خیلی از تولیدکنندگان محتوا بر روی اینستاگرام با این سوال مواجه هستند که چند بار در هفته باید پست بگذارند؟ البته این سوال برای شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز صدق می‌کند اما ما فعلا بر اساس آماری که به واسطه‌ی آنالیز 81 میلیون پست انجام شده، قصد داریم به جواب آن روی اینستاگرام برسیم.

در هفته باید چند بار باید پست بگذارید؟

بر اساس برآورد آنالیزهایی که صورت گرفته، هر چه پست‌های شما در طول هفته بیشتر باشد، بازخورد بهتری نیز دریافت می کند و بیشتر مورد توجه الگوریتم‌های اینستاگرام قرار می‌گیرید. در واقع تعداد پست‌های مفید بیشتر، تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌های و سیوها را بیشتر کرده و در نهایت به نفع شما خواهد بود. اما این تعداد پست‌ها نباید خیلی زیاد باشد که دنبال کننده‌ها را پس بزند. در زیر تعداد پست‌هایی که بهترین عملکرد را برای صفحه‌های مختلف دارند، ذکر کرده‌ایم:

  • اکانت‌هایی که زیر هزار دنبال کننده دارند: 14 پست در هفته
  • اکانت‌هایی که از هزار تا 250 هزار دنبال کننده دارند: 14 تا 20 پست در هفته
  • اکانت‌های بالای 250 هزار دنبال کننده: یک پست در هفته هم عملکرد خوبی خواهد داشت
  • بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

مقدار Reach از اهمیت خیلی بالایی برای برند شما در اینستاگرام برخوردار است و شما همیشه باید به این مقدار توجه کنید. در ادامه باید میزان مشارکت کاربران را نیز نسبت به Reach در نظر بگیرید تا ببینید محتوایی که می‌سازید، مناسب کاربرانی که پست‌های شما را نگاه می‌کنند، هست یا خیر.

در حالت ایده‌آل شما حتما می‌خواهید که میزان مشارکت و Reach برای هر پست شما بهترین عملکرد را داشته باشد، اما حتی اگر به صورت متناوب نیز این اتفاق بیفتد، باز هم خوب است. به همین دلیل نباید تا پیشرفت و رسیدن به عدد 250 هزار، به پست‌های کم اکتفا کنید.

چطور تعداد دنبال کننده در کنار پست گذاری بدون وقفه روی عملکرد شما تاثیر می‌گذارد؟

وقتی به آمار Reach و مشارکت کاربران به صورت کلی نگاه می‌کنید، نتایج جالب است اما وقتی به جزییات آنالیز دقت کنید، نتایج از آن چه فکر می‌کنید جالب‌تر هم خواهد شد.

برای اکانت‌هایی که کم‌تر از هزار دنبال کننده دارند، آمارها نشان می‌‌دهد که هر چه پست بیشتری گذاشته شود، بهتر است. پست‌گذاری باید بدون وقفه بوده و برای مثال یک روز دو پست نگذارید و سپس برای چند روز پستی منتشر نکنید. برای مثال رشد مشارکت از بین 14 پست تا 20 پست 4.9 درصد بهتر خواهد بود که عددی قابل توجه است.

این بدین خاطر است که اکانت‌های کوچک بازه‌ی گسترده‌ای از کاربران را ندارند و به جذب کاربر جدید وابسته هستند. به همین دلیل در اکانت‌های بین هزار تا 250 هزار دنبال کننده آمارها متفاوت است و تعداد پست‌های بیشتر باعث بهتر دیده شدن می‌شود اما در نهایت اگر خیلی پست گذاری کنید، از مشارکت کاربران کاسته می‌شود.

در نهایت طبق آمارها، مشخص شده که هر اکانتی که تعداد پست‌های بیشتری در هفته بگذارد، رشد بهتری نیز خواهد داشت. البته صحبت ما پست‌های خیلی زیاد به شکل نامتعارف و بدون محتوای لازم نیست، بلکه در مورد پست‌هایی مناسب صحبت می‌کنیم که بتواند کاربران را راضی کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *