اگر در مورد مدیریت اکانت اینستاگرامی خود جدی هستید و می‌خواهید آن را رشد داده و دنبال کننده‌های بیشتری جذب کنید، همیشه باید چشمتان به آنالیزهای مختلف باشد. ابزارهای مختلفی در اینترنت وجود دارد که اطلاعات مناسبی به شما ارائه خواهد داد اما با توجه به این که ابزارهای مورد بحث، عموما پولی هستند، حتما باید ابتدا در موردشان بدانید و در آن‌ها ثبت نام نمایید.

سایت‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، ابزارهای قدرتمندی داشته و عموما یک دوره‌ی رایگان نیز در اختیارتان قرار می‌دهند تا به صورت کامل با امکانات آن‌ها آشنا شوید.

Squarelovin

این سایت یکی از معدود سرویس‌هایی است که بخش آنالیز اینستاگرام را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده و به شما آماری ماهانه از رشد اکانت و همچنین عملکرد پست‌ها خواهد داد و آمار و ارقامی از جزییات عملکرد شما به صورت ساعتی، روزانه و ماهانه و حتی سالانه ارائه خواهد کرد. همچنین در Squarelovin شما آماری از مخاطبین خود خواهید داشت که به شما برای تولید محتوای هدفمندتر کمک می‌کند. البته تنها بخشی از این قابلیت‌ها رایگان بوده و شما برای باقی آن‌ها باید به عضویت سایت در بیایید.

Squarelovin

Pixlee

Pixlee یکی دیگر از سایت‌هایی است که ابزارهایی رایگان برای آمار مربوط به اکانت اینستاگرام دارد. این سرویس به صورتی متفاوت آمارها را به صورت روزانه و هفتگی برای شما دسته بندی کرده و شما می‌توانید اطلاعاتی از عملکرد اینفلوئنسرهای مختلف در این شبکه مجازی نیز به دست آورید. ترک کردن هشتگ‌ها و آمار مربوط به این بخش و همچنین مشخصات مخاطیب از دیگر قابلیت‌های Pixlee به شمار می‌آید.

Pixlee

Crowdfire

این ابزار آمار دقیق و با جزییاتی از عملکرد کسب و کار شما بر روی اینستاگرام در بازه‌ی زمانی مشخص را ارائه خواهد کرد. شما می‌توانید آمار روز قبل، هفته قبل، ماه قبل و … را به صورت جداگانه و باجزییات کامل بررسی کنید. همچنین Crowdfire به شما این امکان را می‌دهد تا معیار مقایسه اکانت را تغییر داده تا رشد را بر اساس پارامتری که می‌خواهید بسنجد. حتی شما می‌توانید عملکرد اکانت خود را به صورت دوره‌ای با هم مقایسه کنید.

Crowdfire

Later

Later یکی از معروف‌ترین سرویس‌های مدیریت و آمار و ارقام برای شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی بهتری برای کار روی اکانت اینستاگرام داشته باشید. یکی از قابلیت‌هایی که Later را از دیگر سرویس‌ها متمایز می‌کند، بخش Linkin-bio است که به شما اجازه‌ی ساخت یک صفحه برای گذاشتن در بایو را می‌دهد. به این ترتیب آمار کلیک‌ها بر روی لینک‌های مختلفی که در Linkin-bio می‌گذارید نیز به خوبی در گزارش‌ها نمایش داده می‌شود.Later بخشی به صورت رایگان دارد اما به طور کلی برای آمار دقیق و با جزییات، باید بخش پولی آن را خریداری کنید.

Later

Minter.io

خیلی از قابلیت‌هایی که برای گزینه‌های پیشین ذکر کردیم در Minter.io نیز وجود دارند و این سایت آمار و ارقام را به صورت PDF نیز برای شما ارسال خواهد کرد تا به این شکل بتوانید خیلی راحت آمار مربوط به رشد کاربران، عملکرد پست‌ها و دیگر بخش‌ها را مرور کنید. شما می‌توانید 14 روز از Minter.io به صورت رایگان استفاده کنید تا با فرمتینگ عالی گزارش‌هایش آشنا شوید و اگر از عملکردش خوشتان آمد، مبلغ 9 دلار در ماه برای استفاده از آن بپردازید.

Minter.io

Smartmetrics

Smartmetrics آمارهای اکانت شما را به صورت سک ساعت یک بار و بر اساس 30 معیار مختلف جمع آوری کرده و به صورت گزارش کامل برای شما ارائه خواهد داد. این گزارش بخش‌های مختلف از جمله استوری IGTV را نیز شامل می‌شود و شما در نهایت می‌توانید این آمارها را در بازه‌های مختلف زمانی با هم مقایسه کرده و ببینید که چطور می‌توانید روند خود را بهبود ببخشید. شاید فرمتینگ Smartmetrics به اندازه‌ی گزینه‌ی قبلی زیبا نباشد، اما این سرویس نیز گزارش‌ها را به صورت PDF برای شما ارسال خواهد کرد.

Smartmetrics

Hootsuite

در مورد Hootsuite کمی اوضاع متفاوت است چون این سرویس، در واقع مجموعه‌ای از ابزارهای جامع برای مدیریت و آمار شبکه‌های اجتماعی است و با توجه به قابلیت‌های بسیار زیادی که دارد، گران‌ترین گزینه‌ی لیست ما محسوب شده و شما برای استفاده از آن باید هر ماه 19 دلار بپردازید. البته با استفاده از Hootsuite، نه تنها آمار و ارقام کاملی از اکانت اینستاگرام و دیگر اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود خواهید داشت، بلکه می‌توانید پست‌ها را به صورت خودکار و برنامه‌ریزی قرار دهید یا کارهای بسیار بیشتری را در Hootsuite به انجام برسانید.

Hootsuite

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *