تغییر آیکون برنامه‌ها در اندروید به سادگی انجام می‌شد اما در عین حال، راهی موثر در ایجاد تنوع بر روی دستگاهی است که ساعات زیادی همراه ما بوده و خیلی از کارها و ارتباطاتمان را با آن انجام می‌دهیم. در اندروید 12 اما تمام تنظیمات مربوط به تغییر آیکون‌ها حذف شده است.

پس یعنی نمی‌توان دیگر فرم آیکون‌ها را در اندروید جدید تغییر داد! اما شما می‌‌توانید با قابلیت Material You تغییراتی در ظاهر آیکون‌های موبایل خود ایجاد کنید.

Material You: امکان حداقلی برای شخصی‌سازی ظاهری

متاسفانه ما باید ابتدا با خبر بد مقاله را شروع کنیم. شما نمی‌توانید آیکون برنامه‌ها در اندروید 12 را به هر شکلی که دوست دارید تنظیم کنید. Material You گزینه‌هایی پیش پای شما می‌گذارد اما به هیچ وجه شبیه به لانچرهایی که ظاهر را به کلی عوض می‌کنند، نیست.

به صورت خلاصه اگر بگوییم، با استفاده از Material You می‌توانید، تغییراتی در رنگ‌بندی بعضی از بخش‌های سیستم انجام دهید. این قابلیت که به وسیله‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند، رنگ بندی تصویر پس زمینه‌ی شما را استخراج کرده و به صورت یک پالت رنگی، روی دیگر بخش‌ها اعمال می‌کند و تم‌های متفاوتی را می‌سازد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بعد از انتخاب این تم‌ها و استفاده از Material You، پالت رنگی گفته شده بر روی تمامی بخش‌های اندروید 12 به صورت خودکار اعمال می‌شود. هیچ امکانی برای تغییر فرم آیکون‌ها وجود ندارد، اما راهی وجود دارد که با حفظ لانچر اصلی، نمایش آن‌ها روی صفحه خانگی را تغییر دهید که در آخر این نوشته به آن اشاره کرده‌ایم.

بخش شخصی سازی اندروید 12 در منوی  Wallpaper & Style قرار گرفته است. در این منو بخشی وجود دارد به نام Themed icons که باید آن‌ را انتخاب کنید.

در این بخش شما می‌توانید، فرم آیکون‌ها تغییر دهید اما باز هم مشکلی وجود دارد. این تغییر آیکون‌ها، فقط بر روی برنامه‌های گوگل انجام می‌شود. در واقع قابلیت ذکر شده آنقدر محبوب نشد و توسعه دهندگان زحمت اضافه کردن آیکون‌های جدید برای برنامه‌هایشان در این بخش را به خود ندادند.

تمام قابلیت‌های شخصی سازی در اندروید 12 به این‌جا ختم می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌های جانبی که پایین‌تر به شما معرفی می‌کنیم، استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان تغییر کامل بر روی بخش‌های مختلف را می‌دهند.

برنامه‌هایی برای تغییر ظاهری آیکون برنامه‌ها در اندروید 12

برنامه‌های زیادی در این رابطه ارائه شده‌اند که بعضی‌هایشان حتی تغییرات اساسی در اندروید به وجود می‌آورند. با این حال دو تا از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها، Nova Launcher و X Icon Changer هستند که در ادامه نگاهی گذرا به آن‌ها خواهیم انداخت.

Nova Launcher

اگر به دنبال تغییر کامل در همه‌ی بخش‌های اندروید از جمله فرم آیکون‌ها هستید، به سراغ Nova Launcher بروید. در واقع این برنامه با استفاده از قابلیت‌هایی که دارد، حتی حس و حال استفاه از اندروید را برایتان تغییر می‌دهد، گویی با سیستم عاملی متفاوت در حال کار هستید.

Nova Launcher

بعد از نصب برنامه‌، برای تغییر فرم آیکون‌ها، به Nova Settings > Look & feel > Icon style بروید. از آن‌جا می‌توانید در فرم، رنگ و همه‌ی قسمت‌های آیکون، تغییراتی را اعمال کنید.

Nova Launcher

Nova Launcher به گونه‌ای طراحی شده که شما هیچ محدودیتی برای تغییر در آیکون‌ها نداشته باشید و بتوانید هر طور که می‌خواهید، آن‌ها را تغییر دهید. در واقع این لانچر به شکلی کار می‌کند که با یک بار استفاده، همیشه بعد از گرفتن یک گوشی جدید، احتمالا اول آن را نصب می‌کنید. البته تغییرات  Nova Launcher باعث می‌شود، بخشی از منابع دستگاه صرف تغییرات ظاهری شود، پس برای استفاده از آن، بهتر است این برنامه را روی گوشی‌های قوی نصب کنید.

Nova Launcher

X Icon Changer

اما اگر می‌خواهید، لانچر اصلی اندروید 12 را حفظ کنید و تنها به فکر تغییر در آیکون‌ها هستید، بهتر است X Icon Changer را نصب کنید. این برنامه‌ بازی‌ گسترده‌ای از آیکون‌های مختلف را برای تغییر ظاهر آیکون برنامه‌های مختلف روی اندروید 12 پیش پای شما می‌گذارد. X Icon Changer در واقع به این صورت کار می‌کند که برای هر برنامه که مد نظر دارید، یک ویجت صفحه خانگی درست کرده و آیکون مورد نظرتان را روی آن ویجت می‌گذارد.

X Icon Changer

حتی این امکان وجود دارد که شما آیکون خود را ساخته یا به گالری برنامه اضافه کنید و سپس روی برنامه‌ای خاص، اعمال نمایید.

X Icon Changer

خوشبختانه شما در نسخه رایگان برنامه، می‌توانید از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنید، اما به اجبار باید تبلیغات برنامه را چند بار تماشا کنید. اگر بخواهید این تبلیغات را حذف کنید، باید از پرداخت درون برنامه‌ای، نسخه پولی آن را تهیه نمایید.

X Icon Changer

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *