اگر قصد افزایش رتبه ویدیوهای خود را دارید، ۴ مورد زیر را در هنگام تولید و انتشار ویدیوهای خود رعایت کنید. در این مقاله این ۴ مورد را بررسی می‌کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی برای تولید ویدیو

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند تنها تولید ویدیو و انتشار آن به آن‌ها کمک می‌کند! باید به شما بگوییم حتی اگر ویدیوی شما از محتوا بسیار خوبی تشکیل شده باشد، بدون تحقیق کلمات کلیدی پرطرفدار هرگز نمی‌توانید بازدید خوبی بگیرید! تا زمانی که کاربران ویدیوی شما را نبینند نمی‌توانند به خوب یا بد بودن محتوای شما فکر کنند و مشکل اصلی این است که بدون تحقیق کلمات کلیدی در هنگام انتشار ویدیو، کاربران زیادی ویدیوی شما را نخواهند دید و هرگز به مرحله سنجش کیفیت بازدید ویدیو نخواهید رسید. پیش از آن‌که ویدیوی خود را منتشر کنید، در زمینه کلمات کلیدی تحقیق کنید تا بتوانید مراحل تولید محتوا تا انتشار محتوا را به درستی طی کنید! حتی در هنگام ضبط ویدیو هم باید از کلمات کلیدی استفاده کنید تا گوش کاربران با آن آشنا باشد. در هنگام انتشار ویدیو هم باید کلمه کلیدی اصلی موردنظر خود را که بازدید خوبی دارد پیدا کنید و علاوه بر آن‌ها، باید کلمات کلیدی مترادف آن را هم پیدا کنید؛ کلمات کلیدی مترادف با وجود آن‌که ترافیک کمتری نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارند، اما به رشد کانال شما کمک زیادی می‌کنند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی کافی است در بخش جستجوی یوتیوب، کلمه اصلی مربوط به کلیدواژه خود را وارد کنید و اصطلاح مربوط به آن را در بخش عنوان، توضیحات و برچسب‌ها استفاده کنید! این کلیدواژه بر اساس میزان جستجوی کاربران نمایش داده می‌شوند و کلمات کلیدی اول بیشترین تعداد جستجو را دارند.

محتوای ویدیوها بسیار مهم است!

محتوای ویدیویی که تولید می‌کند، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا پس از آن‌که کاربران وارد صفحه ویدیوی شما شدند، به تنها چیزی که اهمیت می‌دهند محتوای ویدیو است. حتی اگر کیفیت ویدیوی شما در حد متوسط باشد اما محتوای غنی و حرفه‌ای در آن وجود داشته باشد، کاربران به آن اهمیت زیادی می‌دهند. کاربران شما به دنبال این هستند که چیزی جدید یا پاسخ سوال‌های خود را بگیرند و مسئله مهم این است که محتوای شما چقدر پاسخگوی سوال یا نیاز آن‌ها است. هر چقدر محتوای شما بهتر باشد، مدت زمان مشاهده ویدیو توسط کاربران بیشتر می‌شود و به افزایش رتبه ویدیو کمک می‌کند. همچنین لازم است بدانید گوگل ویدیوهایی که دارای رتبه خوبی هستند را به عنوان بهترین پاسخ یا ویدئو نمایش می‌دهد، با این کار به راحتی می‌توانید ترافیک بسیار خوبی از طریق گوگل بگیرید. هر چقدر ویدیوی شما محتوای بهتری داشته باشد، کاربران بیشتری برای شما نظر می‌گذارنند و گوگل ویدیوی شما را با ارزش‌تر می‌داند؛ فاکتور مهم این است که عنوان و بخش توضیحات ویدیوی شما شامل کلمه کلیدی پرطرفدار باشد و سیگنال‌های خوبی برای گوگل ارسال کند تا گوگل هم ویدیوی شما را در نتایج جستجو خود نمایش دهد.

بخش عنوان، توضیحات، برچسب‌ها، تعامل‌ها و… مهم هستند!

در مورد اول به شما گفتیم که کلمات و عبارات کلیدی اهمیت زیادی در میزان بازدید ویدیوها دارند اما در چه بخش‌هایی باید از آن استفاده کنیم؟ بخش عنوان ، توضیحات و همچنین برچسب‌های ویدئو همان بخشی است که باید از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی در این بخش‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه ویدیوهای خود را افزایش دهید که در نهایت به شما در افزایش رتبه کانال شما کمک می‌کند. همچنین بخش نظرات یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌توانید میزان تعامل کانال خود را تا حد زیادی افزایش دهید؛ نظرات یکی از مهم‌ترین مواردی است که سیگنال‌های مثبتی به گوگل ارسال می‌کند و گوگل رتبه سایت شما را افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید با یک عنوان جذاب مدت زمان مشاهده ویدئو را افزایش دهید؛ اگرچه ۱۹ عامل مهم برای رتبه‌بندی ویدیو وجود دارد اما مهم‌ترین آن مدت زمان بازدید ویدیو توسط کاربران است.

سعی کنید از شبکه‌های اجتماعی دیگر جهت افزایش ترافیک کانال یوتیوب خود استفاده کنید؛ این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که سیگنال‌های مثبتی برای موتورهای جستجو ارسال می‌کند و به افزایش بازدید شما کمک خواهد کرد. مسئله مهمی که باید درنظر بگیرید، این است که روز اول انتظار ویدیو مهم‌ترین روز و ۷ روز بعد از آن روزهای مهمی برای جذب بازدید هستند! در این روزها اگر بتوانید ترافیک خوبی جذب کنید، یوتیوب رتبه کانال شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت می‌کنید، از آن جهت افزایش بازدید در ۲۴ ساعت اول انتشار ویدیوی خود کمک بگیرید. همچنین روزهای اول انتشار برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد و باید توجه کنید که کلمات کلیدی در بخش عنوان و توضیحات ویدئوی شما قرار داشته باشد؛ زیرا پس از ثبت ویدیو در گوگل، زمان زیادی می‌برد تا عنوان محتوای شما در آن تغییر کند. بنابراین در جزییات ویدیوی خود دقیق باشید تا بتوانید ترافیک خوبی از موتورهای جستجو و همچنین بخش جستجوی یوتیوب جذب کنید!

یک پیشنهاد! برای آن‌که بتوانید کاربران به دیدن ویدیو تا پایان آن ترغیب کنید، در ابتدای ویدیو نتیجه آن را به کاربران بگویید! مثلاً اگر قرار است به کاربران آموزش انتشار ویدیو در یوتیوب را بدهید، به آن‌ها بگویید پس از دیدن این ویدیو، قادر به انتشار ویدیوی موردنظر خود در یوتیوب خواهید بود. این کار به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند یک دیدگاه کلی نسبت به ویدیوی شما داشته باشند و ویدیوی شما را تا آخر ببینند. همچنین در بخش توضیحات هم به این مسئله اشاره کنید و کلمه کلیدی موردنظر خود را در آن درج کنید.

ویدیوها مرتبط با هم به کاربران نمایش دهید و آن‌ها را به دیگران پیشنهاد دهید!

یک استراتژی بسیار موفق و تاثیرگذار در یوتیوب که به رشد و افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب کمک می‌کند، ایجاد ویدیوهای مرتبط با یک‌دیگر است. هنگامی که شما ویدیوهای مرتبط با هم در یوتیوب تولید می‌کنید، می‌توانید در پایان ویدیوها، ویدیوهای مرتبط باهم را به کاربران پیشنهاد کنید. این کار به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب و کانال شما کمک زیادی می‌کند و می‌توانید رتبه ویدئوهای خود را افزایش دهید! فرض کنید یک کانال آموزشی در یوتیوب دارید و ویدئوهای آموزش تولید می‌کنید! در یک ویدیو به آموزش ایجاد اکانت اینستاگرام می‌پردازید و در ویدیویی دیگر، ویدیوی مربوط به آموزش بازیابی رمز فراموش شده را منتشر می‌کنید؛ با پیشنهاد این ویدیوها به کاربران در پایان ویدیوهای یوتیوب، به راحتی می‌توانید مدت زمان بازدید ویدیوهای خود را افزایش دهید و رتبه کانال خود را بهبود ببخشید.

البته توجه داشته باشید که در این روش نباید ویدئیوهای غیرمرتبط ایجاد کنید؛ مثلاً اگر یک هفته در مورد آموزش اینستاگرام ویدیو و در هفته بعد ویدیوهای مربوط به افزایش ترافیک سایت منتشر کنید، هرگز نمی‌توانید این دو ویدیو را به عنوان ویدیوهای مرتبط به کاربران پیشنهاد بدهید! حتی اگر کاربران وارد صفحه ویدیوی موردنظر شوند، تنها چند ثانیه از ویدیو را مشاهده می‌کنند و مدت زمان بازدید از ویدیو تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. اگر قصد تولید ویدیوهای مرتبط باهم را دارید، کافی است پیش از تولید ویدیوهای خود یک لیست از ویدیوهای مرتبط ایجاد کنید و سپس اقدام به تولید ویدیو کنید! اکنون که لیست شما آماده شده است، به راحتی می‌توانید به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب خود کمک کنید. پیوند میان یوتیوب‌ها می‌تواند از طریق کارت‌های ویدیو و همچنین درج لینک مستقیم در بخش توضیحات ویدئو انجام شود.

یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی که به افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی شما کمک زیادی می‌کند، یوتیوب است. در یوتیوب می‌توانید ویدیوهای خوبی منتشر کنید و درباره خدمات یا محصولات خود سخن بگویید! مثلاً می‌توانید نحوه کار با محصولات خود را آموزش دهید و کاربران را برای خرید آن محصول ترغیب کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *