شاید عنوان این مطلب برایتان جالب باشد و این سوال برایتان پیش بیاید که مگر امکان دارد که با اولین پست در اینستاگرام محصول یا خدمات خود را بفروشیم؟ برای آن که به این سوال پاسخ دهیم، باید ابتدا ببینیم که چگونه باید روی صفحه اینستاگرام کار کرد تا این اتفاق بیفتد. گاهی اوقات با اولین پست چندین مشتری پیدا می‌کنید اما گاهی اوقات چندین ماه روی صفحه اینستاگرام فعالیت می‌کنید اما مشتری ندارید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه روی صفحه اینستاگرام خود کار کنیم که با فروش خود را با اولین پست آغاز کنیم.

فروش با پست اول اینستاگرام امکان‌پذیر است؟

فروش در اینستاگرام شاید به سابقه فعالیت صفحه شما بستگی داشته باشد اما اولین فروش هیچ ارتباطی به آن ندارد! شاید باورش کمی سخت باشد اما صفحاتی در اینستاگرام وجود دارند که پس از انتشار اولین پست، برای محصول یا خدمات آن‌ها مشتری پیدا شده است. گاهی اوقات کاربران فکر می‌کنند که هر چقدر فعالیت بیشتر باشد، فروش بیشتری خواهند داشت اما حقیقت این است که فعالیت زیاد خیلی کارایی ندارد، بلکه فعالیت شما باید هوشمندانه باشد. اگر فعالیت شما درست باشد، با فعالیت کمتر می‌توانید فروش بیشتری را تجربه کنید و فعالیت بیشتر می‌تواند به رشد میزان فروش شما کمک کند.

برای آن که راحت‌تر با این موضوع کنار بیایید، اجازه بدهید یک مثال را برای شما بررسی کنیم. فرض کنید یک صفحه تازه تاسیس در اینستاگرام راه‌اندازی شده است که در زمینه یک محصول خاص فعالیت می‌کند! این صفحه اولین پست خود را که در زمینه کاری خود، تولید کرده و در اسلاید پایانی، محصول خود را معرفی می‌کند. همچنین برای آن که بتواند مخاطبان هدف خود را جذب کند، از هشتگ‌های مرتبط با آن استفاده می‌کند. در این صورت مخاطب او را پیدا کرده و وارد پست می‌شود. حال اگر پست به قدری جذاب و کاربردی باشد که آن فرد خوشش بیاید، در صورت نیاز به محصول آن را هم از شما خریداری می‌کند.

راهنمای فروش در اینستاگرام از همان ابتدای کار

اگر شما هم می‌خواهید یک صفحه اینستاگرام راه‌اندازی کنید که با همان پست اول فروش شما آغاز شود، باید چند مرحله را طی کنید. ما در این بخش از مقاله این موضوع را در قالب 4 مرحله توضیح می‌دهیم تا بتوانید نقشه کلی را داشته باشید و بر اساس حوزه فعالیت خود، این کارها را انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

  1. آماده کردن صفحه برای شروع فعالیت

اولین قدم برای آن که بتوانید با یک پست، محصولات خود را بفروشید این است که ابتدا صفحه خود را آماده‌سازی کنید! هنگامی که کاربر وارد یک صفحه اینستاگرامی می‌شود، نمای کلی آن را مشاهده می‌کند. در واقع ابتدا نام کاربری، نام، توضیحات بایو، لینک و هر چیزی که در صفحه پروفایل شما وجود دارد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین اولین قدم برای آن که بتوانید اعتماد و نظر کاربران را جلب کنید، این است که بخش‌های مهم صفحه خود را آماده‌سازی کنید. جلب اعتماد در اینستاگرام کار ساده‌ای نیست اما اگر بتوانید توضیحات بایو را به خوبی بنویسید، تا حد زیادی می‌توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید.

پس از آن، کاربران به دنبال ظاهر صفحه شما هستند! شاید شما هم صفحاتی را در اینستاگرام دیده باشید که از یک قالب محتوای خاص استفاده می‌کنند. در این صورت نظر کاربران به خوبی جلب می‌شود و برای دیدن بخش‌های دیگر صفحه شما تشویق می‌شوند! بنابراین انتخاب یک قالب کلی زیبا برای صفحه اینستاگرام خود را فراموش نکنید. حتی می‌توانید یک رنگ سازمانی برای پست‌ها و هایلایت‌های خود انتخاب کنید. کاور هایلایت هم هر چقدر زیباتر و جذاب‌تر باشد، شانس آن که توسط کاربران دیده شود را بیشتر خواهد داشت.

  1. تولید محتوای حرفه‌ای و مرتبط با صفحه

پس از آن که صفحه اینستاگرام خود را برای کاربران آماده کردید، اکنون زمان آن می‌رسد که محتوای جذاب و حرفه‌ای تولید کنید. کاربران به محتوای صفحات اهمیت زیادی می‌دهند؛ زیرا در نهایت محتوای صفحه است که به درد کاربران می‌خورد و سایر بخش‌های آن شاید در نگاه اولی و گاهی هم در مواقع ضروری مثل نیاز به اطلاعات تماس شما برای کاربران کاربردی است. قرار است که شما با اولین پست خود بفروشید! بنابراین اولین پست شما باید در حوزه کاری بوده و آن قدر کاربردی باشد که کاربران به آن علاقه پیدا کنند.

برای آن که به کاربران بگویید محصول مرتبط با پست هم دارید که ممکن است به درد آن‌ها بخورد، یک پست چند اسلایدی تهیه کنید. بعد از آن که در چندین اسلاید اطلاعات مفید به کاربران ارائه کردید، در اسلاید آخر محصول موردنظر خود را به همراه مزایای استفاده از آن بیان کنید. شما باید به کاربران بگویید که این محصول چرا به درد آن‌ها می‌خورد تا تشویق به خرید شوند. همچنین راه خرید آن را هم به کاربران بگویید؛ مگر اگر سایت دارید، آدرس سایت را به کاربران بدهید تا وارد سایت شده و خرید خود را تکمیل کنند.

  1. معرفی محصول در استوری

بیشترین بخش اینستاگرام که استفاده می‌کنید، چه بخشی است؟ قطعاً استوری. بنابراین استوری بخش مهمی از اینستاگرام است که کاربران با آن تعامل زیادی دارند. برای آن که بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید، محصول را در استوری معرفی کنید. البته نباید استوری شما همیشه تبلیغاتی باشد! زیرا در این صورت کاربر حس می‌کند یک صفحه تبلیغات را دنبال می‌کند که هیچ محتوای ارزشمندی ارائه نمی‌کند.

در نهایت هم شما را آنفالو می‌کند و کاربری که شانس تبدیل شدن به مشتری را داشت، از دست خواهید داد. اگر نمی‌خواهید این اتفاق رخ بدهد، اطلاعات ارزشمند در استوری ارائه کنید. البته گاهی اوقات شما یک فروشگاه اینترنتی هستید که در این صورت باید محصولات جذاب با تخفیف ویژه ارائه کنید تا فروش شما بیشتر باشد. کاربران همیشه به تخفیف‌ها علاقه دارند و محصولاتی که دارای تخفیف هستند را خریداری می‌کنند.

اکنون صفحه اینستاگرام شما آماده شده است و یک پست جذاب طراحی کرده‌اید! حال کاربران شما را از کجا پیدا کنند؟ اگر بخواهید به صورت ارگانیک کاربر جذب کنید، در این صورت زمان زیادی لازم است و رقیبان شما به سرعت سبقت می‌گیرند. تبلیغات راه‌کاری است که به شما کمک می‌کند تا رشد فالوورهای خود را یک شبه انجام دهید. برای تبلیغات کافی است صفحه مرتبط با حوزه کاری شما که تبلیغ منتشر می‌کنند را پیدا کنید. در این صورت با استفاده از یک بنر تبلیغاتی جذاب و ارائه محتوای تشویق‌کننده برای دنبال کردنتان، می‌توانید فالوورهای زیادی جذب کنید.

البته گاهی اوقات کاربران یک اشتباه بسیار مهم انجام می‌دهند! آن هم این است که پس از جذب فالوور، فکر می‌کنند که کار تمام شده است. در حالی که شما باید اعتماد فالوورهای خود را جلب کنید و با ارائه محتوای ارزشمند در بخش پست و استوری، آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید. شک نکنید مشتریانی که از شما محتوای ارزشمند رایگان دریافت می‌کنند، علاقه بسیار زیادی برای خرید محصولات یا خدمات شما هم خواهند داشت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *