شاید iPhone X اپل مهم‌ترین گوشی جدید این شرکت از زمان عرضه اولین گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷ تاکنون باشد. اما با همه‌ی توجه‌ها و بررسی‌ها از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار دچار ایراداتی است. در این مقاله به ویژگی‌هایی که اپل باید با بروزرسانی و یا حذف بهبود ببخشد می‌پردازیم.

۸ ویژگی کاربردی آیفون که در اندروید وجود ندارد

سخت‌افزار

اپل قصد ندارد بخش سخت‌افزاری iPhone X را تغییری دهد در عوض برنامه بهبود هر آنچه که در آیفون x کار می‌کند یا نمی‌کند را در گوشی جدیدی که سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد، دارد. بنابراین به نظر می رسد تیم سازنده آیفون درصدد بهبود موارد زیر باشد.

۱- داشتن یک صفحه بزرگ‌تر

به نظر می‌رسد که اپل سال به سال ابعاد صفحه نمایش خود را بزرگ‌تر در نظر می‌گیرد. اولین آیفون دارای یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی بود. سه سال بعد، اولین گوشی ۴ اینچی اپل وارد بازار شد. تا سال ۲۰۱۴ که اپل اولین مدل iPhone Plus خود را با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی معرفی کرد. گرچه iPhone X دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی است اما با حذف قاب آن و با داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر باز هم از مدل پلاس کوچک‌تر است.

اپل از آیفون ایکس، ۸ و ۸ پلاس رونمایی کرد

۲- اصلاح بریدگی

مابین زمانی که اپل گوشی خود را در دسامبر معرفی و تا نوامبر عرضه کرد گفتگوهای زیادی در مورد طراحی بریدگی سنسور آن در بالای گوشی صورت گرفت. در حالی که حالا بیشتر کاربران با طراحی آن کنار آمده‌اند اما باز هم امکان اصلاح آن وجود دارد.

۳- شکستن شیشه‌ صفحه نمایش

اولین چیزی که در مورد اپل به چشم می آید قیمت بالای آن است. بنابراین مردم انتظار دارند مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنند اما متاسفانه این‌طور نیست. iPhone X اولین آیفون ساخته شده از شیشه است که آن را تبدیل به آسیب‌پذیر‌ترین آیفون تا کنون کرده است. بنابراین استفاده از این مدل بدون قاب محافظ به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

۴- رنگ‌های زیبا

یکی از تغییرات سخت‌افزاری پیشنهادی بالا بردن رنگ‌های آیفون و افزایش قدرت انتخاب است. گرچه iPhone X با ظاهر زرق و برق‌دار و دو رنگ خاکستری و نقره‌ای فوق‌العاده است اما امیدواریم در نهایت رنگ‌های بیشتری برای انتخاب در نظر گیرد.

نرم‌افزاری

۵- درصد از دست رفتن باتری

به لطف بریدگی سنسور که قبلا به آن اشاره کردیم، اپل مجبور شد درصد باتری را از صفحه اصلی گوشی حذف کند. در عوض یک آیکون باطری جای آن را گرفته که در عمل برای خواندن دشوار است. اگر می‌خواهید درصد عددی باتری را در iPhone X ببینید باید به پنل Control Center بروید.

امیدواریم اپل در آینده راهی برای تغییر نرم‌افزار آن در iOS 11.X پیدا کند. بهترین راه ممکن امکان انتخاب نوع نمایش عددی درصد باتری و یا نمایش آن با آیکون برای کاربر در صفحه اصلی است.

ویژگی‌های سیستم عامل جدید اپل ؛iOS 11

۶- تصویر زمینه‌های بیشتر

نمایشگر iPhone X شامل یک صفحه فوق‌العاده‌ی انعطاف‌پذیر Super Retina HD با شفافیت ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ در ۴۵۸ PPI است. همه چیز در این صفحه نمایش فوق‌العاده است. در همین راستا اپل چند تصویر زمینه جدید ارائه کرده است. متاسفانه اوایل پیدا کردن برنامه‌های شخص ثالث که این کار را انجام می‌دادند مشکل بود.

البته این شرکت همیشه در ساخت تصاویر پس‌زمینه برای دستگاه‌های خود عالی بوده و حالا با عرضه  iPhone X این نظر قوت گرفته است. امیدواریم که اپل در بروزرسانی‌های بعدی بر تعداد این تصاویر بیافزاید.

۷- انیموجی

iPhone X با دورین ۷مگاپیکسلی TrueDepth خود اجازه معرفی یک قفل‌گشای جدید به نام Face ID را به اپل داد.

بخش‌هایی از IOS 11 و امکانات آیفون ۸ لو رفت!

این ویژگی یک چاشنی مخفی برای محبوب‌ترین بخش گوشی یعنی Animoji یا همان ایموجی متحرک است. Animoji یک ویژگی جدید برای پیام‌های متنی اضافه کرده. با وجود اینکه هر کدام از این ۱۲ شخصیت‌ ایموجیِ متحرک منحصر به فرد هستند اما با محدودیت‌هایی روبرواند. اولا اپل باید یا خودش تعداد این شخصیت‌ها را افزایش دهد یا اجازه این کار را به برنامه‌های شخص ثالث بدهد. همچنین کلیپ‌های Animoji ضبط شده به ۱۰ ثانیه محدود هستند که به نظر کافی نمی‌رسد. با اینکه Animoji فوق‌العاده است اما جا برای بهبود آن وجود دارد.

iPhone X در آینده

کاستی‌های یاد شده در نظر کاربران تاثیری نداشته و شاید بهترین گوشی هوشمند که تاکنون ساخته شده اپل باشد که تا به حال عرضه شده است. با این همه باید تا معرفی آیفون بعدی برای اظهار نظر در مورد تغییرات احتمالی صبر کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *