چندی پیش اینستاگرام یک سرویس جدید و شبیه به توییتر را رونمایی کرد. بسیاری از افرادی که این اپلیکیشن را نصب کردند همان اکانت‌های اینستاگرام بودند که به این شبکه اجتماعی آمده بودند. اما تب پیگیری و نصب این سرویس با همان سرعت که افزایش پیدا کرده بود رو به تحلیل رفت. اگر شما هم می‌خواهید تردز را پاک کنید اما از طرفی، دوست ندارید مشکلی برای اینستاگرامتان پیش بیاید، نگاهی به آموزش امروزمان بندازید تا راه‌هایی برای این مسئله به شما معرفی کنیم.

حذف اکانت اینستاگرام تردز

شاید باورتان نشود، اما اگر قبل از ساخت اکانت تردز نگاهی به شرایط استفاده از آن می‌انداختید، متوجه می‌شدید که بعد از ساخت آن، دیگر قادر به حذفش، بدون این که اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید، نخواهید بود!

در واقع راهی که اینستاگرام پیش پای شما می‌گذارد، غیر فعال کردن اکانت تردز بوده تا به این ترتیب، دیگر آن را نمایش ندهد، اما در اصل، چیزی از تردز شما پاک نمی‌شود. اما برای بسیاری کاربران، فرق چندانی بین غیر فعال کردن و پاک کردن وجود ندارد، در هر دو صورت شما از دست اکانت تردز خود خلاص خواهید شد.

برای غیر فعال کردن اکانت تردز شما باید وارد برنامه‌ی این شبکه اجتماعی جدید شده و اگر وارد اکانتتان نشده‌اید، وارد شوید. سپس روی آیکونی که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم در سمت راست بالای تصویر بزنید:

به Account بروید و از آن‌جا وارد بخش Deactivate profile شوید.

در این بخش به شما توضیح داده خواهد شد که غیر فعال کردن اکانت تردز موقتی خواهد بود که در مورد آن به شما توضیح خواهیم داد. در پایین صفحه روی Deactivate Threads profile بزنید. زیر همین کلید دوباره به شما تاکید می‌شود که غیر فعال کردن تردز به غیر فعال کردن اکانت اینستاگرامتان منجر نمی‌شود.

حالا یک بار دیگر تردز برای اطمینان از تصمیمتان از شما سوالی می‌پرسد که باید روی Deactivate بزنید.

بعد از انجام این کار، دیگر آیکون تردز در صفحه اینستاگرامتان نمایش داده نمی‌شود، در خود تردز هم اگر کسی شما را جستجو کند، پیدایتان نخواهد کرد و تمامی پست‌ها، لایک‌ها و ریپلای‌هایی که انجام داده‌اید نیز پنهان خواهند شد.

تفاوت غیر فعال کردن اکانت تردز با پاک کردن آن

در عمل، وقتی شما اکانت خود را در تردز پاک می‌کنید که البته منجر به پاک کردن اکانت اینستاگرامتان نیز خواهد شد، تمامی پست‌ها، ریپلای‌ها و لایک‌هایتان از دیگر نمایش داده نشده و پروفایل شما نیز از دسترس خارج می‌شود. این مهم تمام کمال با غیر فعال کردن نیز اتفاق می‌افتد و نیازی به پاک کردن اکانت نیست. تنها تفاوت مهم در مورد غیر فعال کردن اکانت تردز این است که شما هر زمان که بخواهید، با ورود دوباره به اکانت تردز، می‌توانید آن را بازیابی و دوباره فعال کنید.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، اصلا سراغ پاک کردن تردز نروید و تنها به غیر فعال کردن آن بسنده کنید. اگر در فکر پاک کردن برنامه از گوشی‌تان هستید، بعد از این که آن را غیر فعال کردید، با خیال راحت این کار را انجام دهید، چون هیچ مشکلی در اینستاگرام اصلی شما ایجاد نخواهد کرد.

پاک کردن پست‌ها به صورت دستی

اگر نگران پست‌هایی هستید که در تردز گذاشته‌اید، این امکان برایتان وجود دارد که آن‌ها را پاک کنید، اما مشکل این جاست که پست‌ها را یک به یک باید پاک نمایید. با رفتن به پروفایل خود، روی آیکون سه نقطه در هر پستی که مد نظر دارید، زده و سپس روی Delete بزنید و در جواب سوالی که از شما می‌شود، دوباره Delete را بزنید.

این کار را برای پست‌های دیگر خود نیز تکرار کنید. البته با غیر فعال کردن پست‌های تردز، این اطلاعات دیگر به نمایش در نمی‌آیند، اما اگر دیگر خیلی به حفظ حریم شخصی خود در سرورهای متا اهمیت می‌دهید، می‌توانید به این روش به صورت دستی پست‌ها را پاک کنید.

آیا غیر فعال کردن تردز در گوشی‌های اندروید و آیفون متفاوت است؟

یکی از سوالات رایج در مورد غیر فعال کردن تردز، این است که آیا تفاوتی بین نحوه انجام آن در گوشی‌های آیفون یا اندروید وجود دارد؟ خیر، در هر دو این گوشی‌ها، روش کار دقیقا به همین صورت است و بر خلاف بسیاری برنامه‌ها، تردز در کل روی هر دو این سیستم عامل‌ها به یک شکل کار می‌کند. در واقع تمامی عملکردهای این برنامه یکسان هستند و برای پاک کردن پست‌ها نیز همان مراحل گفته شده را باید طی کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *