در مقاله‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، نکاتی را در مورد وصل کردن چند دستگاه صوتی به وسیله‌ی بلوتوث ذکر می‌کنیم تا به راحتی بتوانید از این قابلیت ویندوز استفاده کنید. پس در ادامه همراه ما باشید:

نیاز به دستگاه ویندوزی با بلوتوث نسخه 5 یا بالاتر

قبل از این که به سراغ اتصال چند دستگاه و آموزش مربوط به این موضوع برویم، ابتدا باید ببینیم که دستگاه ما، از اتصال چند دستگاه با بلوتوث پشتیبانی می‌کند یا نه! برای این کار شما نیاز به بلوتوث نسخه 5 یا بالاتر دارید و اگر مطمئن نیستید که نسخه بلوتوث دستگاه شما چیست، می‌توانید از مسیر زیر، خیلی راحت این موضوع را بررسی کنید.

  • کلیدهای ویندوز + X را فشار داده تا پنجره‌ی Device Manager برایتان باز شود. البته شما می‌توانید با تایپ Device Manager در منو استارت نیز آن‌ را باز کنید.
  • روی Bluetooth دبل کلیک کنید تا پنجره‌ی تنظیمات آن باز شود.
  • در برگه‌ی دوم به نام Advance در مقابل LMP که در زیر به شما نشان داده‌ایم، ورژن بلوتوث شما مشخص شده است.
  • نکاتی برای حل مشکل System Restore ویندوز

اگر جلوی LMP عدد 9 نوشته شده باشد، یعنی دستگاهتان دارای بلوتوث نسخه 5 است و اگر این عدد مثل نمونه بالا،مقدار پایین‌تر باشد، یعنی این که دستگاه شما دارای نسخه قدیمی‌تر بلوتوث است. که در این صورت، شما امکان برقراری همزمان چند دستگاه صوتی بلوتوث را ندارید و مسیری که در ادامه توضیح خواهیم داد، به شما کمکی نمی‌کند.

استفاده از اپلیکیشن سازنده دستگاه

وصل کردن چند هدفون کابلی به ویندوز، خیلی راحت است. کافی‌ست یکی از سیم‌های رابط به نام اسپلیتر یا همان جداکننده تهیه کنید تا در نهایت، بتوانید چند هدفون را به صورت همزمان به دستگاه متصل کنید. اما این موضوع برای دستگاه‌های بلوتوثی آن‌قدرها ساده نخواهد بود. با این حال، اولین روشی که باید برای انجام این کار استفاده کنید، نرم‌افزار خود شرکت سازنده خواهد بود.

بعضی از سازنده‌های اسپیکر مثل BOSE، برنامه‌هایی برای اتصال ارائه می‌کنند که در خود آن‌ها، امکان اتصال چند گانه لحاظ شده است. البته همه‌ی شرکت‌ها دارای چنین امکانی در برنامه‌های خود نیستند و تازه اگر هم باشند، آنها را حتما به صورت عمومی برای گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کنند.

استفاده از دستگاه‌های بلوتوثی که امکان همگام شدن با هم را دارند

اگر از دستگاه‌هایی استفاده کنید که امکان همگام شدن یا همان جفت شدن با هم را داشته باشند، خیلی راحت می‌توانید چند دستگاه بلوتوثی را با هم به ویندوز وصل کنید. البته عموما این موضوع در مورد دستگاه‌هایی که از یک برند ساخته می‌شوند یا یک مدل هستند، امکان پذیر خواهد بود. برای این که بفهمید همچین کاربردی در آن‌ها گنجانده شده، باید به سراغ مشخصات دستگاه در اینترنت بروید.

اگر امکان جفت کردن آن‌ها وجود دارد، می‌توانید از مسیر زیر، به صورت توامان از آن‌ها روی ویندوز استفاده کنید:

  • به مسیر استارت منو، سپس PC Serrings رفته و از بخش Devices روی گزینه‌ی Bluetooth & other devices بزنید.
  • بلوتوث را روشن کنید و سپس روی اولین اسپیکر که در لیست دستگاه‌های اطراف شما نمایش داده می‌شود، کلیک کنید.
  • اسکرین ریکورد رایگان روی ویندوز 11

حالا باید روی Add Bluetooth or other device‌ در سیستم عامل ویندوز بزنید و Bluetooth را انتخاب نمایید. دستگاه شما شروع به پیدا کردن دستگاه بلوتوثی دیگر می‌کند. در این‌جا شما باید دستگاه دیگری که می‌خواهید را در لیست پیدا کرده و روی آن کلیک کنید و سپس مسیر مشخص شده را طی کنید تا همگام سازی انجام شود. سپس برای دستگاه دیگر نیز درست همین مسیر را طی کنید تا بتوانید از هر دو دستگاه بلوتوث یک جا استفاده کنید.

تنظیمات دستگاه‌های بلوتوثی

حالا اگر دستگاه شما از بلوتوث نسخه 5 به بالا بهره می‌برد و این مراحل را به درستی رفتید اما هنوز مشکلتان حل نشد باید چه کار کنید؟ در این موقع، بهترین کار این است که نگاهی به تنظیمات دستگاه‌های بلوتوثی خود بندازید. برای این کار Control Panel را در منو استارت جستجو و اجرا کنید.  سپس از منو کرکره‌ای  View by، گزینه‌ی  Large icons را انتخاب نمایید. در نهایت به منو Sound بروید.

در پنجره‌ی بعدی روی برگه Recording بزنید و مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید:

  • روی یکی از گزینه‌های Bluetooth devices کلیک راست کرده و روی Properties بزنید.
  • به برگه Listen بروید.
  • تیک گزینه‌ی Listen to this device را بزنید.
  • سپس منو Playback through this device را باز کرده و یکی از دستگاه‌های خود را انتخاب نمایید.
  • ابتدا روی Apply و سپس OK بزنید و دستگاه خود را ریست کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.
  • حذف اطلاعات شخصی از متادیتا در ویندوز 11

اگر مراحل همگام سازی را درست پیش رفته باشید، با این کار، حتما مشکل اجرای فایل‌ها نیز حل خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *