در مقاله قبل با اهمیت کلمات کلیدی آشنا شدید؛ اما کلمات کلیدی در قالب محتوا استفاده می‌شوند! محتوا باید راحت و قابل فهم باشند. رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط مخاطبان‌ و مشتریان با شماست. از رسانه‌های اجتماعی صرفا برای فروش محصول استفاده نکنید. می‌توانید از آن برای بیان داستان کسب‌وکارتان، برقراری ارتباط با مخاطبان‌تان و حتی به تصویر کشیدن حس خوب مشتریان بعد از خرید یا بعد از استفاده از محصول‌تان استفاده کنید. مخاطبا‌ن‌تان را از پشت صحنه بر روی صحنه بیاورید. خبرها و رویدادها را نشر دهید و تصاویر خوبی منتشر کنید. نظر مردم را درباره رویدادهای مختلف جویا شوید. رعایت چنین مواردی سبب وفاداری مخاطبان‌تان می‌شود. توجه کنید که مرز میان ماندن مخاطبان در جزیره کسب‌وکارتان و ترک آن به باریکی یک تار مو است؛ به همین دلیل زمان‌بندی ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

ایرادی ندارد گاهی بدون برنامه ریزی قبلی، پستی را منتشر کنید و یا دو پست در فاصله زمانی کم منتشر کنید اما تلاش کنید که همانند ضربان قلب به یک تعادل در انتشار پست های‌تان برسید. نه مخاطبانتان را با پست‌هایتان بمباران کرده و نه بیش از اندازه سکوت کنید. بهتر است در هر روز حداقل ۱ یا ۲ پست در هر رسانه‌ای منتشر کنید البته در ساعاتی باشد که مخاطبانتان بیشترین فعالیت را دارند؛ مثلا ساعات نزدیک به ناهار و یا آخر شب باشد البته این ساعت‌ها ممکن است با توجه به مخاطبان شما متفاوت باشد پس بهتر است اول آن‌ها را خوب بشناسید.

اولین مورد فاکتوریست که حتما برای خیلی ها قابل حدث است و آن هم بک لینک ها هستند. من فکر میکنم اهمیت لینک بیلدینگ در گوگل هرگز از بین نخواهد رفت.  اما چرا بک لینک ها تا این حد در سئو اهمیت دارند و چرا شما برای سایتتان نیازمند بک لینکهای با کیفیت هستید؟  توضیح خیلی ساده اش این است که وقتی گوگل ببیند که یک سایت اتورتیو و مورد اعتماد مانند ویکی پدیا، فیسبوک یا هر سایت مورد اعتمادی، به یک سایت دیگری لینک داده است، با خود میگوید خوب ما به این سایتهای اعتماد داریم پس میتوانیم به سایتهایی که لینک داده است نیز اعتماد داشته باشیم.  بنابراین همواره باید یکی از برنامه های شما تلاش برای ایجاد بک لینکهای با کیفیت و مرتبط برای سایت خود باشد. اما چگونه؟ راههای مختلفی برای ایجاد بک لینک وجود دارد که در این مقاله نمتوانیم به آنها بپردازیم ولی مثلا یکی از آنها داشتن محتوای زیاد است که همین موضوع ما را به دومین فاکتور مهم سئو می رساند.

جالب است بدانید تمامی فاکتورهای سئو سایت به صورت همسان تاثیرگذار نیستند؛ مثلاً میتوان با تمرکز روی برخی فاکتورهای رتبه‌بندی خاص، عملکرد سئو را به بیشترین حد خود رساند. این را در نظر بگیرید که الگوریتم های گوگل بصورت دائم در حال تغییر است و نمیتوان با تکیه برتجربه دیروز درمورد امروز مطمئن بود، البته با داشتن تجربه در مورد مشتریان و نیز آشنایی با سیگنال های موجود در کانال های اطلاعات رسانی سئو، می توان به اثرگذاری فاکتورهای سئو سایت پی برد.

با مخاطبان خود صحبت کنید؛ تنها محتوای طولانی ننویسید!

محتوا به هر متن، عکس، فیلم و ویدئو و ویس و پادکست صوتی و… که در راستای اهداف و برنامه های یک سایت بر روی وب سایت قرار می گیرد گفته می شود. اهمیت تولید محتوا از این جهت است که امروزه تبدیل به یک کار علمی شده است که شرکت ها و افرادی که توانایی نویسندگی در این مورد را دارند، بر اساس اصول و قواعد خاصی که قوانین سئو نامیده می شود انجام می دهند. ممکن است گاهی اوقات به دنبال اسم یک سایت به خصوص در اینترنت سرچ کرده باشید ولی به نتیجه ی خاصی نرسیده باشد و وارد شدن به سایت تنها از طریق داشتن آدرس و یا لینک ممکن باشد. این موضوع قطعاً برای سایت مورد نظر یک نقطه ضعف محسوب می شود. زیرا سایت ها بر اساس جستجوها می توانند بازدید بیشتری کسب کنند و همین بازدید بیشتر در رتبه بندی سایت و نمایش و سئو سایت نقش مهمی دارد.

حتما می‌دانید سئو به معنای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو می باشد که بر اساس الگوریتم های خاصی که موتورهای جستجو دارند، سایت ها را رتبه بندی کرده و در صفحات جستجو نشان می دهند. تولید محتوای خوب و اصولی زمان بر است، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که اگر محتوای کاربردی تهیه کنیم که با موضوع سایت و کسب و کارمان هماهنگ باشد، باعث می شود رضایت مخاطبین و بازدید کننده های سایت را بدست آوریم. سعی کنید در رسانه های اجتماعی با مخاطب خود محترمانه گفتگو کنید، حتی نظرات منفی را منتشر کنید و تمامی دیدگاه ها را پاسخ دهید از پاسخ به هیچ دیدگاه مثبت و منفی دریغ نکنید  در آخر به یاد داشته باشید که مخاطبانتان را بشناسید. سوال بپرسید، بحثی را شروع کنید و منتظر پاسخ و دیدگاه باشید. بصورت طبیعی وقتی شما یک محتوای باکیفیت ایجاد میکنید، امکان اینکه سایتهای دیگر به آن محتوای شما لینک بدهند وجود دارد. چرا؟ چون وقتی شما یک مقاله آموزشی خیلی خیلی باکیفیت مینویسید و یا یک تجربه خاصی را در سایتتان مینویسید، افراد در نوشتن مقالات مرتبط میتوانند به آن اشاره کنند و یا آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.  مورد بعدی اینکه شما با تولید محتوا به گوگل میفهمانید که یک سایت فعالی هستید و گوگل متوجه میشود که شما در کسب و کار خود جدی هستید، به کاربران خود اهمیت میدهید و برای آنها محتوای جدید تولید میکنید. و این موضوع را بدانید که گوگل تشنه محتوای جدید است و سایتهایی که بتوانند بصورت حرفه ای تولید محتوا انجام دهند، گوگل عاشق آن سایتها خواهد شد.  نمونه سایتهای خیلی زیادی وجود دارند که فقط با تولید محتوای باکیفیت توانسته اند به رتبه های بالای گوگل برسند و محتوای همانند سال ۲۰۱۸ در سئو ۲۰۱۹ نیز نقش بسیار پر رنگی خواهد داشت. در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *