تعداد زیادی از مردم دنیا در حال حاضر درآمد خود را از طریق اینترنت به دست می‌آورند. داستان‌های زیادی از انسان‌هایی وجود دارد که توانسته‌اند با استفاده از پتانسیل اینترنت به ثروت برسند. یوتیوب یکی از صدها راه برای رسیدن به درآمد است و اگر ایده ی خوبی داشته باشید، تلاش کنید و ثابت قدم باشید، شما هم می‌توانید با کمی شانس به پول خوبی روی این پلت‌فرم برسید.

آمار زیر یک نگاه کلی به درآمد یک یوتیوبر نسبت به بازدیدها از ویدیوهایش است:

  • گوگل ۶۸ درصد از درآمد تبلیغاتی که کسب می‌کند را به کاربر می‌دهد. پس اگر ۱۰۰ دلار درآمد از طریق پخش آگهی داشته باشد، ۶۸ دلار آن برای کاربر خواهد بود
  • به طور میانگین کانال‌های یوتیوبی به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدود ۱۸ دلار دریافت می‌کنند. البته این مبلغ می‌تواند تا ۳ یا حتی ۵ دلار هم تقلیل یابد
  • راهنمای شروع به کار و ساخت اولین کانال یوتیوبی

بگذارید با یک مثال این موضوع را بیشتر برسی کنیم: اگر شما روزانه ۵۰ هزار بازدید برای ویدیوهای خود داشته باشید، چیزی حدود ۷۱ تا ۱۱۸ دلار درآمد خواهید داشت که این مبلغ در ماه به بیش از ۲ تا ۳ هزار دلار خواهد رسید.

اما جواب سوال این که یوتیوبرها چقدر درآمد دارند، احتمالا در بیشتر مواقع بشود هیچ یا خیلی کم. چون رسیدن به این تعداد بازدید نیاز به ایده‌های نو و اجرای آن‌ها دارد. البته کاربران زیادی توانسته‌اند به درآمدی ثابت و درخور در یوتیوب دست پیدا کنند و البته چند نفری توانستند برندی معتبر شوند و درآمد زیادی کسب کنند.

چقدر طول می‌کشد تا در یوتیوب به درآمد برسید؟

خیلی بعید است که بعد از اولین ویدیو چیزی از یوتیوب عایدی داشته باشید اما در هر حال همه باید از جایی شروع کنند. PewDiePie در سال ۲۰۱۰  اولین ویدیوی خود را منتشر کرد و برای مدت‌ها به زبان سوئدی ویدیوهای مختلف درست می‌کرد. اما حالا به قدری معروف شده که ویدیوهایی در باب زندگی به عنوان یک سلبریتی می‌سازد. اما از نظر تئوری شما از همان اول می‌توانید برای ویدیوهای خود تبلیغ بگیرید اما نیاز است که به حداقل ۱۰۰۰ نفر دنبال کننده برسید تا تعداد بازدیدهای شما برای دریافت پول شمرده شود.

برای به دست آوردن پول نیاز به ترافیک و کاربران بیشتر خواهید داشت که برای این کار باید به ارائه کارهای خود در جاهای مختلف بپردازید. تعدادی از تبلیغ‌ها بر اساس بازدید هستند، اما تبلیغات‌های بهتری هم هستند که بر اساس کلیک کاربر روی آن‌ها محاسبه می‌شود. در مجموع برای درآمد داشتن روی یوتیوب، پارامترهای زیادی دخیل هستند و شما باید آن قدر کاربر جذب کنید تا در نهایت کارتان به اما واگر نکشد.

درآمد کانال‌های متوسط در یوتیوب

کانال‌های متوسط تمام درآمد خود را از طریق تبلیغات خود یوتیوب به دست نمی‌آورند. کسب و کارهای زیادی در کشورهای مختلف هستند که شما می‌توانید تبلیغات محصولات آن‌ها را روی کارهای خود ارائه کنید. اما کانال‌ها وقتی به۲۰ هزار کاربر می‌رسند، کم کم به فکر استفاده از سایت‌هایی همچون Patreon می‌افتند. سایت‌هایی که این اجازه را به کاربران می‌دهند تا به صاحب کانال پول اهدا کنند. گاهی هم صاحبان کانال‌ها، محتوایی مجزا برای آنان که هزینه پرداخت می‌کنند روی Patreon ارائه می‌کنند. برای مثال یک کانال که خبرهای فضایی را منتشر می‌کند، ۳۰ هزار کاربر دارد و در Patreon از آن‌ها مبلغ ۲ دلار حداقل طلب می‌کند. اگر تنها ۲ هزار نفر از کاربران آن این مبلغ را پرداخت کنند، ماهیانه ۴ هزار دلار برای صاحب کانال درآمدزایی خواهد شد.

در نهایت مسیرهای درآمد در یوتیوب بسیار گسترده است. مثلا حالا که یوتیوب تبلیغات چند گانه را اضافه کرده، اگر ویدیویی ۱۰ دقیقه‌ای یا طولانی‌تر بسازید، می‌توانید تعداد تبلیغات و در نهایت درآمد خود را چند برابر کنید.

موفقیت از یک میلیون کاربر آغاز می‌شود

وقتی یک میلیون کاربر جذب کردید، یعنی کانالی بسیار موفق دارید. در حال حاضر بیش از ۲ هزار کانال به این رقم رسیده‌اند که اکثرا درآمدی بسیار خوب دارند. البته مهم است که شما کماکان با یک میلیون کاربر نیز ویدیوهای جدید درست کنید، اما با یک حساب سرانگشتی  می‌توان درآمد بیش از ۲۰ هزار دلار تنها از طریق تبلیغات گوگل را برای این کانال‌ها متصور بود.

درآمد ابرقهرمانان یوتیوب

ارزشگذاری روی کانال‌های مختلف یوتیوب، ارقامی عجیب را نشان می‌دهد. گفته می‌شود PewDiePie ارزشی به اندازه ۷۸ میلیون دلار دارد. اما ۱۰ کانال پر درآمد از نگاه Forbes کدام‌ها هستند و چقدر درآمد سالانه دارند؟

  1. PewDiePie، ۱۲ میلیون دلار
  2. Smosh، ۸٫۵ میلیون دلار
  3. Fine Brothers ، ۸٫۵ میلیون دلار
  4. Lindsey Stirling ، ۶ میلیون دلار
  5. Rhett & Link ، ۴٫۵ میلیون دلار
  6. KSI ، ۴٫۵ میلیون دلار
  7. Michelle Phan ، ۳ میلیون دلار
  8. Lilly Singh ، ۲٫۵ میلیون دلار
  9. Roman Attwood ، ۲٫۵ میلیون دلار
  10. Rosanna Pansino ، ۲٫۵ میلیون دلار

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *