رویداد معرفی محصولات اپل، همیشه جزو مورد انتظارترین رویدادهای فناوری در طول سال است و طرفداران سفت و سخت این برند، منتظر هستند تا ببینند، چه محصولات جدیدی در طول سال جدید به بازار ارائه می‌شود. رویداد جدید اپل با نام Unleashed از این قائده مستثنی نبود و در این برنامه از مک بوک‌ پرو 14 و 16 اینچی جدید، پردازنده جدید اپل، ایرپاد 3 و چند چیز دیگر رونمایی شد. در ادامه با هم نگاهی داشته باشیم به تمام چیزهایی که اپل در این رویداد معرفی کرده است.

مک بوک پرو، مدل‌های 14 و 16 اینچی

مهم‌ترین محصولاتی که در این رویداد معرفی شدند، مک بوک‌های نسل جدید هستند که پردازنده‌های تازه‌ی M1 Pro و M1 Max را در خود خواهند داشت. اپل بسیاری از پرت‌هایی که در محصولات قبلی آن‌ها را حذف کرده بود به مک برگردانند و روی صفحه نمایش نیز ناچ برای وبکم در نظر گرفته شده است.

این مک بوک‌های جدید در دو اندازه 14 و 16 اینچ ارائه می‌شوند و دارای 3 پورت تاندربولت 4، پورت HDMI، اسلات کارت حافظه SDXC و درگاره شارژ MagSafe هستند. تاچ بار هم که طرفداران و مخالفانش همیشه در حال دعوا با هم بودند نیز از روی دستگاه‌های جدید حذف شده است.

در نمایشگر جدید، مقدار روشنایی 1000 نیت به دست آمده که در حالت تمام صفحه و برای محتوای HDR این رقم به 1600 می‌رسد. همچنین اپل برای اولین بار در مک بوک پرو از نمایشگری با سرعت رفرش ریت 120 هرتز استفاده کرده است. همچنین همانطور که گفتیم، در بالای صفحه یک بریدگی برای وبکم 1080p می‌بینید که نسبت به نسخه 720p مک‌های قبلی، یک قدم رو به جلو به حساب می‌آید.

نسخه 14 اینچ از پردازنده M1 Pro، 32 گیگ رم و تا 8 ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد در صورتی که نسخه 16 اینچی را می‌توان با پردازنده M1 Pro و یا پردازنده M1 Max سفارش داد. مقدار رم و حافظه SSD در این مدل نیز به ترتیب تا 64 گیگ و تا 8 ترابایت خواهد بود. قیمت مک بوک 14 اینچی از 1999 دلار آغاز می‌شود و نسخه 16 اینچی از 2499 دلار آغاز خواهد شد.

پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max

یکی دیگر از خبرهای مهم اپل، تولید این دو پردازنده اختصاصی شرکت است که در ادامه‌ی ارائه پردازنده M1 در سال گذشته، درون مک بوک‌ها قرار می‌گیرند. M1 Pro 70 درصد سریع‌تر از M1 است و دارای 10 هسته است. از نظر پردازنده گرافیکی نیز می‌توان برای M1 Pro تا 16 هسته در نظر گرفت که دو برابر سریع‌تر از برادر بزرگ‌تر خود است. این پردازنده می‌تواند تا 32 گیگ رم را پشتیبانی کند در صورتی که این محدودیت برای M1 16 گیگ بود.

اپل گفته که M1 Max‌ قوی‌ترین پردازنده دنیا برای نوت‌بوک‌های حرفه‌ای به حساب می‌آید. این پردازنده 32 هسته گرافیکی قدرتمند در خود داشته و قابلیت پشتیبانی تا 64 گیگابایت رم را دارد.

AirPods 3

نسل سوم هندزفری‌های اپل نیز به زودی وارد بازار خواهند شد. AirPods 3 شبیه به نسخه‌های قبلی است و چند تغییر کوچک در طراحی ظاهری آن داده شده. از خیلی جهات تشخیص بین AirPods 3 با AirPods Pro مشکل است، آنقدر که این دو محصول شبیه به هم هستند!

محصول جدید مقاومت خوبی در برابر آب و عرق دارد و استاندارد IPX4 را دریافت کرده است. همچنین اپل برای کیس AirPods 3، پشتیبانی از شارژر MagSafe را قرار داده است. شما همچنین می‌توانید از کابل لایتینگ برای شارژ آن‌ها استفاده کنید. اپل گفته که با یک بار شارژ کامل، امکان گوش دادن به موسیقی تا 6 ساعت را خواهید داشت.

این محصول با قیمت 179 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

HomePod mini رنگارنگ

HomePod mini با سه رنگ جدید معرفی شد. این رنگ‌ها به رنگ‌های پیشین اضافه شد تا حالا شما بتوانید حق انتخاب بیشتری برای این محصول 99 دلاری داشته باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *