مدیریت اکانت‌های اینستاگرامی (مخصوصا پروفایل‌های کاری) آنقدر که فکر می‌کنید ساده نیست. شما باید نکات زیادی را رعایت کنید تا به بهترین نتیجه برسید و هم کاربران جدیدی جذب کنید، هم دنبال‌کننده‌های خود را از دست ندهید و در نهایت برند خود را نیز اعتبار ببخشید.

در ادامه ما 7 نکته درباره مدیریت بهتر اکانت‌های اینستاگرامی لیست کرده‌ایم که رعایتشان کمک‌های زیادی به شما خواهد کرد.

  1. بایو پروفایل را جذاب بنویسید

اولین چیزی که یک کاربر از پروفایل شما می‌بیند، بایو اکانت شماست. نوشتن یک بایو حرفه ای برای اینستاگرام ، تاثیر زیادی روی عملکرد بهتر اکانت شما خواهد داشت. اما تنها جذاب بودن مهم نیست، باید بایو اطلاعات کاملی از کسب و کار شما، لینک سایت یا شبکه اجتماعی دیگرتان و چیزهای دیگر را به موجز‌ترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار دهد.

  1. برنامه‌ی درستی برای انتشار محتوا داشته باشید

داشتن برنامه درست و منظم برای ارائه محتوا اهمیت زیادی دارد. این که حتما در طول هفته و در روزهای مشخص چند پست داشته باشید و همچنین محتوایی خاص را در اختیار کاربران قرار دهید. نباید عکس‌ها و فیلم‌هایی که می‌گذارید از همه چیز باشد و باید در عین منظم بودن، ربط به برندی که دارید داشته باشید.

  1. بین پست‌ها فاصله نگذارید

نباید بین پست گذاریتان فاصله بیفتد. این که یک بار هر روز چند پست بگذارید و بعد چند هفته پست نگذارید، ضربه بزرگی به اکانت شما وارد خواهد کرد.

  1. از هشتگ‌های درست استفاده کنید

هشتگ‌ها اهمیت زیادی در پست‌های شما دارند و حتما باید بتوانید از آن‌ها استفاده بهینه کنید. یکی از نکات مهمی که در زمینه‌ی مدیریت هشتگ‌ها باید رعایت کنید، اضافه کردن هشتگ‌هایی است که شما با برند خود می‌سازید. در کنار استفاده از هشتگ‌های مرتبت و پرطرفدار، حتما از این گونه هشتگ‌ها نیز استفاده کنید.

  1. رابطه با کاربران

به عنوان یک مدیر شبکه‌ی اجتماعی، حتما باید با کاربران اینستاگرام تعامل داشته باشید. کامنت‌ها را جواب دهید، کمپین‌های مختلف برگزار کنید و نظرسنجی‌های متنوع انجام دهید. استفاده از نظرات کاربران در پست‌های آینده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  1. لایو را فراموش نکنید

در حال حاضر، برگزار کردن لایو در اینستاگرام خیلی مهم است. با توجه به این که لایو بیشتر به چشم می‌آید، هم در آن می‌توانید مطالب مختلف را برای کاربران خود شرح دهید و بهتر دیده شوید و هم این که کاربران جدید جذب نمایید.

  1. آنالیز بازخوردها و کاربران

آنالیز اطلاعات مختلف، به شما کمک می‌کند تا محتوای مناسب برای رده سنی و جنسیت کاربران خود آماده کنید و آن‌ها را در ساعاتی که بیشترین بازدید را می‌خورد پست نمایید. البته شما اطلاعات خیلی بیشتری از آمار و ارقام به دست خواهید آورد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *