اسنپ‌چت در اصل برای این درست شده بود تا کاربران عکس‌ها، ویدیوها و پیغام‌های خود را برای یکدیگر ارسال کنند و آن پیغام‌ها بعد از مدتی پاک شوند. اما با رشد این شبکه‌ی اجتماعی، حالا کاربران قادر خواهند بود تا پیغام‌هایی که برایشان ارسال کرده‌اید را ذخیره کنند.

البته خیلی از کاربران اسنپ چت خیلی با این قابلیت موافق نیستند و دوست دارند تمامی پیغام‌های سیو شده‌ی خود را پاک کنند. متاسفانه این قابلیت برای کاربران در نظر گرفته نشده که بتوانند یک جا تمامی پیغام‌های خود در اسنپ چت را حذف نمایند و هیچ تنظیمات، افزونه یا برنامه‌ی دیگری نیز برای این کار نیست.

اما در هر حال شما این امکان را دارید که پیغام‌های خود را به صورت دستی پاک کنید. بیایید با هم نگاهی به روند کار بندازیم.

چطور پیغام‌های سیو شده‌ی اسنپ چت را پاک کنیم

اگر چه این اجازه به شما داده نشده تا همه‌ی پیغام‌ها را به صورت یکجا پاک کنید، اما می‌توانید آن‌ها را به صورت دستی حذف نمایید.

اگر هنوز نمی‌دانید که چطور باید پیغامی را حذف کنید، کافی است روی آن لمس طولانی نمایید تا انتخاب‌هایی برایتان به نمایش در بیاید که شما باید روی Save in Chat بزنید. وقتی پس زمینه پیغام طوسی شد، یعنی ذخیره شده است.

در آوردن پیغام از لیست سیو شده‌ها نیز به همین اندازه سهل است. کافی است روی آن لمس طولانی کنید تا پس زمینه‌ی آن به رنگ طبیعی برگردد. با توجه به زمانی که از ارسال پیغام گذشته، وقتی دوباره به اسنپ چت ورود کنید، پیغام مورد نظر به صورت خودکار پاک شده است.

اما بعضی اوقات شما دوباره بر می‌گردید و می‌بینید که پیغام شما، هنوز سر جایش هست، چرا؟

همیشه گفتگوها دو طرف دارد، یکی شما و یکی شخصی که دارید با آن به گفتگو می‌پردازید و اگر او پیغام مورد نظر را سیو کرد باشد، آن وقت پیغام پاک نخواهد شد و تنها راه حل برای این که همیشه از دستش خلاص شوید این است که او هم آن را پاک کند.

چطور یک گفتگو را به صورت کامل از اسنپ چت پاک کنیم

اگر حوصله پاک کردن یک به یک پیغام‌ها را ندارید، می‌توانید کل گفتگوی خود با یک نفر را پاک کنید. البته این را باید در نظر داشته باشید که پاک کردن گفتگو، پیغام‌های ذخیره شده را حذف نخواهد کرد، اما شما با پاک کردن آن می‌توانید خیلی سریع‌تر به آن‌ها دسترسی داشته و پیغام‌های مورد نظر را نیز دستی حذف کنید. برای این کار باید به Settings بروید و در بخش Privacy روی Clear Conversation لمس کنید.

لیستی از گفتگوهای شما نمایش داده خواهد شد که باید روی X جلوی اسم هر کدام که می‌خواهید حذفشان کنید، لمس نمایید.

حالا با زدن گزینه‌ی Clear، تایید کنید که می‌خواهید گفتگو حذف شود.

حالا اگر یک بار اسنپ چت را ببندید و دوباره باز کنید، می‌بینید که گفتگوی مورد نظر در لیست شما نیست.

آیا بستن همیشگی اکانت باعث می‌شود تا پیغام‌های ارسال شده پاک شوند؟

بله! اگر شما اکانت خود را به صورت کامل پاک کنید، پیغام‌ها برای شما پاک می‌شوند اما متاسفانه برای کاربری که پیغام‌های شما را ذخیره کرده خیر. اما نکته خوب این است که دیگر اسم پروفایل یا عکسی وجود نخواهد داشت و فقط یک پیغام بی و نام و نشان در اسنپ چت کاربر مورد نظر است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *