دنیای دیجیتال آنقدر تغییر کرده‌ است که نگاه کردن به گذشته و فکر کردن به این که زمانی تنها می‌شد از راه SMS نوشته‌هایمان را با هم رد و بدل کنیم، دشوار است. یکی از برنامه‌هایی که این روزها خیلی بیشتر از باقی اپلیکیشن‌ها، این مسیر را ساده کرده، واتساپ است.

البته این سادگی در ارتباطات بهایی نیز دارد. حالا همه این انتظار را دارند تا هر گاه که خواستند در دسترشان باشید و شما نیز خود را موظف می‌دانید، هر زمانی که آنلاین بودید، جواب همه را بدهید. با این حال بسیاری با این امر مخالفند و فکر می‌کنند نیازی نیست که همیشه در دسترس باشند و گاهی حتی سعی می‌کنند آنلاین بودن خود را نیز پنهان کنند. این جا است که شما باید تغییراتی در واتساپ خود بدهید، تا دیگران نفهمند شما آنلاین هستید و آرامش شما را بر هم نزنند.

آموزش پنهان کردن استاتوس آنلاین در واتساپ

واتساپ انجام این کار را برایتان ساده کرده، البته موردی هست که در ادامه برایتان خواهیم گفت، اما در حال حاضر ابتدا مراحل انجام این امر را به شما یک به یک توضیح می‌دهیم:

  1. ابتد ابرنامه واتساپ را باز کنید.
  2. روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست لمس کرده و سپس Settings را انتخاب نمایید تا تنظیمات واتساپ برایتان باز شود.
  3. حالا Privacy را انتخاب نمایید.
  4. از لیستی که نمایش داده می‌شود، Last Seen را انتخاب کنید.
  5. حالا روی پیغامی که نمایش داده می‌شود، Nobody را انتخاب کنید.

به این ترتیب دیگر کسی متوجه نمی‌شود که شما چه زمانی آنلاین بوده‌اید. اما مشکل این کار کجاست؟ وقتی شما استاتوس خود را برای همه آفلاین می‌کنید، دیگر نمی‌توانید ببینید که دیگر کاربران آیا آنلاین هستند یا نه. این امر به خاطر سیاست‌های حریم شخصی لحاظ شده است. شما راهی هم ندارید که بتوانید هم برای همه آفلاین باشید و هم آنلاین بودن دیگران را ببینید.

تنظیمات دیگر واتساپ که می‌توانید تغییر دهید

حالا که در منو Privacy، بد نیست به بعضی موارد دیگر نیز نگاه بندازید تا حریم شخصی خود را قوت ببخشید. شما می‌توانید نمایش پروفایل خود را نیز از نظرها پنهان کنید. البته در نظر داشته باشید، هر کدام از بخش‌هایی که در این جا از دیگران پنهان می‌کنید، باعث می‌شود شما هم دیگر نتوانید آن بخش را در دیگران مشاهده کنید.

در این بخش می‌توانید پسورد دو مرحله‌ای، تغییر شماره تلفن در واتساپ  و حتی حذف کامل اکانت خود را نیز مشاهده کنید. تعیین پسورد دو مرحله‌ای یکی از کارهایی است که در رابطه با استفاده از واتساپ، حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *