داشتن اسم فامیلی که تقریبا هیچ کس نتواند آن را به درستی ادا کند، یکی از اعصاب‌ خورد کن ترین چیزهاست. همیشه مجبورید برای اولین بار یا حتی چندمین بار تلفظ اسمتان را برای بقیه توضیح دهید. مخصوصا اسم‌های شرقی ما که برای غربی‌ها بعضا بسیار سخت است.

خوشبختانه در LinkedIn امکان جالبی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا تلفظ درست را به صورت صوتی در کنار اسمشان در پروفایل قرار دهند. برای این کار هم کافی است خودتان تلفظ اسمتان را با میکروفون گوشی ضبط کرده و در جای درستش قرار دهید تا در پروفایل قرار بگیرد.

البته این کار تنها برای آیفون، آیپد و دستگاه‌ها اندرویدی ممکن است. شما در نسخه دسکتاپ می‌توانید اسامی را بشنوید، اما امکان ضبط اسم خودتان را ندارید.

خب برای شروع برنامه LinkedIn را باز کنید و به صفحه پروفایل خود بروید. در کنار عکس پروفایلتان یک آیکون وجود دارد با سه خط، روی آن لمس کنید.

سپس در زیر اسم خود در بالای صفحه، روی لینک View Profile لمس کنید.

حالا صفحه کامل پروفایل خود را مشاهده می‌کنید. ما به صورت پله پله می‌گوییم تا آن‌ها که خیلی وارد نیستند نیز بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند. در این مرحله روی آیکون مداد یا همان ویرایش لمس کنید تا به ویرایش پروفایل بروید.

درست در زیر جایی که اسم و فامیل شما درج شده، لینکی به عنوان Add Name Pronunciation  خواهید دید که باید آن را انتخاب کنید.

وقتی برای اولین بار این کار را انجام می‌دهید و اگر در گذشته به LinkedIn دسترسی نداده باشید، این برنامه از شما می‌خواهد تا اجازه‌ی دسترسی به میکروفون را بدهید. با زدن روی OK این کار انجام می‌شود.

حالا کافی است روی آیکون میکروفون را لمس کرده و نگه دارید و اسم خود را ضبط کنید. شما تنها 10 ثانیه برای این کار زمان دارید. بهتر است در یک جای آرام با کمی فاصله از میکروفون این کار را انجام دهید، البته خود LinkedIn تا جای ممکن صدای اطراف را برای شما محدود می‌کند، با این حال بهتر است این کار را در سکوت انجام دهید.

وقتی کارتان تمام شد یک بار روی آیکون پلی لمس کنید و صدای خود را بشنوید. اگر از نتیجه کار راضی نبودید روی Retake زده و از اول ضبط کنید و اگر راضی بودید، Apply را بزنید تا کار به اتمام برسد.

در آخر شما می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی تلفظ اسم شما را ببینند. همانطور که در عکس زیر می‌بینید، به صورت پیش فرض همه قادر به شنیدن آن هستند و اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید، کافی است روی Visible To لمس کنید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا تنها کانکشن‌های درجه یک تلفظ اسم شما را بشنوند یا همه بتوانند. تنها همین دو حالت برای انتخاب وجود دارد.

در نهایت روی Save را لمس کنید تا کار به اتمام برسد.

حالا اگر به صفحه پروفایل خود برگردید، می‌بینید که آیکون بلندگو کنار اسم شما درج شده و با لمس آن می‌توانید تلفظ اسمتان را بشنوید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *