استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف نیازمند شناخت کامل ترفندها و قابلیت‌های آن است. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا و ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است که شناخت قابلیت‌های آن منجر به لذت‌بخش شدن استفاده از آن می‌شود! برخی از افراد که به دنبال پیشرفت و توسعه کسب‌وکار خود با استفاده از اینستاگرام هستن و از آن در امر دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. بنابراین تمامی کاربران باید تمامی ترفندها و قابلیت‌های اینستاگرام را به طور کامل شناسایی کنند تا بتوانند از آن نهایت استفاده و لذت را ببرند.

ایجاد ارتباط با دوستان خود از طریق ابزار ارسال پیام به دیگران در اینستاگرام

ایجاد ارتباط میان کاربران یکی از مهم‌ترین مسائل و دلایلی است که کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. استفاده از ابزارهای ارتباط شبکه‌های ارتباطی مختلف باعث ایجاد ارتباط دوستانه یا کاری میان بسیاری از افراد می‌شود. البته گاهی کاربرد برخی از شبکه‌های اجتماعی مستقیما برای برقراری ارتباط و چت‌کردن با دیگران است اما گاهی کاربرد شبکه‌های اجتماعی متفاوت‌تر است و این قابلیت در آن تعبیه شده است. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اشتراک‌گذاری عکس و فیلم میان کاربران ابزار ایجاد ارتباط با کاربران دیگر را در خود تعبیه کرده است و به کاربران اجازه برقراری ارتباط با دیگر کاربران را می‌دهد. این ابزار در اینستاگرام با عنوان دایرکت (Direct) در دسترس است و می‌توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. جالب است بدانید اگر هر دو فردی که قصد ایجاد برقراری ارتباط داشته باشند، نیازی به تایید دریافت پیام از طرف فرد دریافت کننده نیست اما اگر یکی از طرفین دیگری را دنبال نکرده باشد، برای دریافت پیام باید آن را تایید کند و سپس بتواند به فرد ارسال‌کننده پیامی ارسال کند.

ارسال عکس و فیلم تنها برای یک کاربر از طریق دایرکت اینستاگرام

اینستاگرام شبکه‌ای است که اگر صفحه شما عمومی باشد، هر کاربری که به صفحه شما مراجعه کند به راحتی می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های پروفایل شما را مشاهده کند اما اگر صفحه شما خصوصی باشد، تنها کاربرانی که شما را دنبال کرده‌اند قادر به مشاهده شما خواهند بود. جالب است بدانید می‌توانید تنها برای یک یا چند کاربر عکس یا فیلمی را ارسال کنید به طوریکه کاربران دنبال‌کننده شما نتوانند آن را مشاهده کنند! برای این‌کار کافی است از طریق بخش دایرکت اینستاگرام کاربر موردنظر خود را انتخاب کنید و با کلیک بر روی آیکن عکس، فیلم یا عکس خود را ارسال کنید. همچنین جدیدا ابزار استوری به این بخش اضافه شده است ما ۵ روش پنهانی برای گرفتن عکس از استوری را به شما آموزش دادیم . می‌توانید تصاویر خود را تنها برای یکبار مشاهده برای کاربران موردنظر خود ارسال کنید. برای ارسال گروهی نیز کافی است در اینستاگرام یک گروه ایجاد کنید و پست موردنظر خود را تنها به آن کاربران ارسال کنید.

مدیریت هم‌زمان چند حساب کاربری در اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که در گذشته کاربران اینستاگرام با آن روبرو بودند، عدم توانایی اتصال هم‌زمان به صفحات اینستاگرام بود! بنابراین اگر فردی مدیریت دو صفحه را بر عهده داشت که یکی مربوط به کسب‌وکار خود و دیگری پروفایل شخصی فرد را تشکیل می‌داد، برای مدیریت آنها روزانه باید چندین بار از یک حساب خارج و وارد حساب دیگر خود می‌شد! این مشکلات تا چند وقت باعث دردسر برای کاربرانی که مدیریت چند صفحه را بر عهده داشتند می‌شد اما در بروزرسانی‌هایی که در سال‌های اخیر ارائه شد، این مشکل رفع شد. از آن پس مدیریت چندین صفحه به صورت هم‌زمان در اینستاگرام ممکن شد و سبب شد تا کاربران بتوانند علاوه بر صفحه شخصی‌ خود، صفحه تجاری مربوط به کسب‌وکار خود را نیز مدیریت کنند.

برای مدیریت هم‌زمان چند حساب کاربری در اینستاگرام کافی است وارد بخش تنظیمات اینستاگرام که از طریق بخش سه نقطه در صفحه پروفایل شما شوید؛ در این بخش گزینه‌ای به نام Add Account وجود دارد که می‌توانید حساب‌کاربری دیگری را اضافه کنید و در صفحه پروفایل خود با نگه‌داشتن دست خود بر روی عکس پروفایل در پایین سمت راست صفحه، صفحه موردنظر خود را جهت ورود به آن انتخاب کنید. این ابزار برای افرادی که از اینستاگرام برای رونق کسب‌وکار آنلاین خود استفاده می‌کردند بسیار موثر بود و توانست در زمان آنها صرفه‌جویی زیادی کند تا بتوانند پاسخ کاربران خود را در کمترین زمان ممکن بدهند.

کامنت‌های تعاملی کاربران در زیر پست‌های خود را حذف کنید!

یکی از قابلیت‌‌های بسیار مهمی که در اختیار کاربران اینستاگرام قرار دارد، قابلیت ارسال نظر برای ایجاد تعامل با کاربران دیگر در زیر پست‌های ارسالی آنها است. یکی از مشکلاتی که کاربران با آن روبرو هستند، کامنت‌های نامناسب و توهین‌آمیزی است که برخی از کاربران زیر پست‌های آنها ارسال می‌کنند! از طرفی در صفحات تجاری مرتبط با کسب‌وکار شما ممکن است افرادی پیدا شوند که کامنت‌های تبلیغاتی جهت معرفی کسب‌وکارخود ارسال می‌کنند که اینکار شاید از نظر شما شایسته صفحه تجاری شما نباشد! بنابراین اینستاگرام برای چنین کاربری ابزاری در نظر گرفته است تا بتوانند کامنت‌های نامناسب را حذف کنند. برای اینکار کافی است کامنت‌های موردنظر را در زیر پست خود انتخاب کنید و بر روی آیکن زباله‌دان کلیک کنید تا کامنت‌های انتخابی حذف شوند.

در این مقاله به بررسی برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن پرمخاطب اینستاگرام پرداختیم که کاربران زیادی در آن در حال تعامل با یکدیگر هستند؛ آشنایی به قابلیت‌ها و ترفندهای اینستاگرام پایه و اصول استفاده از آن است! در مقاله بعدی نیز ترفندهایی برای بهبود کار در اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید یک کاربر حرفه‌ای اینستاگرام باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *