اپل در حالی آیپد جدید را معرفی کرد که حدود یک ماه دیگر باید از سیستم عامل جدید خود برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌هایش رونمایی کند! با این حال امکانات جالب توجه آیپد پرو 2024 که در حال حاضر به آیپد OLED معروف شده، این محصول را به یکی از قدرتمندترین تبلت‌های بازار تبدیل کرده است. اما آیا واقعا نیازی به چنین تبلت قوی وجود دارد؟

معرفی آیپد پرو 2024

در یک نگاه کلی، آیپد پرو 2024 دارای نمایشگری فوق‌العاده عالی، سخت افزاری قوی و البته بعضی ویژگی‌های جدید است. برای مثال، آیپد جدید بسیار نازک‌تر از قبل شده و هر چند وقتی آن را در دست می‌گیرید، احساس می‌کنید، دستگاه آن قدر ظریف است که ممکن است در دست‌هایتان بشکند، اما با این حال باز هم برای بسیاری این نازکی، امتیاز محسوب می‌شود.

در ادامه ما 5 ویژگی‌ مهم آیپد پرو را مرور خواهیم کرد و البته در نهایت به نکاتی در مورد این محصول خواهیم پرداخت که شاید برایتان جالب باشد.

  1. نمایشگر OLED

در همان نگاه اول، نمایشگر OLED آیپد پرو هم در نسخه 11 و هم در نسخه 13 اینچی شما را جذب خود خواهد کرد. نمایشگری که از تکنولوژی خاص بهره برده تا قدرت روشنایی خوبی را داشته باشد و در نهایت روشنایی 1000 نیز برای نمایشگری با این کیفیت و این بزرگی، واقعا عالی‌ست. در این تکنولوژی جدید، هیچ کدام از موهبت‌های نمایشگر OLED از جمله سیاهی مطلق و کیفیت پیکس‌ها از دست نرفته و تصویری عالی را روی آیپد پرو 2024 مشاهده می‌کنید.

البته تراکم پیکسلی آیپد پرو 13 و 11 یکی بوده و تنها بزرگ‌تر می‌شود که از نظر خیلی‌ها، تنها بزرگ‌تر بودن بدون هیچ گونه تفاوت سخت‌افزاری در ازای 300 دلار قیمت بیشتر، کمی غیر منصفانه‌ است! همچنین شما می‌توانید یک گلس نانو تکسچر برای این محصول از خود اپل خریداری کنید که 100 دلار قیمت دارد و بازتابش نور را تا حد زیادی از بین می‌برد. اما توجه داشته باشید که این گلس‌ها، کمی از کیفیت رنگ‌ها و کنتراست کاسته و آن سیاهی کامل را در بخش‌های تاریک تصویر مشاهده نخواهید کرد.

  1. پردازنده M4

آیپد پرو 2022 با پردازنده M2 به بازار آمده بود و اپل به جای استفاده از پردازنده نسل بعد، برای این محصول مستقیما به سراغ پردازنده M4 رفته که به گفته خود اپل، از پردازنده آیپد پرو قبلی، یک و نیم برابر سریع‌تر است.

این پردازنده همچنین از تکنولوژی Neural Engine اپل بهره برده که عملکردی عالی را برای تبلت جدید اپل به همراه خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود این پردازنده در زمینه مصرف باتری نیز بسیار بهتر از مدل‌های قبلی‌اش است.

  1. دوربین فیس آی دی افقی

دوربین جلویی آیپدها همیشه به خاطر قرار گیری در حالت عمودی، عجیب به نظر می‌رسیدند، چون اکثر افراد از تبلت‌های خود به صورت افقی استفاده می‌کنند. اپل بالاخره این مشکل را با قرار دادن دوربین فیس آیدی (Face ID) به صورت افقی حل کرد.

  1. نازک‌تر و سبک‌تر

و اما طراحی بدنه یکی دیگر از تغییرات بزرگ آیپد است. آیپد 11 اینچ 5.3 میلی‌متر بوده و آیپد 13 اینچی 0.2 میلی‌متر از آن هم نازک‌تر است و به گفته اپل، آیپد پرو 2024 نازک‌ترین محصول این برند به حساب می‌آید.

آیپد پرو 2024 نازک‌تر از مدل‌های قبلی هم هست. مدل 11 اینچ آیپد پرو 444.5 گرم و مدل 13 اینچی 580.5 گرم است.

  1. قلم و کیبورد جدید

اپل همچنین اپل پنسیل پرو (Apple Pencil Pro) و مجیک کیبورد (Magic Keyboard) جدید را نیز ارائه کرده که در زمره گران‌ترین قلم‌ها و کیبوردهای بازار به حساب می‌آیند! اپل پنسیل پرو کمی از مدل قبلی سبک‌تر بوده و بعضی امکانات جدید همچون امکان چرخاندن نوک قلم در بعضی برنامه‌ها را ممکن می‌کند.

کیبورد جدید در بسیاری بخش‌ها کاملا از نو طراحی شده و حالا دارای محل استراحت دست آلومنیومی و همچنین ترک پد بزرگ‌تر است که خیلی شبیه کیبورد به کار رفته روی مک بوک به نظر می‌رسد.

نکات جالب درباره آیپد پرو 2024

در میان امکانات بسیار خوب آیپد پرو، نکاتی هم وجود دارد که سوال‌هایی را برای خریداران و اهل فن به وجود آورده. برای مثال، با توجه به پردازنده صرفه جوی جدید اپل، از حجم باتری این محصول کاسته شده و شما در قلب یک دستگاه نازک‌تر، همان عمر باتری آیپد قدیمی‌تر را در اختیار دارید. اما اگر اپل، این محصول را تا این حد نازک‌تر نکرده بود، شاید می‌توانست، طول عمر باتری بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد.

نکته دیگر درباره قلم جدید اپل است که تنها با دستگاه‌های آیپد پرو 2024 به بعد سازگار خواهد بود. خود اپل، تغییر محل دوربین و شارژر را دلیل این امر می‌داند، اما با توجه به این که بسیاری از هنرمندان، در حال حاضر از آیپدهای قدیمی خود راضی هستند و از نظر سخت افزاری نیازی به ارتقا ندارند، اگر بخواهند از قلم جدید استفاده کنند، باید به کلی یک آیپد جدید بخرند!

خیلی از کاربران نیز محدود کردن نوآوری‌های اپل تنها به سخت افزار آیپد را مورد انتقاد قرار می‌دهند. در حال حاضر، تقریبا استفاده از قدرت سخت افزاری آیپد پرو 2024 غیر ممکن است و تنها چند برنامه‌ی انگشت شمار در زمینه طراحی سه بعدی هستند که می‌توانند از چنین سخت افزاری بهره ببرند. در واقع شما برای دستگاهی هزینه می‌کنید که عملا امکان استفاده از تمامی ظرفیت آن را ندارید. به همین دلیل، شاید تنها دلیل برای خرید آیپد پرو 2024 نسبت به آیپد 2022، نمایشگر فوق‌العاده عالی این محصول باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *