با تمام محبوبیتی که گوگل داکس بین کاربران پیدا کرده و خیلی‌ها به جای نصب برنامه‌ای مجزا برای ایجاد سندهای نوشتاری به سراغ این برنامه تحت وب می‌روند، باز هم خیلی‌ها از مایکروسافت ورد استفاده می‌کنند. خوشبختانه راه حلی وجود دارد تا شما بتوانید، فایل‌های هر دو برنامه‌ را به یکدیگر تبدیل کرده تا بتوانید از امکاناتی که در اختیارتان می‌گذارند، استفاده نمایید.

تبدیل یک فایل گوگل داکس به مایکروسافت ورد

با توجه به این که گوگل داکس (Google Docs) یک سرویس آنلاین است، نمی‌توانید به سادگی، فایل نوشتاری آن‌ را در مایکروسافت ورد اضافه کنید. در ابتدا شما باید فرمت این فایل‌ها را به DOCX‌ که فرمت مخصوص ورد است تغییر دهید و سپس آن را دانلود نمایید. خوشبختانه خود گوگل داکس به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت این کار را انجام دهید.

سند مورد نظر خود را باز کرده، به منو File بروید و از Download، گزینه‌ی Microsoft Word (.docx) را انتخاب نمایید. همان طور که می‌بینید در این بخش، فرمت‌های دیگر از جمله PDF نیز گنجانده شده است.

در نهایت باید برای فایل خود اسمی انتخاب کرده و آدرس جایی که می‌خواهید، آن را ذخیره کنید، مشخص نمایید. در نهایت اگر فایل DOCX دانلود شده را در ورد باز کنید، می‌بینید که بدون هیچ مشکلی این کار امکان پذیر خواهد بود.

تبدیل فرمت در گوگل درایو

همچنین شما می‌توانید در خود گوگل درایو نیز این تغییر را ایجاد کنید. اگر روی فایل نوشتاری خود در گوگل درایو کلیک راست کنید، گزینه‌ی Download را مشاهده خواهید کرد که بعد از زدن روی آن، نام و فرمت مورد نظر خود را تعیین خواهید کرد. در نظر داشته باشید که از این طریق، تنها می‌توانید، فایل را به صورت فرمت DOCX و اگر قصد دارید با فرمت‌هایی همچون PDF یا EPUB فایل را دانلود نمایید، حتما باید آن را در گوگل داکس باز کنید.

تبدیل فایل‌ها به صورت دسته‌ای در گوگل درایو

همچنین اگر دسته‌ای از فایل‌های گوگل داکس دارید که می‌خواهید، همه‌ی آن‌ها را به فایل‌های مایکروسافت ورد تغییر دهید، به راحتی می‌توانید این کار را از طریق گوگل درایو انجام دهید. کافی‌ست تمامی فایل‌ها را در درایو انتخاب کرده و سپس روی Download بزنید. البته وقتی این کار را انجام می‌دهید، تمامی اسناد در یک فایل فشرده ZIP دانلود می‌شوند که بعد از دانلود باید آن‌ها را از حالت فشرده خارج کرده و در ورد اجرا کنید.

تبدیل فایل‌های مایکروسافت ورد به گوگل داکس

این مسئله زمانی پیش می‌آید که فایل وردی داشته باشید اما روی دستگاه مورد نظر مایکروسافت ورد نصب نباشد. در این مواقع به راحتی می‌توانید آن را در گوگل داکس به صورت آنلاین و بدون نیاز به نصب هیچ گونه‌ برنامه‌ای اجرا نمایید. در واقع شما بعد از این که فایل را در گوگل داکس اجرا می‌کنید، باز هم فرمت آن تغییر نمی‌کند و این یکی از بهترین امکانات گوگل داکس به حساب می‌آید.

با این حال بعد از این که فایل خود را گرفته و در محیط گوگل داکس رها کنید و آن را اجرا نمایید، می‌توانید از مسیر File گزینه‌ی Save As Google Docs را ذخیره کرده و فرمت آن را به گوگل داکس تغییر دهید.

تبدیل دسته‌ای فایل‌های مایکروسافت ورد به گوگل داکس

در نهایت اگر نیاز داشتید که به صورت دسته‌ای، فایل‌های ورد را به گوگل داکس تغییر دهید، باید از گوگل درایو برای این کار استفاده کنید. ابتدا فایل‌های خود را در گوگل درایو آپلود کنید، سپس از بالای صفحه روی آیکون Settings زده و تیک گزینه‌ی Convert uploaded files to Google Docs editor format را بزنید و سپس روی Done کلیک کنید.

نه تنها فایل‌های ورد آپلود شده در گوگل درایو به فرمت گوگل داکس تغییر می‌کنند، حتی اگر فایل جدیدی آپلود کنید، فرمت آن‌ها نیز تغییر می‌کند. برای آپلود فایل جدید، هم می‌توانید آن‌ها را با کشیدن و رها کردن روی گوگل درایو بارگزاری کنید یا این که روی New زده و سپس File upload را بزنید و فایل‌های خود را انتخاب کنید.

خوشبختانه به نوعی، هر دو این برنامه‌ها راه را برای باز کردن فایل‌های خود در پلتفرم دیگری باز گذاشته‌اند و این موضوع به شدت به کاربران کمک کرده است تا خیلی راحت بتوانند از هر دو این ابزارها استفاده کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *