اهمیت شبکه‌های اجتماعی با گسترش این فضا برای کسب‌وکارها بیشتر نمایان شد و سبب شد تا کسب‌وکارهای مختلف تمرکز بیشتری بر روی شبکه‌های اجتماعی داشته باشند؛ با این اتفاق کسب‌وکارهای مختلف سرویس‌ها و خدمات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران معرفی می‌کردند تا بتوانند مشتریان جدیدی را از این طریق جذب کنند. البته جالب است بدانید بسیاری از این کسب‌وکارها در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند و امروزه برخی از کسب‌وکارهای آنلاین تنها بر روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند که البته به دلایل مختلف این امر صحیح نیست! در این مقاله قصد داریم به یکی از ابزارهای در دسترس شبکه‌های اجتماعی به نام #هشتگ بپردازیم و شما کاربران گرامی را از مزایای این ابزار در شبکه‌های اجتماعی مطلع کنیم.

هشتگ‌های داغ روز را فراموش نکنید!

رسانه‌های آنلاین یک فرصت عالی برای دنبال کردن اخبار و مسائل داغ روز هستند و کمپین‌های متعددی در زمان‌های مختلف بسیار طرفدار پیدا می‌کنند! یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین خبرهای روز مربوط به اخبار فناوری است و در ایامی که همایش‌های مربوط به چنین موضوعاتی برگزار می‌شود، کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار محتوای مربوط به آن موارد به همراه هشتگ داغ مرتبط با آن فعالیت می‌کنند. فعالیت‌ها و دنبال کردن چنین موضوعاتی توسط کاربران یک فرصت بسیار عالی برای افرادی است که مدیریت یک کسب‌وکار را بر عهده دارند و می‌خواهند از چنین هشتگ‌های داغی برای توسعه و برندسازی کسب‌وکار خود نهایت استفاده را ببرند.

در هر موضوعی از کسب‌وکارها معمولا خبرهای داغی وجود دارند که کاربران زیادی به دنبال آن هستند و اگر بخواهیم چنین موضوعی را برای شما واضح‌تر بیان کنیم، باید بگوییم در چنین بازار داغی از اجتماع کاربران بر روی هشتگ‌ها، کسب‌وکار شما نیز می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد و با اینکار کاربران زیادی را به سمت کسب‌وکار خود جلب کنید. افزایش مخاطبان یک کسب‌وکار یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های بازاریابی آنلاین در عرصه تجارت است که هشتگ‌ها در این زمینه نیز نقش موثری دارند!

هشتگ‌ها را می‌توان همانند موتورهای جستجو نظیر گوگل در نظر گرفت که کاربران برای دسترسی به مطالب یک موضوع خاص از آنها استفاده می‌کنند و با جستجوی آن در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌توانند به تمامی مطالب آن هشتگ دسترسی پیدا کنند. این دسترسی به معنای این است که اگر بخواهید در شبکه‌ای مانند اینستاگرام تصاویر مربوط به یک موضوع خاص را دنبال کنید، کافی است در این شبکه وارد بخش جستجو شوید و با جستجوی هشتگ موردنظر خود در بخش جستجوی هشتگ به راحتی به آن تصاویر دسترسی پیدا کنید.

استفاده از هشتگ‌های اختصاصی نیز یکی از راه‌های بسیار موثر در زمینه استفاده از تعامل کاربران در امر بازاریابی کسب‌وکار آنلاین شما در شبکه‌های اجتماعی است. در هر کسب‌وکاری کاربران سایت ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارند که این اهمیت را می‌توان بدلیل پایداری کسب‌وکار تنها به واسطه کاربران در نظر گرفت و اگر کاربران نباشند تا از شما محصول یا خدماتی را تهیه کنند، کسب‌وکاری نیز وجود نخواهد داشت؛ همچنین اگر به دلایل مختلف کاربران خود را از دست بدهید، یک گام بسیار بزرگ به شکست کسب‌وکار خود نزدیک شده‌اید. با ایجاد کمپین‌ها و چالش‌های مختلف در صفحه اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی خود می‌توانید به راحتی از کاربران بخواهید تا پست مربوط به کسب‌وکار شما را در صفجه پروفایل خود منتشر کنند.

حال اگر این کاربران شما را بر روی تصاویر یا متن آن منشن کنند، کاربران دیگر نیز می‌توانند به صفحه شما دسترسی پیدا کنند! البته اگر چالش شما با یک تصویر مربوط به معرفی کسب‌وکار خود روبرو است، کافی است در گوشه‌ای از تصویر، هویت بصری خود را درج کنید و با اینکار سایر کاربران را به دنبال‌کردن خود توسط آنها دعوت کنید. امروزه یکی از روش‌های تبلیغاتی راه‌اندازی چالش‌هایی است که کاربران می‌توانند کاربران دیگر را به صفحه شما دعوت کنند و به روش‌های مختلف از آنها تقدیر و تشکر شود. این تشکر می‌تواند ارائه یک محصول به صورت رایگان یا با تخفیف ویژه باشد که در اینصورت کاربران رضایت بیشتری نسبت به کسب‌وکار شما پیدا می‌کنند و از خدمات یا محصولات شما به بهترین شکل ممکن استفاده خواهند کرد.

نتیجه‌گیری: استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران آن شبکه کمک می‌کند تا حتی اگر کاربران با برند تجاری شما آشنا نیستند، این شانس را داشته باشند که با پست‌های منتشر شده بر روی صفحات بیشتر آشنا شوند و آنها را مشاهده کنند. در این مقاله کاربری به بررسی چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های جتماعی مختلف نظیر توییتر و اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید از آنها بر روی پست‌های منتشرشده خود در حساب‌کاربری و تجاری خود استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *