دیکسورد مکانی عالی برای گفتگو با افرادی است که علایق مشترکی با شما دارند. اگر چه بخش زیادی از کاربران دیسکورد را بازیخورها تشکیل می‌دهند، اما اتاق‌های گفتگوی زیادی در مورد فیلم‌ها، سریال‌ها و کتاب‌ها وجود دارد و در تمام این‌ موارد اضافه کردن تگ اسپویل برای صحبت در مورد بخشی از داستان، اهمیت بالایی دارد، در غیر این صورت شما از آن اتاق‌ها بیرون انداخته خواهید شد.

خوشبختانه دیسکورد چند وقتی است که یک راه حل ساده به این منظور ترتیب داده و شما خیلی راحت می‌توانید، تگ اسپویل را به نوشته‌ها و عکس‌های خود اضافه کنید. همراه ما باشید تا استفاده از این قابلیت را به صورت کامل برایتان شرح دهیم.

اضافه کردن تگ اسپویلر به پیغام در دیکسورد

راحت‌ترین راه برای اضافه کردن تگ اسپویل در دیسکورد، استفاده از فرمان /spoiler است. این فرمان هم بر روی نسخه مخصوص کامپیوتر یا دسکتاپ و هم در برنامه‌های موبایلی دیسکورد به خوبی کار می‌کند. کافی است در زمان نوشتن، قبل از هر چیز /spoiler را تایپ کرده و سپس پیغام خود را بنویسید. به این ترتیب، کل پیغام شما به صورت خودکار، تگ اسپویل پیدا می‌کند.

بعد از این که پیغام را ارسال کردید، نوشته شما یک لایه سیاه رنگ را به خود می‌بیند و کاربران تنها با کلیک بر روی آن، امکان دیدن پیغام را دارند.

مشکل فرمان /spoiler این است که شما در این نوع پیغام‌ها، نمی‌توانید، عکس ارسال کنید و فرمان مورد نظر، تمامی عکس‌ها را از پیغام پاک خواهد کرد که در ادامه روشی متفاوت را برای این کار به شما آموزش می‌دهیم. در نظر داشته باشید که فرمان /spoiler‌ در تمامی کانال‌های دیسکوردی قابل اجراست و برای تمامی کاربران در دسترس است.

اضافه کردن تگ اسپویلر به بخشی از پیغام در دیسکورد

گاهی پیش می‌آید که تنها بخشی از پیغام شما اسپویل بوده و می‌خواهید، همان بخش تگ اسپویل داشته باشد. برای این کار شما باید از علامت‌های || استفاده کرده و نوشته خود را در میان آن‌ها بنویسید. برای مثال نوشته زیر اگر در پیغام شما در دیسکورد باشد با تگ اسپویل نمایش داده می‌شود:

همان طور که می‌بینید در هر سمت، دو علامت | گذاشته شده است. در نظر داشته باشید که از این علامت در ادیت پیغام نیز می‌توانید استفاده کنید تا اگر اشتباها چیزی را اسپیول کرده‌اید، به پیغام خود برگشته و روی آن تگ اسپویل بگذارید.

همچنین در ویرایشگر دیسکورد، دکمه‌ای هم به این منظور گنجانده شده که به صورت پاپ آپ روی نوشته‌ای که انتخاب می‌کنید، نمایش داده می‌شود. این آیکون به صورت یک چشم بوده که در زیر نشان داده شده است و علامت‌های مذکور را در دو طرف نوشته‌ای که می‌خواهید، می‌گذارد.

البته اگر از نسخه‌های موبایلی دیسکورد استفاده می‌کنید، این آیکون برای شما نمایش داده نشده و باید به صورت دستی، علامت‌های یاد شده را قرار دهید.

اضافه کردن تگ اسپویلر بر روی عکس در دیسکورد

بر خلاف نوشته، هیچ راهی وجود ندارد که بر روی عکسی که ارسال شده، تگ اسپویل بگذارید. پس مراقب عکس‌هایی که می‌فرستید باشید و از قبل روی آن‌ها تگ مربوطه را بگذارید.

اگر از نسخه تحت وب یا دسکتاپ استفاده می‌کنید، برای گذاشتن تگ اسپویل روی عکس، ابتدا روی Upload a File کلیک کرده و عکس مورد نظر خود را انتخاب نمایید و روی Open کلیک کنید. در این جا کافی‌ست، قبل از ارسال عکس، روی آیکون چشم کلیک نمایید. به این ترتیب، روی عکس یک علامت اسپویلر نمایش داده می‌شود. سپس روی Save بزنید تا عکس ذخیره و ارسال شود.

اما اگر از نسخه موبایلی استفاده می‌کنید، ابتدا باید روی آیکون + در کنار چت لمس کرده و عکس خود را از گالری انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب عکس، گزینه‌هایی برای ویرایش آن مشخص می‌شود که شما باید تیک Mark as spoiler را فعال نمایید.

حالا وقتی عکس خود را ارسال می‌کنید، در چت با تگ اسپویلر مشخص می‌شود و کاربران تنها با کلیک بر روی آن، امکان دیدنش را دارند. خوشبختانه قبل از ارسال عکس، تگ اسپویلر را روی آن می‌بینید و مطمئن می‌شوید که مسیر را درست رفته و اشتباها، عکسی با اسپویلر داستانی را بدون تگ بر روی دیسکورد منتشر نمی‌کنید.

حتما قبل از ارسال پیغام یا عکسی در کانال‌های دیسکوردی، قوانین آن کانال‌ها را به خوبی مطالعه کنید تا از مسدود شدن اکانت خود جلوگیری نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *