صوتی و تصویری صدق نمی‌کند و در اعلان‌ها امکان اجرای آن‌ها وجود ندارد. به این ترتیب اگر پیامی چند رسانه‌ای را حذف کردید، دیگر کاربر تنها می‌داند که شما برایش چیزی ارسال کرده و سپس حذفش کرده‌اید و چیزی در مورد محتوای آن متوجه نمی‌شود.

همچنین برخی از برنامه‌های جانبی، پیغام‌ها را در خود ذخیره می‌کنند و حتی اگر شما ارسال را لغو کنید، برنامه مورد نظر پیغام را در خود نگه می‌دارد. البته اگر با خواندن این مطلب به ذهنتان رسیده که از چنین برنامه‌هایی استفاده کنید، حتما در نظر بگیرید که تمامی برنامه‌های جانبی برای شبکه‌های اجتماعی ممکن است شما را درگیر خطرات امنیتی کنند و حتی باعث از دست رفتن اکانت شما شوند.

ویرایش پیام به جای لغو ارسال

اینستاگرام همچنین قابلیت دیگری را نیز برای دایرکت در نظر گرفته که شما می‌توانید به جای لغو ارسال یا همان حذف آن، پیام خود را ویرایش کنید. اما باید در نظر بگیرید که بعد از ارسال پیام، تنها 15 دقیقه وقت دارید تا بتوانید آن را ویرایش کنید. به این ترتیب، حتی اگر اشتباه تایپی داشتید که در نوتیفیکیشن کاربرد مورد نظر دیده شده، با ویرایش شما توضیح داده خواهد شد.

برای این کار روی پیام مورد نظر در دایرکت لمس طولانی کنید و این بار Edit را انتخاب نمایید.

حالا پیام شما برای ویرایش آماده می‌شود و می‌توانید به صورت کامل آن را تغییر دهید.

البته پر واضح است که شما پیام صوتی را نمی‌توانید ویرایش کنید و تنها امکان حذف آن را دارید. این موضوع در مورد پیام‌های چند رسانه‌ای وجود دارد و امکان ویرایش آن‌ها وجود ندارد. در واقع چیزی برای ویرایش نیست و شما نمی‌توانید، عکس یا پیام صوتی را تغییر دهید و به همین خاطر تنها می‌توانید آن را پاک کنید. همچنین همان طور که گفتیم، بر خلاف لغو ارسال در دایرکت، برای ویرایش تنها 15 دقیقه فرصت دارید و اگر از این زمان گذر کنید، تنها امکان لغو ارسال و حذف آن را دارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *