کسب و کارهای اینترنتی برای افزایش مشتریان خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و یکی از مهم ترین آن‌ها، استفاده از بازاریابی پیامکی به کمک سامانه پیامکی است. در این روش کسب‌ و کارها به مناسبت‌های مختلف برای کاربران پیامک ارسال و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند. بازاریابی پیامکی اگر به درستی استفاده شود، می‌تواند تعداد مشتریان و افرادی که از خدمات شما استفاده می‌کنند تا حد زیادی افزایش دهد! البته به شرط آن که پیامک‌های شما واقعاً کاربردی بوده و اسپم نباشند. یکی از مواردی که در بازاریابی پیامکی باید دقت کنید، استفاده درست از کال تو اکشن پیامک است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم تا بازاریابی پیامکی شما تاثیرگذارتر باشد.

کال تو اکشن پیامک چیست؟

شاید تا به حال نام کال تو اکشن (CTA) به گوشتان خورده باشد! شاید هم این مورد را با عنوان دعوت به عمل شنیده باشد. تفاوتی ندارد! مهم این است که مفهوم آن را به درستی متوجه شوید. کال تو اکشن یک مفهوم اساسی در دنیای بازاریابی است که با استفاده از آن می‌توانید از کاربران درخواستی داشته باشید. مثلاً اگر محصول یا خدمات مناسبی به کاربران ارائه می‌کنید، به راحتی می‌توانید از کاربران بخواهید که آن را خریداری کنند. البته همه این موارد بستگی به نوع بازاریابی پیامکی شما دارد و اگر به درستی از آن استفاده نکنید، ممکن است نتیجه برعکس بدهد. در هر حال کال تو اکشن پیامک بخش مهمی از بازاریابی پیامکی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. کال تو اکشن پیامک بر خلاف سایت یا اپلیکیشن که دکمه خاصی برای آن طراحی می‌شود، تنها متن است. در واقع شما باید با متن های جذاب کاربران را دعوت به انجام عملی کنید.

انواع کال تو اکشن پیامک چیست؟

اگر کسب و کاری دارید و می‌خواهید از کال تو اکشن استفاده کنید، ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید. تا زمانی که ندانید در هر جای پیامک خود باید از کدام کال تو اکشن پیامک استفاده کنید، نمی‌توانید بازاریابی پیامکی موفقی داشته باشید. یکی از مواردی که پیش از ارسال پیامک باید دقت کنید، تعرفه پنل اس ام اس است. این تعرفه در بسیاری از مواقع هزینه مناسبی دارد که ارزش استفاده از بازاریابی پیامکی برای کسب و کارها را فراهم می‌کند. در این بخش قصد داریم به بررسی انواع کال تو اکشن پیامک بپردازیم:

  • دعوت از کاربران برای بازدید از سایت یا شبکه های اجتماعی

یکی از مهم ترین کاربردهای کال تو اکشن پیامک ارسال دعوت نامه برای کاربران است تا شبکه های اجتماعی یا سایت شما را بازدید کنند. البته برای این کار باید یک دلیل قانع کننده داشته باشید! مثلاً اگر در اینستاگرام خود قرار است یک لایو جذاب و کاربردی برگزار کنید، می‌توانید با استفاده از پیامک از کاربران بخواهید که صفحه شما را دنبال کنند. از طرف دیگر، اگر در سایت خود یک محتوای جذاب و منحصر به فرد منتشر کرده اید و می‌دانید که قرار است به درد کاربران بخورد، به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای دیدن محتوای خود دعوت کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای کال تو اکشن پیامکی، دعوت از کاربران برای شرکت در جشنواره است. اگر برای کسب‌وکار خود یک جشنواره دارید و می‌خواهید کاربران از آن مطلع شوند، استفاده از کال تو اکشن پیامک راهکار مناسبی است. با استفاده از این روش می‌توانید به کاربران به صورت مختصر در مورد شرکت در جشنواره بگویید و از آن‌ها بخواهید که شرکت کنند. این کار را به کمک ارسال پیامک از طریق اینترنت یا همان سامانه پیامکی انجام دهید تا هزینه‌های شما کاهش پیدا کند؛ به خصوص اگر می‌خواهید برای تعداد بسیار زیادی از کاربران پیامک ارسال کنید.

  • ارائه کدهای تخفیف به کاربران به مناسب های مختلف

یکی دیگر از کاربردهای کال تو اکشن پیامک زمانی است که بخواهید برای کاربران کد تخفیف ارسال کنید! معمولاً کسب‌وکارها برای افزایش فروش و درآمد خود جشنواره‌های تخفیف در نظر می‌گیرند تا تعداد بالا با سود کمتر برای هر نفر بفروشند. این کدها معمولاً برای افرادی ارسال می‌شود که قبلاً از آن کسب‌وکار خریداری کرده‌اند. اگر تعداد مشتریان شما زیاد است، باید از روش‌های ارسال پیامک انبوه استفاده کنید تا در هزینه و زمان شما صرفه‌جویی شود. توجه داشته باشید که کدهای تخفیف را می‌توانید در همان پیامک یا در یک صفحه لندینگ پیج نمایش دهید و به این ترتیب بازدید و تعامل سایت خود را هم افزایش دهید.

  • دعوت از کاربران به ارسال بازخورد برای کسب و کارتان

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از کسب‌وکارها از آن استفاده می‌کنند، ارسال بازخورد برای کسب‌وکار است! گاهی اوقات مدیران کسب و کارهای مختلف از کاربران می‌خواهند که نظرشان را در مورد رضایت از آن کسب‌وکار اعلام کنند تا اگر مشکلی وجود دارد، آن را رفع و رضایت کاربران خود را افزایش دهند. اگر سامانه پیامک شما قابلیت دریافت پیامک را ندارد یا به هر دلیلی امکان دسترسی به پیامک‌های دریافتی را ندارید، بهتر است با نحوه دایورت پیامک آشنا شوید و پیامک‌های دریافتی را روی موبایل خود داشته باشید. این کار معمولاً به کمک انواع سامانه‌های پیامک امکان‌پذیر است اما باز هم بهتر است پیش از خرید سامانه پیامکی از پشتیبانی بپرسید. در بسیاری از سامانه های پیامکی می‌توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

بازاریابی پیامکی یکی از بخش های جدانشدنی کسب و کارهای بزرگ است! اگر کسب و کاری دارید، پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از یک سامانه پیامکی، بازاریابی پیامکی را انجام دهید. یکی از بخش های بسیار مهم بازاریابی پیامکی، کال تو اکشن پیامک است که باید به درستی از آن استفاده کنید. در این مقاله به بررسی چند نکته مهم پرداختیم که با استفاده از آن می توانید بهترین کال تو اکشن پیامکی را داشته باشید و از آن استفاده کنید. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم! همچنین اگر تجربه ای در مورد استفاده از کال تو اکشن در بازاریابی پیامکی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *