این روزها مردم زمان زیادی را صرف جستجو در شبکه های اجتماعی می کنند. یکی از این شبکه‌ها که چند سالی است سر و صدای زیادی به پا کرده، تیک‌تاک است که به محبوبیت زیادی بین جوانان دست یافته و طرفداران بسیاری دارد. با اینکه برخی کشورها یا دولت‌ها فعالیت در این شبکه را برای مردم ممنوع اعلام می‌کنند، باز هم هر روز شاهد رشد و ترندهای تیک‌تاک هستیم. در این متن می‌خواهیم تعدادی از ترندهای سال ۲۰۲۲ را برای شما بازگو کنیم.

کاربران و اینفلوئنسرهای تیک تاک

با وجود بیش از یک میلیارد کاربر فعال تیک‌تاک، در سال گذشته دانلود و کاربرد آن بیشتر از شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام و وی‌چت بوده است که اغلب آنها، افراد جوان هستند. همچنین با افزایش تعداد کاربران این شبکه، تعداد اینفلوئنسرهای فعال آن هم بیشتر شده است و روز به روز طیف وسیع‌تری از افراد را به خود جذب می‌کند. الگورتیم هوشمند تیک تاک هم در اثربخشی و بازدهی رشد آنها تأثیرات قابل توجهی داشته و فعالیتشان در حوزه‌های مختلف کاری گسترش پیدا کرده است.

رشد ترند تیک تاک و محبوبیت آن

برچسب در خانه بمانیم، در دوران کرونا باعث ایده و ابتکارات مختلفی در این عرصه شد که باعث تغییر روند ترند تیک تاک هم شد. در حالی که مردم به ‌دنبال راهی برای سرگرمی خود در خانه بودند، شروع به ویدیوهایی با مضامین جدید و مبتکرانه کردند. به طور مثال، تعدادی از کاربران ویدیوهایی با موضوع تناسب اندام در خانه ساختند که به سلامت جسم و روح افراد کمک زیادی کرد و روز به روز محبوب‌تر شد. علاوه بر این، حضور افراد مشهور نیز نقش بسزایی در حفظ محبوبیت این شبکه داشت. حال ترند‌های تیک تاک در سال ۲۰۲۲نشان می‌دهد که مردم در حال گسترش زندگی خود بر پایه‌های این پلتفرم هستند.

ترند تیک تاک در سال ۲۰۲۲

محبوبیت تیک تاک هر روز بیشتر می‌شود. اما ترند تیک تاک دایما در حال تغییر است و به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شبکه‌های تبلیغاتی مطرح می‌شود. به همین دلیل در سال پیش رو رشد بیشتری خواهد داشت. این موضوع برای برندها و مدیران کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. در واقع سطح تعامل بالای این شبکه‌ یکی از دلایل اصلی ترند تیک تاک در سال ۲۰۲۲ می‌باشد. تیک تاک با تشویق محتوای اپیزودیک باعث شده تا نسل جدید به راحتی آن را با تلویزیون جایگزین کنند. به طوری که ویدیوهای کوتاه یک دقیقه‌ای بینندگان زیادی دارد. هرچند امروز ساخت رایج‌ترین و محبوب‌ترین ویدیوها به پانزده ثانیه رسیده است و برندها و اینفلوئنسرها به راحتی با با تولید محتوای اپیزودیک می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند. به این صورت که اگر مخاطبان خود را با اولین اپیزود یا قسمت از مجموعه ویدیوهای خود درگیر و کنجکاو کنید، آنها بخش‌های بعدی برنامه شما را دنبال خواهند کرد. شما با تقسیم محتوای خود به قطعات کوچکتر پانزده ثانیه‌ای راحت‌تر آنها را به خود جذب می‌کنید. چرا که امروز افراد حوصله و وقت کمتری نسبت به گذشته دارند و ویدیوهای کوتاه و خلاقانه زودتر جذبشان می‌کند.حتی بیشتر ترندهای موسیقی در تیک تاک نیز از محتواهای ۱۵ ثانیه‌ای استفاده می‌کنند.

با این حال در سال جدید تیک تاک امکان آپلود محتواهای سه دقیقه‌ای را هم به کاربران می‌دهد. چنین امکانی به سازندگان محتوا انعطاف‌پذیری بیشتری برای جذب بینندگان می‌دهد. این موضوع شاید فکر رقابت را در سر شبکه‌های اجتماعی بپروراند. چرا که یوتیوب به کاربران خود اجازه می‌دهد تا ویدیوهای خود را با حجم حداکثر ۱۲۸ گیگابایت و مدت زمان دوازده ساعت نیز آپلود کنند.

یکی دیگر از نکات مهم و پر اهمیت، تولید محتوای تازه و مداوم است که چالش زیادی را برای برندها به همراه می‌آورد. محتوای تولید شده UGC توسط کاربران یا همان User Generated Content برندهای مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی به موفقیت رسانده است. این در مورد تیک تاک به معنای تولید محتوای ویدیویی برای خریداران یک محصول یا سبک محسوب می‌شود.

 

در نتیجه انتظار می‌رود با تغییرات ترند تیک تاک در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش فعالیت‌های مارکتینگ و بازاریابی در این رسانه باشیم. افزایش اینفلوئنسرها به ترندها، هشتگ‌ها و میم‌ها کمک می‌کند و شرکت‌ها و برندهای زیادی از آنها برای توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنند. با این وجود، در سال جاری شاهد رشد چشمگیر هشتگ چالش‌های جدید و میم‌ها در تیک تاک نیز خواهیم بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *