اگر در سال 2020 بازاریابی اینستاگرام یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است، باید روش های جدید آن را بدانید. در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

پست کردن پیشنهادهای جذاب در اینستاگرام می تواند به بازگشت سرمایه ای عالی منجر شود. تخفیف های ویژه به فالوورهای اینستاگرام خود پیشنهاد دهید، مسابقه برگزار کنید، هدیه بدهید و پکیج های ویژه پیشنهاد دهید. بازاریابی کسب وکار خود را با برگزاری مسابقات جذاب و هدیه دادن در نظر داشته باشید. این کارها به شما کمک می کند که حتی فالوئرهای بیشتری برای حساب کسب وکار خود در اینستاگرام به دست آورید. این یکی از استراتژی های بازاریابی است که تمام برندها در نقاط مختلف دنیا، در درون استراتژی های بازاریابی موجود خود می گنجانند.

ارائه مطالب کاربردی و منحصر به فرد برای کاربران

صفحات زیادی در اینستاگرام حضور دارند و طبیعی است که کاربران از مطالبی که کاربردی نیستند یا جذابیتی ندارند، خسته شده اند. دلیل آن هم این است که روزانه صدها پست و استوری مشاهده می کنند که هیچ کدام از آن ها کاربردی نیستند. اگر می خواهید یک اینستاگرام مارکتینگ موفق داشته باشید، مطالبی در اختیار کاربران قرار دهید که جذاب باشند و بتواند نیاز کاربران را رفع کند. پیش از آن که بخواهید محتوایی برای صفحه اینستاگرام خود تولید کنید، باید ببینید که مخاطب هدف شما به چه محتوایی علاقه دارد و از طرفی، چه نیاز هایی دارد که با تولید محتوا می توانید آن را رفع کنید.

استفاده از یک لوگوی حرفه ای و جذاب

بسیاری از کاربران کسب و کارها را به خاطر لوگوی آن ها می شناسند! مثلاً شاید شما شبکه اینستاگرام و توییتر را به واسطه لوگوی آن بشناسید و با دیدن لوگو، خیلی سریع تر آن را شناسایی کنید. کاربران نسبت به برند شما هم چنین حسی خواهند داشت؛ به خصوص اگر نام شرکت یا کسب و کار شما طولانی است، استفاده از یک لوگوی بصری کمک زیادی به شما می کند. برای صفحه اینستاگرام خود یک لوگوی جذاب و متناسب با لوگوی کسب و کارتان طراحی کنید تا در میان کاربران شناخته شوید! هنگامی که کاربران لوگوی شما را در زیر یک پست می بینند، به صورت نا خود آگاه در حال برند سازی برای کسب و کار خود هستید و این مسئله اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد.

آموزش دادن محتوای مرتبط با کسب و کارتان به کاربران

به جای آن که بخواهید دائماً محتوای تبلیغاتی در اختیار کاربران قرار دهید و بگویید که فلان محصول یا خدمات را دارید، به آن ها آموزش دهید. اگر یک دوره آموزشی دارید، بخشی از آن را در اختیار کاربران قرار دهید تا واقعاً چیزی یاد بگیرند. مهم ترین مسئله ای که برای کاربران اهمیت دارد، این است که واقعاً از شما چیزی یاد بگیرند و محتوای مفید از شما دریافت کنند. پس تبلیغات مستقیم محصولات یا خدمات را فراموش کنید. به جای آن نیاز کاربر را بررسی کنید و سپس به آن ها بگویید که محصول یا خدمات ما می تواند نیاز شما را رفع کند. آموزش دادن به کاربر را در برنامه تولید محتوای خود قرار دهید تا بتوانید نظر آن ها را جلب کنید و نام برند خود را در ذهن آن ها ماندگار کنید.

فروش پس از آموزش های منحصر به فرد اتفاق می افتد!

همان طور که در مورد ۷ به آن اشاره کردیم، تبلیغ مستقیم نرخ تبدیلی برای شما ایجاد نمی کند! شما باید توجه داشته باشید که فروش دقیقاً پس از بررسی نیاز کاربر یا آموزش امکان پذیر است. پس به جای آن که بخواهید تبلیغ مستقیم خود را صفحه اینستاگرام قرار دهید، بخشی از آن محتوا را به کاربر نمایش دهید و بگویید که این محصول، خدمات یا دوره آموزشی چه نیاز از آن ها را رفع می کند! مطمئن باشید که اگر در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید، آن ها محصولات شما را خریداری می کنند و اصلاً جای نگرانی نیست. تنها سعی کنید محتوای منحصر به فرد و کاربردی در اختیار کاربران قرار دهید، مرحله خرید محصول یا خدمات را خود کاربران انجام می دهند و نیازی به تبلیغ نیست.

استراتژی محتوای اینستاگرام را فراموش نکنید!

تولید محتوا بدون استراتژی امکان پذیر نیست! باید توجه داشته باشید که تولید محتوا باید بر اساس نقشه راه باشد که در بازاریابی اینستاگرام به آن استراتژی محتوای اینستاگرام گرفته می شود. در استراتژی محتوای اینستاگرام تمام آن چیزی که نیاز دارید، درج شده است؛ مثلاً شما در استراتژی محتوای اینستاگرام مشخص می کنید که کاربران چه نیازی دارند یا چه نوع محصول یا خدماتی را خریداری می کنند. همچنین به این موضوع دقت کنید که کاربران شما واقعاً به چه محتوایی علاقه دارند. تا زمانی که نتوانید متوجه این موارد شوید، نمی توانید محتوای ارزشمندی برای کاربران تولید کنید که با صفحه شما در تعامل باشند.

بازاریابی ویدیویی بدون شک یکی از پرقدرت ترین ابزارها برای کسب شناخت برند (brand recognition) است. ویدیوها می توانند ۸۰ درصد توجه مخاطبین بالقوه ی شما را جذب کنند. علاوه بر این می توانند در ساخت اعتبار و اعتماد برای برند استارتاپی کمک کنند. شما می توانید پیشنهاد نگاهی اجمالی به محصولات جدید خود یا شرکت در تور دفتر کار خود را در نظر داشته باشید. ویدیوهای کوتاه می توانند برای کسب وکار شما عالی عمل کنند. آن ها الهام بخش هستند و به الهام بخشیدن و از همه مهم تر درگیر کردن کاربران شبکه ی اجتماعی کمک می کنند. بنابراین، شما نباید استفاده از ویدیوها را در استراتژی بازاریابی خود فراموش کنید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *